עזרה ראשונה לבעיות בטלוויזיה LG

שמור במועדפים

ישנם מספר בעיות בטלוויזיה שניתן לפתור על ידי כמה צעדים. במדריך זה אסביר על מספר פתרונות לבעיות ידועות, כמובן שבמידה וזה לא נפתר אז צריך לבדוק את הבעיה לעומק.

פתרון לבעיות אפליקציות וכלליות

הבעיות:

  • אפליקציה תקועה או לא נטענת/עולה או לא עובדת כמו שצריך.
  • אין רשת בכלל – הטלוויזיה לא מזהה את הרשת.
  • אין אפשרות למצוא את הטלוויזיה (למטרת שיקוף או שיתוף תוכן) מהטלפון הנייד או מהמחשב.
  • אפליקציה נסגרת עם ההודעה: “יישום זה יופעל כעת מחדש כדי לפנות זיכרון נוסף”.
  • הממשק איטי ולא מגיב.
  • בעיות בסאונד בחיבור בין הטלוויזיה למקרן קול או רסיבר.
  • שלט רחוק לא מגיב או מיקרופון לא עובד.

הפתרון:

יש לבצע את הפעולות הבאות:

  1. יש להוציא את הטלוויזיה מהחשמל (להוציא את כבל החשמל מהקיר).
  2. יש להמתין 10 דקות.
  3. יש לחבר את הטלוויזיה לחשמל והפעיל אותה.

לא עוזר?

האפליקציה עדיין לא עולה בצורה תקינה? יש לנסות לכבות את האפשרות להפעלה מהירה Quick Start+ בטלוויזיה.

  1. יש לעבור למסך “כל ההגדרות” בטלוויזיה -> “כללי” -> “התקנים” -> “התנהלות עם הטלוויזיה”.
    (במסכים ישנים זה דרך: “כל ההגדרות” בטלוויזיה -> “תמיכה” -> “הגדרות נוספות”)
  2. יש לכבות את האפשרות: “Quick Start+
  3. יש לכבות את הטלוויזיה מהחשמל, ולאחר 2 דקות לחבר אותה שוב, להפעיל אותה ולבדוק.

אפליקציה שלא עולה

יש לנסות להסיר את האפליקציה, לכבות ולהפעיל את הטלוויזיה, ולהתקין את האפליקציה מחדש.
אם זה לא עזר אז יש לנסות את הצעדים האלה.


הטלוויזיה לא נכנסת לממשק החכם

במקרים שהטלוויזיה לא עולה כמו שצריך או שנתקעת על ההודעה: “רק רגע. שירות Smart יהיה זמין עוד מעט.” יש לנסות לבצע את הפעולות הבאות:

  1. יש לוודא שיש חיבור רשת תקין, שהאינטרנט עובד בטלוויזיה עדיף דרך חיבור כבל רשת ישירות לראוטר.
  2. יש לוודא שבהגדרות הטלוויזיה המיקום מוגדר על “ישראל”. לחצו כאן למדריך.
  3. יש לכבות ולהוציא את הטלוויזיה מהחשמל למשך 5 דקות, ואז לחבר ולבדוק שוב.
  4. אם השלבים 1 ו-2 לא עזרו, אז יש לבצע איפוס לטלוויזיה להגדרות יצרן ע”י כפתור “In Stop” (קוד: 0413) בעזרת שלט טכנאים.
  5. אם הטלוויזיה עדיין לא מצליחה להעלות בצורה תקינה יש לפנות לשירות התמיכה של היבואן הרשמי קבוצת ח.י לבדיקה.

בעיה בחומרה – Bluetooth

כשיש הודעות על המסך כמו לבצע אתחול של שירות כלשהו בטלוויזיה (Bluetooth או שלט רחוק) וזה חוזר על עצמו, יש לבצע את הפעולות הבאות:

  1. יש להוציא את הטלוויזיה מהחשמל (להוציא את כבל החשמל מהקיר).
  2. יש להמתין 10 דקות לפחות.
  3. יש לחבר את הטלוויזיה לחשמל והפעיל אותה.

לא עזר? יש לבצע את הפעולות הבאות:

  1. יש להוציא את הסוללות מהשלט הרחוק.
  2. יש להחליף את הסוללות בחדשות (חדשות שקניתם ולא מהמקרר).

לא עזר? יש ליצור קשר עם שירות התמיכה של היבואן הרשמי קבוצת ח.י לבדיקה.

💡 לבעיות ברשת האלחוטית Wi-Fi לחצו כאן


חנות האפליקציות והיישומים לא נטענים

  1. הסיבה הכי שכיחה היא מיקום לא נכון בהגדרות הטלוויזיה – יש לוודא שמיקום אזור בטלוויזיה מכוון לישראל.
    יש מדריך עם הסבר איך לבדוק, עברו לסעיף: “הגדרת מיקום בטלוויזיה“.

