עזרה ראשונה לבעיות בטלוויזיה

ישנם מספר בעיות בטלוויזיה שניתן לפתור על ידי כמה צעדים. במדריך זה אסביר על מספר פתרונות לבעיות ידועות, כמובן שבמידה וזה לא נפתר אז צריך לבדוק את הבעיה לעומק.

אינדקס

פתרון לבעיות אפליקציות וכלליות

הבעיות:

  • אפליקציה תקועה או לא נטענת/עולה או לא עובדת כמו שצריך.
  • אין רשת בכלל – הטלוויזיה לא מזהה את הרשת.
  • אין אפשרות למצוא את הטלוויזיה (למטרת שיקוף או שיתוף תוכן) מהטלפון הנייד או מהמחשב.
  • אפליקציה נסגרת עם ההודעה: “יישום זה יופעל כעת מחדש כדי לפנות זיכרון נוסף”.
  • הממשק איטי ולא מגיב.
  • בעיות בסאונד בחיבור בין הטלוויזיה למקרן קול או רסיבר.
  • שלט רחוק לא מגיב או מיקרופון לא עובד.

יש לבצע את הפעולות הבאות:

  1. יש להוציא את הטלוויזיה מהחשמל (להוציא את כבל החשמל מהקיר).
  2. יש להמתין 10 דקות לפחות.
  3. יש לחבר את הטלוויזיה לחשמל והפעיל אותה.


הטלוויזיה לא נכנסת לממשק החכם

במקרים שהטלוויזיה לא עולה כמו שצריך או שנתקעת על ההודעה: “רק רגע. שירות Smart יהיה זמין עוד מעט.” יש לנסות לבצע את הפעולות הבאות:

  1. יש לוודא שיש חיבור רשת תקין, שהאינטרנט עובד בטלוויזיה עדיף דרך חיבור כבל רשת ישירות לראוטר.
  2. יש לכבות ולהוציא את הטלוויזיה מהחשמל למשך 5 דקות, ואז לחבר ולבדוק שוב.
  3. אם השלבים 1 ו-2 לא עזרו, אז יש לבצע איפוס לטלוויזיה להגדרות יצרן ע”י כפתור “In Stop” בעזרת שלט טכנאים.
  4. אם הטלוויזיה עדיין לא מצליחה להעלות בצורה תקינה יש לפנות לשירות התמיכה של ח.י היבואן לבדיקה.

חנות האפליקציות והיישומים לא נטענים

  1. הסיבה הכי שכיחה היא מיקום לא נכון בהגדרות הטלוויזיה – יש לוודא שמיקום אזור בטלוויזיה מכוון לישראל (ראו הסבר בנפרד בהמשך).
  2. יש לוודא שהשעון והתאריך תקינים בטלוויזיה.
  3. יש לוודא שאתם משתמשים בגרסת קושחה אחרונה.
  4. יש לוודא מול ספק האינטרנט שלכם שאין לכם סינון אתרים מופעל ברמת הספק או בראוטר עצמו, אם יש אז יש לבטל אותו!
  5. יש לנסות לקבל כתובת IP חדשה מהספק:
    1. יש לכבות את הטלוויזיה (מהחשמל).
    2. יש לכבות את הראוטר למשך 10 דקות.
    3. יש להפעיל את הראוטר ולהמתין 5 דקות, ואז יש לוודא שיש לכם אינטרנט דרך הטלפון הנייד WiFi.
    4. אם יש אינטרנט תקין, יש להפעיל את הטלוויזיה ולבדוק שהבעיה נפתרה.
  6. חיבור מראוטר אחר – יש לנסות לכבות את הראוטר בבית ולהתחבר עם Hotspot מהטלפון. אם דרך ה-Hotspot זה תקין זה אומר שיש בעיה ב-DNS בראוטר.
  7. שינוי DNS – יש לנסות ולשנות את הכרטיס רשת בטלוויזיה (דרך מסך ההגדרות -> חיבור -> הגדרות חיבור רשת -> ערוך) לשנות את ה-DNS לכתובות: 8.8.8.8 ו-8.8.4.4 (של Google) או של Cloundflare שזה: 1.1.1.1
  8. אם כל זה לא עזר אז יש לבצע איפוס להגדרות יצרן (שזה אומר מחיקה של כל האפליקציות והגדרות התמונה בטלוויזיה).

