עזרה ראשונה לבעיות בטלוויזיה

ישנם מספר בעיות בטלוויזיה שניתן לפתור על ידי כמה צעדים. במדריך זה אסביר על מספר פתרונות לבעיות ידועות, כמובן שבמידה וזה לא נפתר אז צריך לבדוק את הבעיה לעומק.

אינדקס

פתרון לבעיות אפליקציות וכלליות

הבעיות:

  • אפליקציה תקועה או לא נטענת/עולה או לא עובדת כמו שצריך.
  • אין רשת בכלל – הטלוויזיה לא מזהה את הרשת.
  • אין אפשרות למצוא את הטלוויזיה (למטרת שיקוף או שיתוף תוכן) מהטלפון הנייד או מהמחשב.
  • אפליקציה נסגרת עם ההודעה: “יישום זה יופעל כעת מחדש כדי לפנות זיכרון נוסף”.
  • הממשק איטי ולא מגיב.
  • בעיות בסאונד בחיבור בין הטלוויזיה למקרן קול או רסיבר.
  • שלט רחוק לא מגיב או מיקרופון לא עובד.

יש לבצע את הפעולות הבאות:

  1. יש להוציא את הטלוויזיה מהחשמל (להוציא את כבל החשמל מהקיר).
  2. יש להמתין 10 דקות לפחות.
  3. יש לחבר את הטלוויזיה לחשמל והפעיל אותה.


הטלוויזיה לא נכנסת לממשק החכם

במקרים שהטלוויזיה לא עולה כמו שצריך או שנתקעת על ההודעה: “רק רגע. שירות Smart יהיה זמין עוד מעט.” יש לנסות לבצע את הפעולות הבאות:

  1. יש לוודא שיש חיבור רשת תקין, שהאינטרנט עובד בטלוויזיה עדיף דרך חיבור כבל רשת ישירות לראוטר.
  2. יש לכבות ולהוציא את הטלוויזיה מהחשמל למשך 5 דקות, ואז לחבר ולבדוק שוב.
  3. אם השלבים 1 ו-2 לא עזרו, אז יש לבצע איפוס לטלוויזיה להגדרות יצרן ע”י כפתור “In Stop” בעזרת שלט טכנאים.
  4. אם הטלוויזיה עדיין לא מצליחה להעלות בצורה תקינה יש לפנות לשירות התמיכה של ח.י היבואן לבדיקה.

חנות האפליקציות והיישומים לא נטענים

  1. יש לוודא שמיקום אזור בטלוויזיה מכוון לישראל (ראו הסבר בנפרד בהמשך).
  2. יש לוודא שהשעון והתאריך תקינים בטלוויזיה.
  3. יש לוודא שאתם משתמשים בגרסת קושחה אחרונה.
  4. יש לוודא מול ספק האינטרנט שלכם שאין לכם סינון אתרים מופעל ברמת הספק או בראוטר עצמו, אם יש אז יש לבטל אותו!
  5. יש לנסות לקבל כתובת IP חדשה מהספק:
    1. יש לכבות את הטלוויזיה (מהחשמל).
    2. יש לכבות את הראוטר למשך 10 דקות.
    3. יש להפעיל את הראוטר ולהמתין 5 דקות, ואז יש לוודא שיש לכם אינטרנט דרך הטלפון הנייד WiFi.
    4. אם יש אינטרנט תקין, יש להפעיל את הטלוויזיה ולבדוק שהבעיה נפתרה.
  6. חיבור מראוטר אחר – יש לנסות לכבות את הראוטר בבית ולהתחבר עם Hotspot מהטלפון. אם דרך ה-Hotspot זה תקין זה אומר שיש בעיה ב-DNS בראוטר.
  7. שינוי DNS – יש לנסות ולשנות את הכרטיס רשת בטלוויזיה (דרך מסך ההגדרות -> חיבור -> הגדרות חיבור רשת -> ערוך) לשנות את ה-DNS לכתובות: 8.8.8.8 ו-8.8.4.4 (של Google) או של Cloundflare שזה: 1.1.1.1
  8. אם כל זה לא עזר אז יש לבצע איפוס להגדרות יצרן (שזה אומר מחיקה של כל האפליקציות והגדרות התמונה בטלוויזיה).