    במידה וכן מוגדר לכם “ישראל” במיקום בהגדרות הטלוויזיה, אבל עדיין החנות לא עולה אז תשנו את המיקום ל-PS (הטלוויזיה תעשה ריסט מהיר) ואז כשהיא עלתה תחזירו את המיקום ל “ישראל”.
  2. יש לוודא שאתם משתמשים בגרסת קושחה אחרונה.
  3. אם אפליקציה מותנקת אבל לא מצליחה להעלות אז יש למחוק אותה ולהתקין מחדש.
  4. יש לבדוק, האם הטלוויזיה נרכשה מהיבואן הרשמי קבוצת ח.י אשר נותנים את התמיכה בעברית, או דרך יבוא מקביל (פרללי) – במקרה של יבוא מקביל (שלא מהיבואן הרשמי) יש ליצור קשר עם החנות או היבואן לתיקון הבעיה (סיבה: אין תמיכה בישראל/עברית בטלוויזיה).
  5. יש לוודא שהשעון והתאריך תקינים בטלוויזיה.
  6. יש לוודא מול ספק האינטרנט שלכם שאין לכם סינון אתרים מופעל ברמת הספק או בראוטר עצמו, אם יש אז יש לבטל אותו!
  7. יש לנסות לקבל כתובת IP חדשה מהספק:
    1. יש לכבות את הטלוויזיה (מהחשמל).
    2. יש לכבות את הראוטר למשך 10 דקות.
    3. יש להפעיל את הראוטר ולהמתין 5 דקות, ואז יש לוודא שיש לכם אינטרנט דרך הטלפון הנייד Wi-Fi.
    4. אם יש אינטרנט תקין, יש להפעיל את הטלוויזיה ולבדוק שהבעיה נפתרה.
  8. חיבור מראוטר אחר – יש לנסות לכבות את הראוטר בבית ולהתחבר עם Hotspot מהטלפון. אם דרך ה-Hotspot זה תקין זה אומר שיש בעיה ב-DNS בראוטר.
  9. שינוי DNS – יש לנסות ולשנות את הכרטיס רשת בטלוויזיה (דרך מסך ההגדרות -> חיבור -> הגדרות חיבור רשת -> ערוך) לשנות את ה-DNS לכתובות: 8.8.8.8 ו-8.8.4.4 (של Google) או של Cloundflare שזה: 1.1.1.1
  10. אם כל זה לא עזר אז יש לבצע איפוס להגדרות יצרן (שזה אומר מחיקה של כל האפליקציות והגדרות התמונה בטלוויזיה).


הגדרת מיקום בטלוויזיה

על מנת להוריד את האפליקציות בישראל (סלקום, פרטנר, סטינג, נקסט וכדו’) יש לוודא שמיקום בהגדרות הטלוויזיה מכוון לישראל. ניתן לבדוק את זה דרך הגדרת מיקום בטלוויזיה:

דגמי 2021 ומעלה

  1. יש לעבור למסך ההגדרות של הטלוויזיה.
  2. יש לבחור באפשרות “כללי”.
  3. יש לבחור באפשרות “מערכת”.
  4. יש לבחור באפשרות “מיקום”.
  5. יש לוודא שזה מסומן על “ישראל” או אוטומטי (חשוב שישראל תהיה ברשימה).

דגמי 2016-2020

  1. יש לעבור למסך ההגדרות של הטלוויזיה.
  2. יש לבחור באפשרות “כללי”.
  3. יש לבחור באפשרות “מיקום”.
  4. יש לוודא שזה מסומן על “ישראל” או אוטומטי (חשוב שישראל תהיה ברשימה).

לא רואים את ישראל ברשימה?

אם ישראל לא ברשימה (לדוגמה כתוב לכם רק “Palestine territories” או “אחרים”), זה אומר שהטלוויזיה מוגדרת לאזור אחר ובמקרה כזה לא יופיעו לכם אפליקציות מישראל בחנות האפליקציות בטלוויזיה וגם פונקציות נוספות כמו ממשק בשפה העברית, פקודות קוליות וכדו’, זה גם יכול להביא לעוד בעיות כמו הפעלת אפליקציות קיימות כמו החנות עצמה.
בדרך כלל זה קורה כשקונים טלוויזיה מחו”ל או מיבוא מקביל (פרללי – לא יבואן רשמי!). יש לבדוק, האם הטלוויזיה נרכשה מהיבואן הרשמי קבוצת ח.י. או דרך יבוא מקביל (פרללי) – במקרה של יבוא מקביל יש ליצור קשר עם החנות או היבואן לתיקון הבעיה. כי במצב כזה אין לכם תמיכה בעברית בכלל.

💡 בדגמים ישנים ניתן לשנות את אזור הטלוויזיה לישראל דרך תפריט טכנאים (לא בכולם! ושינוי כזה פוגם באחריות). בדגמים החדשים 2021 ומעלה (ממה שידוע לי) לא ניתן לשנות את זה, כי זה צרוב בתוך לוח האם של הטלוויזיה.


בעיות ברשת – כרטיס רשת לא זמין

בעיה ברשת Wi-Fi שלא ניתן להפעיל אותה והיא נמצאת במצב כבוי כל הזמן.

פתרון לרשת במצב כבוי

המוצר יוצא מחברת LG לאחר שהוא נדבק שהוא תקין, אבל תמיד יש יוצא דופן ויש אפשרות שרכיב הרשת לא תקין מסיבה כלשהי.

ראשית יש לבדוק האם כרטיס הרשת פועל בטלוויזיה, דרך תפריט ההגדרות -> כללי -> רשת.

במידה ואין לכם גישה לרשת בכלל דרך הטלוויזיה, שזה אומר שאתם לא מצליחים להפעיל את הרשת בטלוויזיה והיא במצב כבוי ללא אפשרות להפעלה (Disabled/Off). יש לפעול לפי השלבים הבאים:

  1. יש לוודא שמיקום אזור בטלוויזיה מכוון לישראל (ראו הסבר בנפרד בהמשך).
  2. יש לכבות את הטלוויזיה ולהוציא אותה למשך 5 דקות מהחשמל (פיזי עם הכבל).
  3. יש לחבר לחשמל בחזרה ולהפעיל את הטלוויזיה.
  4. יש להמתין דקה ולבדוק אם הבעיה נפתרה ושאפשר להפעיל ולתחבר לרשת.
  5. אם הבעיה לא נפתרה ועדיין לא ניתן להפעיל את הרשת בטלוויזיה אז כנראה שיש לכם בעיה בכרטיס הרשת בטלוויזיה ובמקרה כזה צריך להזמין את לשירות התמיכה של היבואן קבוצת ח.י לבדיקה.