מיקום אזור בטלוויזיה

על מנת להוריד את האפליקציות בישראל (סלקום, פרטנר, סטינג וכדו’) יש לוודא שמיקום אזור בטלוויזיה מכוון לישראל.

ניתן לבדוק את זה דרך הגדרת מיקום בטלוויזיה:

דגמי 2021 ומעלה

  1. יש לעבור למסך ההגדרות של הטלוויזיה.
  2. יש לבחור באפשרות “כללי”.
  3. יש לבחור באפשרות “מערכת”.
  4. יש לבחור באפשרות “מיקום”.
  5. יש לוודא שזה מסומן על “ישראל” או אוטומטי (חשוב שישראל תהיה ברשימה).

דגמי 2016-2020

  1. יש לעבור למסך ההגדרות של הטלוויזיה.
  2. יש לבחור באפשרות “כללי”.
  3. יש לבחור באפשרות “מיקום”.
  4. יש לוודא שזה מסומן על “ישראל” או אוטומטי (חשוב שישראל תהיה ברשימה).

לא רואים את ישראל ברשימה?

אם ישראל לא ברשימה (לדוגמה כתוב לכם: “Palestine territories”), זה אומר שהטלוויזיה מוגדרת לאזור אחר ובמקרה כזה לא יופיעו לכם אפליקציות מישראל בחנות האפליקציות בטלוויזיה, זה גם יכול להביא לעוד בעיות כמו הפעלת אפליקציות קיימות כמו החנות עצמה.
בדרך כלל זה קורה כשקונים טלוויזיה מחו”ל או מיבואן פרללי (לא יבואן רשמי!) במקרה כזה אנא צרו קשר עם החנות או היבואן שלכם לכיוון אזור הטלוויזיה לישראל דרך תפריט טכנאים.


בעיות רשת/אינטרנט/שיקוף מסך

הבעיות:

  • הרשת במצב כבוי – כרטיס הרשת בטלוויזיה לא פועל.
  • אינטרנט איטי, חיבור לא יציב בטלוויזיה.
  • וידיאו סטרימינג נתקע כל הזמן.
  • אין אפשרות למצוא את הטלוויזיה ברשימת החיבורים לשיקוף מסך בטלפון הנייד או שאין חיבור לטלוויזיה דרך הנייד (למטרת שלט רחוק מהאפליקציה בטלפון, שיקוף או שיתוף תוכן) מהטלפון הנייד או מהמחשב.

הרשת במצב כבוי:

המוצר יוצא מחברת LG לאחר שהוא נדבק שהוא תקין, אבל תמיד יש יוצא דופן ויש אפשרות שרכיב הרשת לא תקין מסיבה כלשהי.

ראשית יש לבדוק האם כרטיס הרשת פועל בטלוויזיה, דרך תפריט ההגדרות -> כללי -> רשת.
במידה ואין לכם גישה לרשת בכלל דרך הטלוויזיה, שזה אומר שאתם לא מצליחים להפעיל את הרשת בטלוויזיה והיא במצב כבוי ללא אפשרות להפעלה (Disabled/Off), תנסו את הפעולות הבאות:

  1. יש לוודא שמיקום אזור בטלוויזיה מכוון לישראל (ראו הסבר בנפרד בהמשך).
  2. יש לכבות את הטלוויזיה ולהוציא אותה למשך 5 דקות מהחשמל (פיזי עם הכבל).
  3. חברו והפעילו את הטלוויזיה בחזרה ובדקו אם הבעיה נפתרה ואפשר להפעיל ולתחבר לרשת.

אם הבעיה לא נפתרה ועדיין לא ניתן להפעיל את הרשת בטלוויזיה אז כנראה שיש לכם בעיה בכרטיס הרשת בטלוויזיה ובמקרה כזה צריך להזמין את לשירות התמיכה של ח.י היבואן לבדיקה.