מיקום אזור בטלוויזיה

על מנת להוריד את האפליקציות בישראל (סלקום, פרטנר, סטינג וכדו’) יש לוודא שמיקום אזור בטלוויזיה מכוון לישראל.

ניתן לבדוק את זה דרך הגדרת מיקום בטלוויזיה:

דגמי 2021 ומעלה

  1. יש לעבור למסך ההגדרות של הטלוויזיה.
  2. יש לבחור באפשרות “כללי”.
  3. יש לבחור באפשרות “מערכת”.
  4. יש לבחור באפשרות “מיקום”.
  5. יש לוודא שזה מסומן על “ישראל” או אוטומטי (חשוב שישראל תהיה ברשימה).

דגמי 2016-2020

  1. יש לעבור למסך ההגדרות של הטלוויזיה.
  2. יש לבחור באפשרות “כללי”.
  3. יש לבחור באפשרות “מיקום”.
  4. יש לוודא שזה מסומן על “ישראל” או אוטומטי (חשוב שישראל תהיה ברשימה).

לא רואים את ישראל ברשימה?

אם ישראל לא ברשימה, זה אומר שהטלוויזיה מוגדרת לאזור אחר ובמקרה כזה לא תראו בחנות אפליקציות מישראל!
בדרך כלל זה קורה כשקונים טלוויזיה מחו”ל או מיבואן לא רשמי! במקרה כזה אנא צרו קשר עם התמיכה/חנות וכיוון אזור הטלוויזיה לישראל דרך תפריט טכנאים.


בעיות רשת/אינטרנט/שיקוף מסך

הבעיות:

  • הרשת במצב כבוי – כרטיס הרשת בטלוויזיה לא פועל.
  • אינטרנט איטי, חיבור לא יציב בטלוויזיה.
  • וידיאו סטרימינג נתקע כל הזמן.
  • אין אפשרות למצוא את הטלוויזיה ברשימת החיבורים לשיקוף מסך בטלפון הנייד או שאין חיבור לטלוויזיה דרך הנייד (למטרת שלט רחוק מהאפליקציה בטלפון, שיקוף או שיתוף תוכן) מהטלפון הנייד או מהמחשב.

הרשת במצב כבוי:

המוצר יוצא מחברת LG לאחר שהוא נדבק שהוא תקין, אבל תמיד יש יוצא דופן ויש אפשרות שרכיב הרשת לא תקין מסיבה כלשהי.

ראשית יש לבדוק האם כרטיס הרשת פועל בטלוויזיה, דרך תפריט ההגדרות -> כללי -> רשת.
במידה ואין לכם גישה לרשת בכלל דרך הטלוויזיה, שזה אומר שאתם לא מצליחים להפעיל את הרשת בטלוויזיה והיא במצב כבוי ללא אפשרות להפעלה (Disabled/Off), תנסו את הפעולות הבאות:

  1. יש לוודא שמיקום אזור בטלוויזיה מכוון לישראל (ראו הסבר בנפרד בהמשך).
  2. יש לכבות את הטלוויזיה ולהוציא אותה למשך 5 דקות מהחשמל (פיזי עם הכבל).
  3. חברו והפעילו את הטלוויזיה בחזרה ובדקו אם הבעיה נפתרה ואפשר להפעיל ולתחבר לרשת.

אם הבעיה לא נפתרה ועדיין לא ניתן להפעיל את הרשת בטלוויזיה אז כנראה שיש לכם בעיה בכרטיס הרשת בטלוויזיה ובמקרה כזה צריך להזמין את לשירות התמיכה של ח.י היבואן לבדיקה.

לא ניתן להפעיל את כרטיס הרשת והוא במצב כיבוי!


אינטרנט איטי בטלוויזיה

ראשית יש לבצע בדיקת מהירות, את בדיקת המהירות יש לבצע רק עם אפליקציה מתוך הטלוויזיה ולא דרך הדפדפן.

למידע נוסף והוראות איך לבדוק דרך הטלוויזיה עברו למדריך בדיקת מהירות גלישה בטלוויזיה.