בעיות ברשת – אינטרנט Wi Fi לא מתחבר

כשלא מצליחים להתחבר לרשת האלחוטית בטלוויזיה או שיש ניתוקים מהרשת באמצע השימוש, זה ברוב המקרים בעיה בראוטר של חסימה או בעיה בפתיחת פורטים עקב עומס בראוטר.

יש לפעול על פי ההוראות הבאות:

  1. יש להוציא את הטלוויזיה מהחשמל (להוציא את כבל החשמל מהקיר).
  2. לאחר מכן יש לכבות את הראוטר/מודם בבית.
  3. יש להמתין עשר דקות לפחות.
  4. יש להפעיל את הראוטר ולהמתין חמש דקות לקבלת אינטרנט מהראוטר.
  5. יש לחבר את הטלוויזיה לחשמל ולהפעיל אותה.
  6. יש לחבר את הטלוויזיה מחדש לראוטר ולבדוק תקינות.

אם זה לא עזר אז לבודד את הבעיה ולבדוק האם הבעיה היא מהראוטר או מהטלוויזיה, על מנת לעשות את זה יש לחבר את הטלוויזיה לרשת אחרת לדוגמה: Hotspot (מהנייד) ולבדוק אם זה תקין, אם כן אז הבעיה היא בראוטר שלכם, ואם גם דרך ה-Hotspot יש את אותה הבעיה אז הבעיה היא בטלוויזיה ויש להזמין את לשירות התמיכה של היבואן קבוצת ח.י לבדיקה..


אינטרנט איטי בטלוויזיה

ראשית יש לבצע בדיקת מהירות, את בדיקת המהירות יש לבצע בעזרת אפליקציית המהירות מתוך הטלוויזיה ולא דרך הדפדפן!

להוראות איך לבדוק מהירות גלישה דרך הטלוויזיה, עברו למדריך: בדיקת מהירות גלישה בטלוויזיה.

במידה ויש לכם תוצאה הקטנה מ-25 מגה יש לבצע את הפעולות הבאות:

  1. יש להוציא את הטלוויזיה מהחשמל (להוציא את כבל החשמל מהקיר).
  2. לאחר מכן יש לכבות את הראוטר/מודם בבית.
  3. יש להמתין עשר דקות לפחות.
  4. יש להפעיל את הראוטר ולהמתין חמש דקות לקבלת אינטרנט מהראוטר.
  5. יש לחבר את הטלוויזיה לחשמל ולהפעיל אותה.
  6. יש לחבר את הטלוויזיה מחדש לראוטר ולבדוק תקינות.

האם מהירות הגלישה שלי מספיקה? למידע בנושא אנא תקראו את המדריך הזה.


בדיקה לבעיות רשת נמשכות:

יש לבדוק את תקינות הרשת עם כבל רשת המחובר ישירות מהטלוויזיה לראוטר, כבל הרשת צריך להיות CAT 5e או CAT 6: אם בעיית האיטיות לא קיימת עם כבל רשת, אז זו בעיה של הרשת האלחוטית שמתקבלת מהראוטר, כנראה שהיא אינה מספיק חזקה לסטרימינג, צריך לקרב את הראוטר לטלוויזיה או לרכוש ראוטר חזק יותר (תקראו בהמשך). במידה והבעיה של איטיות או שאין אינטרנט גם דרך רשת קווית, אנא המשיכו לקרוא:

אינטרנט במהירות גלישה נמוכה/איטית, ניתוקים בשידורי וידיאו סטרימינג ובעיות מהסוג הזה, בדרך כלל נגרמות בגלל הראוטר (לא מספיק חזק שאין לו מספיק פורטים לפתיחה בו זמנית) או ספק האינטרנט שלכם שחוסם גישה לסטרימינג מהטלוויזיה (בדרך כלל בגלל חבילה של בקרת הורים) ולא מהטלוויזיה!

יש לבודד את הבעיה ע”י התחברות לספק עם מודם/ראוטר אחר/חדש,
ובגלל שאני מניח שאין לכם ראוטר אחר/חדש זמין בבית, אז את פעולת הבדיקה תוכלו לבצע בעזרת האינטרנט בטלפון הנייד (HotSpot).

HOTSPOT

ניתן לבצע חיבור לאינטרנט הסלולרי מהטלפון הנייד לטלוויזיה ובכך לבדוק אם הבעיה בראוטר ובספק או במשהו אחר.

יש לפעול על פי הצעדים הבאים להפעלה וחיבור האינטרנט הסלולרי לטלוויזיה:

  1. יש לכבות את הראוטר בבית (להוציא מהחשמל).
  2. יש להפעיל את ה-Hotspot בטלפון הנייד (דרך מסך ההגדרות בטלפון).
  3. יש להתחבר מהטלוויזיה לרשת האלחוטית של ה-Hotspot בטלפון הנייד.
  4. לאחר החיבור יש לבדוק את תקינות האינטרנט בטלוויזיה.