לא ניתן להפעיל את כרטיס הרשת והוא במצב כיבוי!


אינטרנט איטי בטלוויזיה

ראשית יש לבצע בדיקת מהירות, את בדיקת המהירות יש לבצע בעזרת אפליקציית המהירות מתוך הטלוויזיה ולא דרך הדפדפן!

להוראות איך לבדוק מהירות גלישה דרך הטלוויזיה, עברו למדריך: בדיקת מהירות גלישה בטלוויזיה.

במידה ויש לכם תוצאה הקטנה מ-25 מגה יש לבצע את הפעולות הבאות:

  1. יש להוציא את הטלוויזיה מהחשמל (להוציא את כבל החשמל מהקיר).
  2. לאחר מכן יש לכבות את הראוטר/מודם בבית.
  3. יש להמתין עשר דקות לפחות.
  4. יש להפעיל את הראוטר ולהמתין חמש דקות לקבלת אינטרנט מהראוטר.
  5. יש לחבר את הטלוויזיה לחשמל ולהפעיל אותה.
  6. יש לחבר את הטלוויזיה מחדש לראוטר ולבדוק תקינות.

האם מהירות הגלישה שלי מספיקה? למידע בנושא אנא תקראו את המדריך הזה.


בדיקה לבעיות רשת נמשכות:

יש לבדוק את תקינות הרשת עם כבל רשת המחובר ישירות מהטלוויזיה לראוטר, אם בעיית האיטיות לא קיימת עם כבל רשת אז זו בעיה של הרשת האלחוטית שמתקבלת מהראוטר, והיא אינה מספיק חזקה לסטרימינג, צריך לקרב את הראוטר לטלוויזיה או לרכוש ראוטר חזק יותר (תקראו בהמשך). במידה והבעיה של איטיות או שאין אינטרנט גם דרך רשת קווית, אנא המשיכו לקרוא:

אינטרנט במהירות גלישה נמוכה/איטית, ניתוקים בשידורי וידיאו סטרימינג ובעיות מהסוג הזה, בדרך כלל נגרמות בגלל הראוטר (לא מספיק חזק שאין לו מספיק פורטים לפתיחה בו זמנית) או ספק האינטרנט שלכם שחוסם גישה לסטרימינג מהטלוויזיה (בדרך כלל בגלל חבילה של בקרת הורים) ולא מהטלוויזיה!

יש לבודד את הבעיה ע”י התחברות לספק עם מודם/ראוטר אחר/חדש,
ובגלל שאני מניח שאין לכם ראוטר אחר/חדש זמין בבית, אז את פעולת הבדיקה תוכלו לבצע בעזרת האינטרנט בטלפון הנייד (HotSpot).

HOTSPOT

ניתן לבצע חיבור לאינטרנט הסלולרי מהטלפון הנייד לטלוויזיה ובכך לבדוק אם הבעיה בראוטר ובספק או במשהו אחר.

יש לפעול על פי הצעדים הבאים להפעלה וחיבור האינטרנט הסלולרי לטלוויזיה:

  1. יש לכבות את הראוטר בבית (להוציא מהחשמל).
  2. יש להפעיל את ה-Hotspot בטלפון הנייד (דרך מסך ההגדרות בטלפון).
  3. יש להתחבר מהטלוויזיה לרשת האלחוטית של ה-Hotspot בטלפון הנייד.
  4. לאחר החיבור יש לבדוק את תקינות האינטרנט בטלוויזיה.

 מסך חיבור Hotspot בטלפון iPhone

בדיקת התוצאה

אם הבעיה דרך חיבור ה-Hotspot נפתרה ויש חיבור תקין לאינטרנט אז כנראה שיש לכם בעיה בראוטר הביתי או בספק האינטרנט שלכם, אנא עברו לסעיפים הבאים, בעיות אצל הספק ובעיות בראוטר…


בעיות אצל הספק האינטרנט

לא תמיד הבעיה היא אצלכם וחלק מהפעמים (מניסיון!) הבעיה יכולה להיות בצד של הספק, בגלל חסימה כלשהי אצל ספק האינטרנט שלכם.