במידה ויש לכם תוצאה הקטנה מ-25 מגה יש לבצע את הפעולות הבאות:

  1. יש להוציא את הטלוויזיה מהחשמל (להוציא את כבל החשמל מהקיר).
  2. לאחר מכן יש לכבות את הראוטר/מודם בבית.
  3. יש להמתין עשר דקות לפחות.
  4. יש להפעיל את הראוטר ולהמתין חמש דקות לקבלת אינטרנט מהראוטר.
  5. יש לחבר את הטלוויזיה לחשמל ולהפעיל אותה.
  6. יש לחבר את הטלוויזיה מחדש לראוטר ולבדוק תקינות.


בדיקה לבעיות רשת נמשכות:

אינטרנט במהירות גלישה נמוכה/איטית, ניתוקים בשידורי וידיאו סטרימינג ובעיות מהסוג הזה, בדרך כלל נגרמות בגלל הראוטר (לא מספיק חזק שאין לו מספיק פורטים לפתיחה בו זמנית) או ספק האינטרנט שלכם שחוסם גישה לסטרימינג מהטלוויזיה (בדרך כלל בגלל חבילה של בקרת הורים) ולא מהטלוויזיה!

יש לבודד את הבעיה ע”י התחברות לספק עם מודם/ראוטר אחר/חדש,
ובגלל שאני מניח שאין לכם ראוטר אחר/חדש זמין בבית, אז את פעולת הבדיקה תוכלו לבצע בעזרת האינטרנט בטלפון הנייד (HotSpot).

HOTSPOT

ניתן לבצע חיבור לאינטרנט הסלולרי מהטלפון הנייד לטלוויזיה ובכך לבדוק אם הבעיה בראוטר ובספק או במשהו אחר.

יש לפעול על פי הצעדים הבאים להפעלה וחיבור האינטרנט הסלולרי לטלוויזיה:

  1. יש לכבות את הראוטר בבית (להוציא מהחשמל).
  2. יש להפעיל את ה-Hotspot בטלפון הנייד (דרך מסך ההגדרות בטלפון).
  3. יש להתחבר מהטלוויזיה לרשת האלחוטית של ה-Hotspot בטלפון הנייד.
  4. לאחר החיבור יש לבדוק את תקינות האינטרנט בטלוויזיה.

 מסך חיבור Hotspot בטלפון iPhone

בדיקת התוצאה

אם הבעיה דרך חיבור ה-Hotspot נפתרה ויש חיבור תקין לאינטרנט אז כנראה שיש לכם בעיה בראוטר הביתי או בספק האינטרנט שלכם, אנא עברו לסעיפים הבאים, בעיות אצל הספק ובעיות בראוטר…


בעיות אצל הספק האינטרנט

לא תמיד הבעיה היא אצלכם וחלק מהפעמים (מניסיון!) הבעיה יכולה להיות בצד של הספק, בגלל חסימה כלשהי אצל ספק האינטרנט שלכם.

לפעמים זה יכול להיות פורט שצריך לפתוח אצל הספק או בגלל חבילת אבטחה (הגנת סייבר) / בקרת הורים אצל הספק שצריך לבטל ולפעמים זו הגדרה טכנית אצל הספק מרחוק שהם הטכנאים צריכים להגדיר ולתקן.

לכן חשוב לבקש מספקית האינטרנט שלא יהיו לכם  חבילת בקרת הורים, הגנה או כל מגבלה אחרת, זה יורד מאיכות הקו שלכם באופן משמועתי וגם חוסם לכם שידורי סטרימינג בטלוויזיה.

אם אין לכם חבילה כזו, אז תזמינו את הטכנאי של ספקית האינטרנט שלכם לבדיקה כי יכול להיות שזה חסימה אצל הספק עצמו בהגדרות החשבון שלכם אצלם.


בעיות בראוטר

הראוטר/מודם שמקבלים מספקיות האינטרנט בדרך כלל לא חזק מספיק לצרכים של היום, הוא כן מספיק לרשת קטנה בלבד (לבית עם 1-5 מכשירים הפועלים ביחד), מה שבדרך כלל לא מתאים למציאות שאנו חיים בה, שכמעט בכל בית היום יש כמה מחשבים, בית חכם, טאבלטים/טלפונים וטלוויזיות (סטרימינג), ועם ראוטר שאינו יכול לטפל ולנהל במקצועיות כמה מכשירים בו זמנית ובכמות גדולה יכול לגרום לבעיות ניתוקים, חוסר חיבור למכשיר חדש ואיטיות ברשת.

איך מטפלים בזה?