 מסך חיבור Hotspot בטלפון iPhone

בדיקת התוצאה

אם הבעיה דרך חיבור ה-Hotspot נפתרה ויש חיבור תקין לאינטרנט אז כנראה שיש לכם בעיה בראוטר הביתי או בספק האינטרנט שלכם, אנא עברו לסעיפים הבאים, בעיות אצל הספק ובעיות בראוטר…


בעיות אצל הספק האינטרנט

לא תמיד הבעיה היא אצלכם וחלק מהפעמים (מניסיון!) הבעיה יכולה להיות בצד של הספק, בגלל חסימה כלשהי אצל ספק האינטרנט שלכם.

לפעמים זה יכול להיות פורט שצריך לפתוח אצל הספק או בגלל חבילת אבטחה (הגנת סייבר) / בקרת הורים אצל הספק שצריך לבטל ולפעמים זו הגדרה טכנית אצל הספק מרחוק שהם הטכנאים צריכים להגדיר ולתקן.

לכן חשוב לבקש מספקית האינטרנט שלא יהיו לכם  חבילת בקרת הורים, הגנה או כל מגבלה אחרת, זה יורד מאיכות הקו שלכם באופן משמועתי וגם חוסם לכם שידורי סטרימינג בטלוויזיה.

אם אין לכם חבילה כזו, אז תזמינו את הטכנאי של ספקית האינטרנט שלכם לבדיקה כי יכול להיות שזה חסימה אצל הספק עצמו בהגדרות החשבון שלכם אצלם.


בעיות בראוטר

הראוטר/מודם שמקבלים מספקיות האינטרנט בדרך כלל לא חזק מספיק לצרכים של היום, הוא כן מספיק לרשת קטנה בלבד (לבית עם 1-5 מכשירים הפועלים ביחד), מה שבדרך כלל לא מתאים למציאות שאנו חיים בה, שכמעט בכל בית היום יש כמה מחשבים, בית חכם, טאבלטים/טלפונים וטלוויזיות (סטרימינג), ועם ראוטר שאינו יכול לטפל ולנהל במקצועיות כמה מכשירים בו זמנית ובכמות גדולה יכול לגרום לבעיות ניתוקים, חוסר חיבור למכשיר חדש ואיטיות ברשת.

איך מטפלים בזה?

אפשרות אחת היא לנסות להגדיר את הראוטר כמו שצריך, לדוגמא לבטל Firewall, לבטל את ניהול חשמל Power Management, ניהול נכון של ה-DHCP ולאפשר כניסה גדולה יותר של פורטים בעבודה ביחד.

איך יודעים שהראוטר לא מתפקד כמו כשצריך? אם אתם מוצאים את עצמכם מפעילים אותו מחדש (ריסט) בכל פעם כשיש תקיעות, האינטרנט איטי או גרוע מזה שהוא לא נותן להכניס מכשירים חדשים לרשת.

הטלוויזיה לא מקבל כתובת IP:

בעיה נפוצה בראוטר חלש מול הטלוויזיה יכולה לגרום לא לספק בזמן כתובת IP חוקית לטלוויזיה או מילים אחרות שלא תהיה תקשורת בין הטלוויזיה לראוטר, זו כתוצאה מהתנגשות כתובות, לפעמים בגלל עומס בראוטר.
במקרה כזה יש לנקות את רשימת ה-DHCP בראוטר, כך שהטלוויזיה תקבל כתובת IP חדשה ועדיף שתקבל אותה בין הראשונות.

כיבוי חיסכון באנרגיה:

יש ראוטרים (לדוגמא D-Link של פרטנר) המגיעים עם Power Management, יש לבטל את ההגדרה הזאת על מנת שלא להפסיק את פעולות הראוטר, זה יכול לגרום לבעיות ברשת ולכן יש לוודא שהכל מבוטל.

איפוס להגדרות יצרן:

אפשרות זו היא רק למשתמשים מתקדמים בלבד שיודעים מה הם עושים,
על מנת לוודא שהראוטר נקי מהגדרות שאינם נכונות יש לבצע לו איפוס להגדרות יצרן, אבל שימו לב שאז תאבדו את הגדרות החיבור (שם משתמש וסיסמה), אם אין לכם תצטרכו לבדוק את זה מול ספקית האינטרנט שלכם.

עדיין יש בעיות?

אם זה לא עזר אז יש לחשוב לרכוש ראוטר מקצועי יותר שיאפשר ניהול רשת בצורה נכונה ומתקדמת המתאימה לצרכים שלכם.


איך אפשר להגדיל את מהירות הרשת הקווית בטלוויזיה?

מידע נוסף על מהירות הרשת בטלוויזיה וגם פתרון מתאם רשת USB, תוכלו לקרוא במדריך הזה.


איזה ראוטר מומלץ לקנות:

הראוטר הוא מכשיר שלא פחות חשוב מכל מכשיר אלקטרוני יקר אחר בבית, כמו הטלוויזיה עצמה ולכן גם במכשיר הזה צריך להשקיע ולרכוש בנפרד.
המלצה שלי למי שיש לו יותר מ-8 מכשירים בבית היא לשקול רכישה של ראוטר/מודם מתקדם של אחת החברות ASUS או LinkSys – שהראוטר יהיה כולל חיבורי ג’יגה-ביט, עדיפות ל-Tri-Band (שלוש רשתות 2.4 + 5 + 5) במהירות של לפחות 6000Mbps.
ניתן למצוא דגמים כאלה בחנויות KSP או IVORY.