לפעמים זה יכול להיות פורט שצריך לפתוח אצל הספק או בגלל חבילת אבטחה (הגנת סייבר) / בקרת הורים אצל הספק שצריך לבטל ולפעמים זו הגדרה טכנית אצל הספק מרחוק שהם הטכנאים צריכים להגדיר ולתקן.

לכן חשוב לבקש מספקית האינטרנט שלא יהיו לכם  חבילת בקרת הורים, הגנה או כל מגבלה אחרת, זה יורד מאיכות הקו שלכם באופן משמועתי וגם חוסם לכם שידורי סטרימינג בטלוויזיה.

אם אין לכם חבילה כזו, אז תזמינו את הטכנאי של ספקית האינטרנט שלכם לבדיקה כי יכול להיות שזה חסימה אצל הספק עצמו בהגדרות החשבון שלכם אצלם.


בעיות בראוטר

הראוטר/מודם שמקבלים מספקיות האינטרנט בדרך כלל לא חזק מספיק לצרכים של היום, הוא כן מספיק לרשת קטנה בלבד (לבית עם 1-5 מכשירים הפועלים ביחד), מה שבדרך כלל לא מתאים למציאות שאנו חיים בה, שכמעט בכל בית היום יש כמה מחשבים, בית חכם, טאבלטים/טלפונים וטלוויזיות (סטרימינג), ועם ראוטר שאינו יכול לטפל ולנהל במקצועיות כמה מכשירים בו זמנית ובכמות גדולה יכול לגרום לבעיות ניתוקים, חוסר חיבור למכשיר חדש ואיטיות ברשת.

איך מטפלים בזה?

אפשרות אחת היא לנסות להגדיר את הראוטר כמו שצריך, לדוגמא לבטל Firewall, לבטל את ניהול חשמל Power Management, ניהול נכון של ה-DHCP ולאפשר כניסה גדולה יותר של פורטים בעבודה ביחד.

איך יודעים שהראוטר לא מתפקד כמו כשצריך? אם אתם מוצאים את עצמכם מפעילים אותו מחדש (ריסט) בכל פעם כשיש תקיעות, האינטרנט איטי או גרוע מזה שהוא לא נותן להכניס מכשירים חדשים לרשת.

הטלוויזיה לא מקבל כתובת IP:

בעיה נפוצה בראוטר חלש מול הטלוויזיה יכולה לגרום לא לספק בזמן כתובת IP חוקית לטלוויזיה או מילים אחרות שלא תהיה תקשורת בין הטלוויזיה לראוטר, זו כתוצאה מהתנגשות כתובות, לפעמים בגלל עומס בראוטר.
במקרה כזה יש לנקות את רשימת ה-DHCP בראוטר, כך שהטלוויזיה תקבל כתובת IP חדשה ועדיף שתקבל אותה בין הראשונות.

כיבוי חיסכון באנרגיה:

יש ראוטרים (לדוגמא D-Link של פרטנר) המגיעים עם Power Management, יש לבטל את ההגדרה הזאת על מנת שלא להפסיק את פעולות הראוטר, זה יכול לגרום לבעיות ברשת ולכן יש לוודא שהכל מבוטל.

איפוס להגדרות יצרן:

אפשרות זו היא רק למשתמשים מתקדמים בלבד שיודעים מה הם עושים,
על מנת לוודא שהראוטר נקי מהגדרות שאינם נכונות יש לבצע לו איפוס להגדרות יצרן, אבל שימו לב שאז תאבדו את הגדרות החיבור (שם משתמש וסיסמה), אם אין לכם תצטרכו לבדוק את זה מול ספקית האינטרנט שלכם.

עדיין יש בעיות?

אם זה לא עזר אז יש לחשוב לרכוש ראוטר מקצועי יותר שיאפשר ניהול רשת בצורה נכונה ומתקדמת המתאימה לצרכים שלכם.


איך אפשר להגדיל את מהירות הרשת הקווית בטלוויזיה?