תמונה לא תקינה

לא רואים טוב את התמונה? כתם, צבעים וכדו’

דבר ראשון, צריך לשלול בעיית מקור שידור:

  1. יש להוציא את כל החיבורים (HDMI) מהטלוויזיה (ממיר, סטרימר, קונסולה, הכל!).
  2. יש להפעיל את האפליקציה YouTube (מתוך הטלוויזיה), לחפש סרטון באיכות 4K.
  • אם הבעיה לא קיימת אז הבעיה במקור השידור ויש לנסות להחליף כבל HDMI לחדש הכולל HDR 60Hz.
  • אם הבעיה עדיין קיימת, כנראה שזו בעיית חומרה בלדים במסך, יש ליצור קשר עם היבואן לתיקון הבעיה.

 

אבחון עצמי של המסך:

יש לבצע אבחון עצמי למסך ע”י הפעולות הבאות:

  1. יש להיכנס להגדרות התמונה.
  2. יש לבחור באפשרות: “תמיכה”.
  3. רק בדגמי OLED: יש לבחור באפשרות: “טיפול OLED” ולאחר מכן “טיפול עצמי של ההתקן”.
  4. יש לבחור באפשרות: “אבחון עצמי של המסך”.
  5. בעזרת אשף הבדיקה תוכלו להבין האם המסך תקין וזו בעיה אחרת.
    אם התמונה המוצגת תקינה אז הבעיה במקור השידור שלכם ולא בטלוויזיה.

קישורים חשובים בנושא:


אין אות / לא מתוכנת

זו לא תקלה או בעיה, מה שזה אומר למשתמש שאין סיגנל וידיאו זמין בטלוויזיה.
הסבר: כשהטלוויזיה לא מקבלת סיגנל וידיאו מכניסת HDMI הודעה זו תופיעה על המסך וברגע שיחודש הסיגנל ההודעה תעלם ותמונה תעבור לשידור.

💡 בדגמים מסויימים ניתן לבטל את ההודעה ולהשאיר רק את התמונות המתחלפות ע”י לחיצה על המקש האדום בשלט הרחוק.

במידה ויש לכם ממיר, סטרימר או קונסולה מחובר ל-HDMI, תוכלו לבחור ולעבור אליו בעזרת כפתור היציאות בשלט הרחוק ובפעם הבאה שתפעילו את הטלוויזיה הטלוויזיה אוטומטית תפתח על היציאה האחרונה שהייתה מחוברת.

במידה ואתם רוצים להריץ אפליקציה המתוקנת בטלוויזיה, תלחצו על כפתור ה-“בית” ובחרו מסרגל האפליקציות את האפליקציה הרצוי ולחצו עליה להפעלת. כמו כן, ניתן להגדיר אפליקציה בהפעלה מהירה ע”י אחד המספרים בשלט הרחוק.

אפשרות נוספת היא לכוון את עידן פלוס (מצריך אנטנה מחוברת לטלוויזיה) ובפעם הבאה שתפעילו את הטלוויזיה היא ישר תיכנס לעידן פלוס לערוץ האחרון הנצפה.


חיבור HDMI לא עובד

במידה וחיברתם מכשיר חיצוני כמו ממיר, סטרימר, קונסולה וכדו’ ועדיין אין אות בטלוויזיה, יש לבדוק את השלבים הבאים:

  1. יש לוודא שאתם בכניסת ה-HDMI הנכונה בטלוויזיה, יש לבחור את הכניסת HDMI הרצויה בעזרת כפתור בורר הכניסות Inputs בשלט הרחוק
  2. יש לוודא שהמכשיר החיצוני פועל (בממיר זה מספר הערוץ).
  3. יש להוציא את הכבל ה-HDMI מהטלוויזיה ולחבר שוב.
  4. יש להוציא לדקה את המכשיר החיצוני מהחשמל, להכניס אותו לחשמל ולבדוק.
  5. יש להחליף את כבל ה-HDMI לחדש.
  6. חשוב! יש לנסות לחבר לטלוויזיה מכשיר אחר ובכך לשלול אפשרות שהבעיה במכשיר הנוכחי שמחובר לטלוויזיה.
    אם עם מכשיר אחר הכל עובד תקין אז הבעיה בממיר ולא בטלוויזיה.
  7. יש לנסות לחבר את המכשיר לכניסת HDMI אחרת בטלוויזיה.
  8. יש לבטל את אפשרות ה-HDMI CEC במכשיר החיצוני (לא חובה אבל רצוי בשביל הבדיקה).

אם כל זה לא עזר ועדיין הבעיה קיימת אז יש להזמין את השירות של היבואן לבדיקה במקום.

לעוד מידע על HDMI כנסו למדרכי HDMI באתר.


שמע לא תקין / אין שמע מהטלוויזיה

אם אין סאונד בכלל, יש לבצע את הפעולות הבאות:

  1. יש להוציא את הטלוויזיה מהחשמל (להוציא את כבל החשמל מהקיר).
  2. יש להמתין 10 דקות לפחות.
  3. יש לחבר את הטלוויזיה לחשמל והפעיל אותה.

אם יש סאונד אבל הוא לא תקין, יש להיכנס למסך הגדרות לתפריט “צליל” ולבצע את הפעולות הבאות:

  1. תבדקו את מקור השידור – אולי אתם עם מקור חיצוני והוא הבעיה, יש לבדוק את בדיקת הסאונד דרך אפליקציה פנימית בטלוויזיה כמו YouTube, נטפליקס וכדו’. אם הבעיה קיימת רק דרך מכשיר החיצוני (כמו ממיר, סטרימר) אז הבעיה בו, תנסו להחליף כבל HDMI לאחר, לבדוק את הגדרות הסטרימר ולנסות מקור שידור אחר.
  2. יש להחליף את מצב בחירה ל-“רגיל”
  3. יש לבטל את כל אפשרויות ה-Surround כולל DTS Virtual וכדו׳.
  4. תבדקו עם ובלי אפשרות Atmos (אם זמין בדגם שלכם).
  5. יש לבטל את אפשרות ה-AI של הסאונד (לא נמצא בכל הדגמים!), דרך תפריט הגדרות -> כללי -> שירות AI -> יש לכבות את האפשרות: “צליל AI Pro”.
  6. בנוסף יש לנו בקטגוריית “הגדרות תמונה וקול” המלצות לכיוון הסאונד.