מידע נוסף על מהירות הרשת בטלוויזיה וגם פתרון מתאם רשת USB, תוכלו לקרוא במדריך הזה.


איזה ראוטר מומלץ לקנות:

הראוטר הוא מכשיר שלא פחות חשוב מכל מכשיר אלקטרוני יקר אחר בבית, כמו הטלוויזיה עצמה ולכן גם במכשיר הזה צריך להשקיע ולרכוש בנפרד.
המלצה שלי למי שיש לו יותר מ-8 מכשירים בבית היא לשקול רכישה של ראוטר/מודם מתקדם של אחת החברות ASUS או LinkSys – שהראוטר יהיה כולל חיבורי ג’יגה-ביט, עדיפות ל-Tri-Band (שלוש רשתות 2.4 + 5 + 5) במהירות של לפחות 6000Mbps.
ניתן למצוא דגמים כאלה בחנויות KSP או IVORY.

תמונה לא תקינה

לא רואים טוב את התמונה? כתם, צבעים וכדו’

דבר ראשון, צריך לשלול בעיית מקור שידור:

  1. יש להוציא את כל החיבורים (HDMI) מהטלוויזיה (ממיר, סטרימר, קונסולה, הכל!).
  2. יש להפעיל את האפליקציה YouTube (מתוך הטלוויזיה!), לחפש והפעל סרטון HDR ותבדוק אם הבעיה קיימת.
  • אם הבעיה עדיין קיימת אז יש ליצור קשר עם היבואן/שירות לתיקון הבעיה.
  • אם הבעיה לא קיימת אז הבעיה במקור השידור ויש לנסות להחליף כבל HDMI לחדש הכולל HDR 60Hz (כתוב על הקופסה).

אבחון עצמי של המסך:

יש לבצע אבחון עצמי למסך ע”י הפעולות הבאות:

  1. יש להיכנס להגדרות התמונה.
  2. יש לבחור באפשרות: “תמיכה”.
  3. רק בדגמי OLED: יש לבחור באפשרות: “טיפול OLED” ולאחר מכן “טיפול עצמי של ההתקן”.
  4. יש לבחור באפשרות: “אבחון עצמי של המסך”.
  5. בעזרת אשף הבדיקה תוכלו להבין האם המסך תקין וזו בעיה אחרת.
    אם התמונה המוצגת תקינה אז הבעיה במקור השידור שלכם ולא בטלוויזיה.

קישורים חשובים בנושא:


אין אות / לא מתוכנת

זו כמובן לא תקלה או בעיה אבל חשוב לדעת מה זה אומר – הודעה זו היא רק כאשר אין סיגנל וידיאו זמין בטלוויזיה.
כשהטלוויזיה לא מקבלת סיגנל וידיאו מכניסת HDMI הודעה זו תופיע על המסך וברגע שיחודש הסיגנל ההודעה תעלם ותמונה תעבור לשידור.

הערה: ניתן לבטל את ההודעה ולהשאיר רק את התמונות המתחלפות ע”י לחיצה על המקש האדום בשלט הרחוק.

במידה ויש לכם ממיר, סטרימר או קונסולה מחובר ל-HDMI, תוכלו לבחור ולעבור אליו בעזרת כפתור היציאות בשלט הרחוק ובפעם הבאה שתפעילו את הטלוויזיה הטלוויזיה אוטומטית תפתח על היציאה האחרונה שהייתה מחוברת.

במידה ואתם רוצים להריץ אפליקציה המתוקנת בטלוויזיה, תלחצו על כפתור ה-“בית” ובחרו מסרגל האפליקציות את האפליקציה הרצוי ולחצו עליה להפעלת. כמו כן, ניתן להגדיר אפליקציה בהפעלה מהירה ע”י אחד המספרים בשלט הרחוק.

אפשרות נוספת היא לכוון את עידן פלוס (מצריך אנטנה מחוברת לטלוויזיה) ובפעם הבאה שתפעילו את הטלוויזיה היא ישר תיכנס לעידן פלוס לערוץ האחרון הנצפה.


חיבור HDMI לא עובד

במידה וחיברתם מכשיר חיצוני כמו ממיר, סטרימר, קונסולה וכדו’ ועדיין אין אות בטלוויזיה, יש לבדוק את השלבים הבאים:

  1. יש לוודא שאתם בכניסת ה-HDMI הנכונה בטלוויזיה, יש לבחור את הכניסת HDMI הרצויה בעזרת כפתור בורר הכניסות Inputs בשלט הרחוק
  2. יש לוודא שהמכשיר החיצוני פועל (בממיר זה מספר הערוץ).
  3. יש להוציא את הכבל ה-HDMI מהטלוויזיה ולחבר שוב.
  4. יש להוציא לדקה את המכשיר החיצוני מהחשמל, להכניס אותו לחשמל ולבדוק.
  5. יש להחליף את כבל ה-HDMI לחדש.
  6. חשוב! יש לנסות לחבר לטלוויזיה מכשיר אחר ובכך לשלול אפשרות שהבעיה במכשיר הנוכחי שמחובר לטלוויזיה.
    אם עם מכשיר אחר הכל עובד תקין אז הבעיה בממיר ולא בטלוויזיה.
  7. יש לנסות לחבר את המכשיר לכניסת HDMI אחרת בטלוויזיה.
  8. יש לבטל את אפשרות ה-HDMI CEC במכשיר החיצוני (לא חובה אבל רצוי בשביל הבדיקה).

אם כל זה לא עזר ועדיין הבעיה קיימת אז יש להזמין את השירות של היבואן לבדיקה במקום.


סאונד לא תקין / אין סאונד מהטלוויזיה

אם אין סאונד בכלל, יש לבצע את הפעולות הבאות:

  1. יש להוציא את הטלוויזיה מהחשמל (להוציא את כבל החשמל מהקיר).
  2. יש להמתין 10 דקות לפחות.
  3. יש לחבר את הטלוויזיה לחשמל והפעיל אותה.

אם יש סאונד אבל הוא לא תקין, יש להיכנס למסך הגדרות לתפריט “צליל” ולבצע את הפעולות הבאות:

  1. תבדקו את מקור השידור – אולי אתם עם מקור חיצוני והוא הבעיה, יש לבדוק את בדיקת הסאונד דרך אפליקציה פנימית בטלוויזיה כמו YouTube, נטפליקס וכדו’. אם הבעיה קיימת רק דרך מכשיר החיצוני (כמו ממיר, סטרימר) אז הבעיה בו, תנסו להחליף כבל HDMI לאחר, לבדוק את הגדרות הסטרימר ולנסות מקור שידור אחר.
  2. יש להחליף את מצב בחירה ל-“רגיל”
  3. יש לבטל את כל אפשרויות ה-Surround כולל DTS Virtual וכדו׳.
  4. תבדקו עם ובלי אפשרות Atmos (אם זמין בדגם שלכם).
  5. יש לבטל את אפשרות ה-AI של הסאונד (לא נמצא בכל הדגמים!), דרך תפריט הגדרות -> כללי -> שירות AI -> יש לכבות את האפשרות: “צליל AI Pro”.
  6. בנוסף יש לנו בקטגוריית “הגדרות תמונה וקול” המלצות לכיוון הסאונד.

הנגן הפנימי – לא מזהה סאונד

התמיכה בסאונד בטלוויזיה היא בסטריאו או ב-Dolby בלבד,
אין תמיכה בפורמט סאונד DTS מכל סוג שהוא, מה שאומר שקבצים עם פס קול DTS לא יהיה לשם שמע.
ניתן לנסות לשנות את הסאונד לאחר דרך הנגן – רצועת שמע:

הפתרון הוא חיבור מקרן קול של LG התומך ב-DTS ואז להגדיר בטלוויזיה מעבר שמע passthrough ישירות למקרן הקול.