הנגן הפנימי – לא מזהה סאונד

התמיכה בסאונד בטלוויזיה היא בסטריאו או ב-Dolby בלבד,
אין תמיכה בפורמט סאונד DTS מכל סוג שהוא, מה שאומר שקבצים עם פס קול DTS לא יהיה לשם שמע.
ניתן לנסות לשנות את הסאונד לאחר דרך הנגן – רצועת שמע:

הפתרון הוא חיבור מקרן קול של LG התומך ב-DTS ואז להגדיר בטלוויזיה מעבר שמע passthrough ישירות למקרן הקול.


אין שמע ממקרן הקול

אם אין סאונד בכלל או שאין סאונד דיגיטלי, יש לבצע את הפעולות הבאות:

  1. יש לוודא שהחיבור כבל ה-HDMI מהטלוויזיה הוא HDMI ARC 2 למקרן הקול HDMI ARC.
  2. יש לוודא שמצב השמע בטלוויזיה על HDMI ARC.
  3. יש לוודא שהגדרות השמע בטלוויזיה נכונות:
    1. בחרו באפשרות: “תיאום בין התצוגה לשמע” ותסמנו את האפשרות: “Bypass”.
    2. הפעילו את באפשרות (במידה וזמין): “LG Sound Sync”.
    3. יש לעבור לאפשרות: “פלט שמע דיגיטאלי” ולבחור באפשרות: “העברה” או “אוטומטי”.
    4. יש להפעיל את האפשרות: “eARC” רק במידה והסאונד בר שלכם תומך בזה.


אם הכל מכוון כמו שצריך ועדיין אין סאונד, יש לבצע את הפעולות הבאות:

  1. יש להוציא את הטלוויזיה מהחשמל (להוציא את כבל החשמל מהקיר).
  2. יש להמתין 10 דקות לפחות.
  3. יש לחבר את הטלוויזיה לחשמל והפעיל אותה.

הטלוויזיה נכבית או נדלקת בעצמה

  1. יש לוודא שהטיימר שינה בטלוויזיה לא עובד.
  2. יש לוודא שהשלט הרחוק תקין (יש להחליף סוללות).
  3. יש לוודא האם אחד המכשירים החיצונים המחוברים לטלוויזיה גורמים לבעיה הזאת – אם יש לכם מכשירים חיצוניים כמו סטרימר, ממיר וכדו׳ המחוברים לטלוויזיה, יש לנתק אותם (את כל חיבורי ה-HDMI וה-USB) מהטלוויזיה ולבדוק אם הבעיה חוזרת.
    אם הבעיה לא חוזרת יש לבדוק את הגדרות המכשיר החיצוני, בדרך כלל פקודות HDMI-CEC יכולות לגרום לטלוויזיה להידלק או לכבות את עצמה. תנסו לבטל את אפשרות זו, דרך הגדרות הטלוויזיה או דרך הגדרות במכשיר החיצוני.
  4. אם הבעיה חוזרת גם ללא שום דבר המחובר לטלוויזיה, כנראה שיש בעיה בטלוויזיה ויש ליצור קשר עם השירות של היבואן קבוצת ח.י.

תמונה נתקעת והטלוויזיה נכבית

במידה ובאמצע צפייה בטלוויזיה התמונה נתקעת (או בלי) ונכבית פתאום,
או שיש הודעה על בעיית זיכרון (קריסת יישום ופינוי זיכרון) ומכבה את עצמה, יש לעבור על השלבים הבאים:

  1. יש לוודא שקוצב זמן למעבר למצב שינה לא פעיל (טיימר), אם כן יש לבטל אותו.
  2. יש להוציא את כל המכשירים החיצוניים המחוברים לטלוויזיה, כל כניסות HDMI ו-USB (כל מה שחיצוני) ולהשאיר רק את חיבור הרשת והחשמל לטלוויזיה.
  3. במידה והבעיה לא חוזרת זה אומר שאחד המכשירים החיצוניים גורם לבעיה:
    1. אם זה סטרימר יש לוודא שהאפשרות HDMI-CEC (פקודות לניהול הטלוויזיה מהמכשיר החיצוני) כיבוי.
    2. במידה וזה ממיר יס/הוט חיצוני אז יש מצב שזה בגלל מתח חשמלי לא תקין (היו מקרים כאלה), יש לבצע את הפעולה הבאה (יכול לעזור גם לסטרימרים ומכשירים חיצוניים אחרים):
      1. כיבוי הטלוויזיה והממיר + הוצאה שלהם מהחשמל (פיזי תוציאי את הכבל חשמל מהקיר של הטלוויזיה ושל הממיר הוט).
      2. המתינו 5 דקות. זה אמור לאפס במקרה שיש אפליקציה שתקוע בטלוויזיה.
      3. חברו והפעילו רק את ממיר הוט/יס והמתינו עד שיהיה שעון על הצג שלו (שזה אומר שהוא עלה).
      4. לאחר מכן חברו והפעילו את הטלוויזיה על הכניסה הרצויה והפעילו את ממיר הוט/יס.
      5. אם הבעיה עדיין לא נפתרה אז יש לנסות להחליף כבר HDMI לחדש ויקר יותר, כזה שתומך ב-4K HDR בין הממיר לטלוויזיה.
      6. אם זה לא עזר, יש לבצע איפוס להגדרות יצרן לטלוויזיה (שזה אומר שהאפליקציות בטלוויזיה והגדרות התמונה ימחקו ויחזרו להגדרות יצרן).
      7. אם הבעיה ממשיכה גם לאחר איפוס הטלוויזיה, יש להחליף את הממיר באחר, כנראה בעיית מתח חשמלי לא תקין. יש להזמין את השירות של הספקית הטלוויזיה.
      8. אם הבעיה לא נפתרה גם לאחר החלפת הממירממשיכה יש להזמין את השירות של הטלוויזיה (היבואן קבוצת ח.י.) לבדיקה.