הטלוויזיה נכבית או נדלקת בעצמה

  1. יש לוודא שהטיימר שינה בטלוויזיה לא עובד.
  2. יש לוודא שהשלט הרחוק תקין (יש להחליף סוללות).
  3. יש לוודא האם אחד המכשירים החיצונים המחוברים לטלוויזיה גורמים לבעיה הזאת – אם יש לכם מכשירים חיצוניים כמו סטרימר, ממיר וכדו׳ המחוברים לטלוויזיה, יש לנתק אותם (את כל חיבורי ה-HDMI וה-USB) מהטלוויזיה ולבדוק אם הבעיה חוזרת.
    אם הבעיה לא חוזרת יש לבדוק את הגדרות המכשיר החיצוני, בדרך כלל פקודות HDMI-CEC יכולות לגרום לטלוויזיה להידלק או לכבות את עצמה. תנסו לבטל את אפשרות זו, דרך הגדרות הטלוויזיה או דרך הגדרות במכשיר החיצוני.
  4. אם הבעיה חוזרת גם ללא שום דבר המחובר לטלוויזיה, כנראה שיש בעיה בטלוויזיה ויש ליצור קשר עם השירות של היבואן ח.י.

תמונה נתקעת והטלוויזיה נכבית

במידה ובאמצע צפייה בטלוויזיה התמונה נתקעת (או בלי) ונכבית פתאום,
או שיש הודעה על בעיית זיכרון (קריסת יישום ופינוי זיכרון) ומכבה את עצמה, יש לעבור על השלבים הבאים:

  1. יש לוודא שקוצב זמן למעבר למצב שינה לא פעיל (טיימר), אם כן יש לבטל אותו.
  2. יש להוציא את כל המכשירים החיצוניים המחוברים לטלוויזיה, כל כניסות HDMI ו-USB (כל מה שחיצוני) ולהשאיר רק את חיבור הרשת והחשמל לטלוויזיה.
  3. במידה והבעיה לא חוזרת זה אומר שאחד המכשירים החיצוניים גורם לבעיה:
    1. אם זה סטרימר יש לוודא שהאפשרות HDMI-CEC (פקודות לניהול הטלוויזיה מהמכשיר החיצוני) כיבוי.
    2. במידה וזה ממיר יס/הוט חיצוני אז יש מצב שזה בגלל מתח חשמלי לא תקין (היו מקרים כאלה), יש לבצע את הפעולה הבאה (יכול לעזור גם לסטרימרים ומכשירים חיצוניים אחרים):
      1. כיבוי הטלוויזיה והממיר + הוצאה שלהם מהחשמל (פיזי תוציאי את הכבל חשמל מהקיר של הטלוויזיה ושל הממיר הוט).
      2. המתינו 5 דקות. זה אמור לאפס במקרה שיש אפליקציה שתקוע בטלוויזיה.
      3. חברו והפעילו רק את ממיר הוט/יס והמתינו עד שיהיה שעון על הצג שלו (שזה אומר שהוא עלה).
      4. לאחר מכן חברו והפעילו את הטלוויזיה על הכניסה הרצויה והפעילו את ממיר הוט/יס.
      5. אם הבעיה עדיין לא נפתרה אז יש לנסות להחליף כבר HDMI לחדש ויקר יותר, כזה שתומך ב-4K HDR בין הממיר לטלוויזיה.
      6. אם זה לא עזר, יש לבצע איפוס להגדרות יצרן לטלוויזיה (שזה אומר שהאפליקציות בטלוויזיה והגדרות התמונה ימחקו ויחזרו להגדרות יצרן).
      7. אם הבעיה ממשיכה גם לאחר איפוס הטלוויזיה, יש להחליף את הממיר באחר, כנראה בעיית מתח חשמלי לא תקין. יש להזמין את השירות של הספקית הטלוויזיה.
      8. אם הבעיה לא נפתרה גם לאחר החלפת הממירממשיכה יש להזמין את השירות של הטלוויזיה (היבואן ח.י.) לבדיקה.

שלט רחוק לא תקין

במידה והשלט רחוק בטלוויזיה שלכם לא מגיב ולא תקין יש לנו את המדריכים הבאים:


צריכים עזרה טכנית נוספת? כנסו לפורום התמיכה או לקבוצת התמיכה בפייסבוק.
דילוג לתוכן