הטלוויזיה לא נדלקת (לא פועלת)

כשהטלוויזיה לא נדלקת בכלל או שיש אור אדום מהבהב ללא תמונה יש לנסות את השלבים הבאים:

  1. יש להוציא כל מכשיר שקע הגנת חשמל/ברקים וכדו’ ולחבר ישירות את הטלוויזיה לחשמל.
  2. יש להחליף סוללות בשלט הרחוק או ללחוץ על כפתור ההפעלה מהטלוויזיה עצמה (בתחתית המסך).
  3. יש להוציא את הטלוויזיה מהחשמל (להוציא את כבל החשמל מהקיר).
  4. יש להמתין 2 דקות.
  5. יש לחבר את הטלוויזיה לחשמל והפעיל אותה.
  6. אם זה לא עזר יש לנסות ולחבר את הטלוויזיה בנקודת חשמל אחרת.

אם פעולות אלו לא עזרו, יש להזמין את השירות של היבואן קבוצת ח.י. לבדיקת הטלוויזיה.


שלט רחוק לא תקין

במידה והשלט רחוק בטלוויזיה שלכם לא מגיב ולא תקין יש לנו את המדריכים הבאים:


תמונה לא טובה, לא חדה ולא ברורה דרך סטרימר אנדרואיד

בעיה נפוצה היא שמקבלים תמונה לא תקינה, לא איכותית מספיק ולא ברורה דרך סטרימר/ממיר עם אנדרואיד TV.
בעיה זו נגרמת כתוצאה משימוש לא נכון באפשרות HDR במכשיר, אשר משדר HDR לתוכן שהוא SDR.

איך לבטל את אפשרות HDR בסטרימר אנדרואיד?

אחד החיסרונות הבולטים במכשיר אנדרואיד שאין אפשרות למצב HDR אוטומטי.
מה שאומר שהפעלת HDR תהיה ידנית ולא לפי הסיגנל שמתקבל מהשידור עצמו.

לכן בהרבה מהמקרים הסיגנל HDR בסטרימר אנדרואיד תמיד פועל, מה שאומר שתקבלו תמונה נוראית ולא ברורה בשידורים שהם SDR כמו מהאפליקציות: סלקום טי וי, פרטנר, יס, הוט וכדו’. ובגלל שאין אפשרות אוטומטית במערכת ההפעלה של אנדרואיד טי וי אז צריך לשנות את כיוון ה-HDR בסטרימר באופן ידני מה שאומר לכבות אותו לגמרי. כמובן שניתן להפעיל אותו בעת השימוש.

אפשרות SDR ל-HDR או/ו אפשרות HDR צריכות להיות במצב כבוי.

את ההגדרה הזאת אפשר למצוא בתפריט ההגדרות של מערכת ההפעלה אנדרואיד ובגלל שכל מכשיר אנדרואיד מגיע עם תפריט הגדרות שונה אז קצת קשה להגיד לכם איפה בדיוק תמצאו את זה.

להלן כמה אפשרויות:

  • תפריט וידיאו (Video)
  • תפריט מסך (Screen)
  • תפריט אפשרויות פיתוח (Developer Options)
  • תפריט HDR Output Mode (שבו זה צריך להיות על Auto או על Input)

איזו רזולוציה צריך להגדיר את הסטרימר?

בדרך כלל זה צריך להיות על רזולוציה של 4K, אם אין אז 1080p ויש לבחור ברזולוציה עם קצב רענון של 50Hz בלבד.
לדוגמה: 4k2k-50hz או 1080p-50hz


תמונה לא טובה, לא חדה ולא ברורה דרך סטרימר אפל TV

בעיה נפוצה היא שמקבלים תמונה לא תקינה, לא איכותית מספיק ולא ברורה דרך סטרימר/ממיר עם אפל TV.
בעיה זו נגרמת כתוצאה משימוש לא נכון באפשרות HDR במכשיר, אשר משדר HDR לתוכן שהוא SDR.

איך לבטל את אפשרות HDR בסטרימר אפל TV?

אחד החיסרונות הבולטים במכשיר Apple TV שאין לו אפשרות למצב HDR או Dolby Vision אוטומטי.
מה שאומר שהפעלת HDR תהיה ידנית ולא לפי הסיגנל שמתקבל מהשידור עצמו.

ההבדל בין הסטרימר של אפל לאנדרואיד שבאפל כן מאפשרים שליטה על זה למפתחי האפליקציות. אבל בפועל לא כולם משתמשים באפשרות זו ולכן המצב הופך לידני.

לכן בהרבה מהמקרים הסיגנל HDR או Dolby Vision בסטרימר אפל TV מופעל תמיד, מה שאומר שתקבלו תמונה נוראית ולא ברורה בשידורים שהם SDR כמו מהאפליקציות: סלקום טי וי, פרטנר, יס, הוט וכדו’. ובגלל שאין אפשרות אוטומטית במערכת ההפעלה של אפל TV אז צריך לשנות את כיוון ה-HDR בסטרימר בהגדרת הרזולוציה שלו.

איזו רזולוציה צריך להגדיר בסטרימר של Apple TV?

זה תלוי במסך שלכם, אם הוא 4K או Full HD בלבד (שזה 1080p). את ההגדרה הזאת אפשר למצוא בתפריט ההגדרות של אפל TV לפי השלבים הבאים:

  1. יש להיכנס למסך ההגדרות.
  2. יש לבחור באפשרות: “וידיאו ושמע”.
  3. יש לבחור באפשרות: “תצורת וידיאו”.
  4. יש לבחור ברזולוציה: “SDR 4K” או “SDR 1080p”, חשוב לשים לב שזה יהיה על קצב רענון של 50 הרץ.
  5. יש לאשר את הרזולוציה ולצאת.

אין מספיק זיכרון RAM

בטלוויזיות LG יש מנהל זיכרון RAM אשר פועל אוטומטי לנקות ולאפשר לאפליקציות לפעול בצורה תקינה.
במידה וצריך לנקות אפליקציות מזכירון ה-RAM באופן ידני, יש כמה דרכים לפי שנתון הדגם הטלוויזיה:

איך סוגרים אפליקציה נוכחית?

דגמי 2016-2020

      1. דרך אחת היא לחיצה ממושכת על כפתור ה-BACK, אבל לא תמיד זה “הורג” אלא רק יוצא מהאפליקציה.
      2. דרך נוספת היא לעבור וללחוץ על ה-X ליד השם האפליקציה במסך העליון:
        בזמן שהאפליקציה פועלת יש ללחוץ על כפתור הבית, לעבור ולסמן (עם החצים או עם שלט האוויר) על שם/כותרת האפליקציה למעלה ואז יפתח לכם X. לחצו על ה-X לסגירת האפליקציה.

    דגמי 2021

    במערכת ההפעלה webOS 6 יש מנהל זיכרון מתקדם שאחראי על ניהול זיכרון תקין ולכן אין צורך לסגור (״להרוג״) אפליקציות מהזיכרון כמו בעבר. מנהל הזיכרון הוא אוטומטי ולכן אין צורך לסגור אפליקציות באופן ידני.
    במקרה שצריך ניתן לבצע את זה ידני ע”י לחיצה ממשוכת על מקש האחורה בשלט הרחוק והאפליקציה תסגר.
    כמו כן, ניתן לבצע איפוס זכירון מלא ע”י האפשרות ממטב הזיכרון אשר מוחק יישומים שלא בשימוש ומנקה זיכרון RAM.

    ממטב זיכרון בדגמי OLED

    במידה וצריך לנקות את הזיכרון באופן ידני או למחוק אפליקציות שלא בשימוש, ניתן לבצע את הפעולות הבאות:

    1. יש להיכנס לתפריט הגדרות (לחיצה ממושכת על כפתור גלגל שיניים בשלט רחוק).
    2. יש לבחור בתפריט: “תמיכה”.
    3. יש לבחור באפשרות: “טיפול OLED”.
    4. יש לבחור באפשרות: “טיפול עצמי של ההתקן”.
    5. יש לבחור באפשרות: “ממטב זיכרון”.
    6. על מנת להתחיל יש ללחוץ על כפתור “התחלה” ולהמתין לסיום הפעולה.

אין מספיק שטח אחסון זמני

הודעה זו קופצת על המסך כאשר מנסים להתקין אפליקציה חדשה ואין מקום בטלוויזיה. בדרך בכלל בדגמי טלוויזיות ישנות.
במקרה כזה, יש למחוק אפליקציות שאינם בשימוש בטלוויזיה ובכך לשחרר את הקבצים ישנים שאינם בשימוש בטלוויזיה.
לאחר המחיקה מומלץ להוציא את החשמל מהטלוויזיה למשך 10 דקות ולחבר שוב.

תוכלו ללמוד על איך למחוק ולתחזק את האפליקציות בטלוויזיה בעזרת המדריכים “חנות אפליקציות“. בחרו את החנות לפי שנתון הטלוויזיה ותבצעו את המחיקה של האפליקציות לפי ההוראות במדריך.

חשוב לציין, ישנם מקרים נדירים שגם מחיקה של אפליקציות מהטלוויזיה לא יעזור וההודעה תמשיך להופיעה.
זה קורה כאשר יש קבצי מטמון שנתקעו בטלוויזיה וגם לאחר הסרת אפליקציות זה לא עוזר.
במקרה כזה אין בררה אלא לאפס את הטלוויזיה להגדרות יצרן (שזה אומר מחיקה של כל המידע והתוכן בטלוויזיה).

אם גם לאחר מכן יש בעיות בהתקנת אפליקציות בטלוויזיה, יש לפנות לשירות של היבואן לבדיקה והמשך טיפול.


אין כתוביות בנגן מדיה בטלוויזיה

קובץ הכתוביות חייב להיות באותו השם של הסרט, דוגמא:

  • סרט: movie.mp4
  • תרגום: movie.srt

קובץ הכתוביות חייב להיות באותה התיקייה עם קובץ הוידיאו.
אם עדיין זה לא עובד אז כנראה שקובץ התרגום לא תקין או לא בפורמט סטנדרטי SRT.


צריכים עוד עזרה?

כנסו לקבוצת התמיכה בפייסבוק הגדולה לתמיכה ושאלות.
דילוג לתוכן