אפשרות אחת היא לנסות להגדיר את הראוטר כמו שצריך, לדוגמא לבטל Firewall, לבטל את ניהול חשמל Power Management, ניהול נכון של ה-DHCP ולאפשר כניסה גדולה יותר של פורטים בעבודה ביחד.

איך יודעים שהראוטר לא מתפקד כמו כשצריך? אם אתם מוצאים את עצמכם מפעילים אותו מחדש (ריסט) בכל פעם כשיש תקיעות, האינטרנט איטי או גרוע מזה שהוא לא נותן להכניס מכשירים חדשים לרשת.

הטלוויזיה לא מקבל כתובת IP:

בעיה נפוצה בראוטר חלש מול הטלוויזיה יכולה לגרום לא לספק בזמן כתובת IP חוקית לטלוויזיה או מילים אחרות שלא תהיה תקשורת בין הטלוויזיה לראוטר, זו כתוצאה מהתנגשות כתובות, לפעמים בגלל עומס בראוטר.
במקרה כזה יש לנקות את רשימת ה-DHCP בראוטר, כך שהטלוויזיה תקבל כתובת IP חדשה ועדיף שתקבל אותה בין הראשונות.

כיבוי חיסכון באנרגיה:

יש ראוטרים (לדוגמא D-Link של פרטנר) המגיעים עם Power Management, יש לבטל את ההגדרה הזאת על מנת שלא להפסיק את פעולות הראוטר, זה יכול לגרום לבעיות ברשת ולכן יש לוודא שהכל מבוטל.

איפוס להגדרות יצרן:

אפשרות זו היא רק למשתמשים מתקדמים בלבד שיודעים מה הם עושים,
על מנת לוודא שהראוטר נקי מהגדרות שאינם נכונות יש לבצע לו איפוס להגדרות יצרן, אבל שימו לב שאז תאבדו את הגדרות החיבור (שם משתמש וסיסמה), אם אין לכם תצטרכו לבדוק את זה מול ספקית האינטרנט שלכם.

עדיין יש בעיות?

אם זה לא עזר אז יש לחשוב לרכוש ראוטר מקצועי יותר שיאפשר ניהול רשת בצורה נכונה ומתקדמת המתאימה לצרכים שלכם.


איזה ראוטר מומלץ לקנות:

הראוטר הוא מכשיר שלא פחות חשוב מכל מכשיר אלקטרוני יקר אחר בבית, כמו הטלוויזיה עצמה ולכן גם במכשיר הזה צריך להשקיע ולרכוש בנפרד.
המלצה שלי למי שיש לו יותר מ-8 מכשירים בבית היא לשקול רכישה של ראוטר/מודם מתקדם של אחת החברות ASUS או LinkSys – שהראוטר יהיה כולל חיבורי ג’יגה-ביט, עדיפות ל-Tri-Band (שלוש רשתות 2.4 + 5 + 5) במהירות של לפחות 6000Mbps.
ניתן למצוא דגמים כאלה בחנויות KSP או IVORY.

אין אות / לא מתוכנת

זו כמובן לא תקלה או בעיה אבל חשוב לדעת מה זה אומר – הודעה זו היא רק כאשר אין סיגנל וידיאו זמין בטלוויזיה.
כשהטלוויזיה לא מקבלת סיגנל וידיאו מכניסת HDMI הודעה זו תופיע על המסך וברגע שיחודש הסיגנל ההודעה תעלם ותמונה תעבור לשידור.

במידה ויש לכם ממיר, סטרימר או קונסולה מחובר ל-HDMI, תוכלו לבחור ולעבור אליו בעזרת כפתור היציאות בשלט הרחוק ובפעם הבאה שתפעילו את הטלוויזיה הטלוויזיה אוטומטית תפתח על היציאה האחרונה שהייתה מחוברת.

במידה ואתם רוצים להריץ אפליקציה המתוקנת בטלוויזיה, תלחצו על כפתור ה-“בית” ובחרו מסרגל האפליקציות את האפליקציה הרצוי ולחצו עליה להפעלת. כמו כן, ניתן להגדיר אפליקציה בהפעלה מהירה ע”י אחד המספרים בשלט הרחוק.

אפשרות נוספת היא לכוון את עידן פלוס (מצריך אנטנה מחוברת לטלוויזיה) ובפעם הבאה שתפעילו את הטלוויזיה היא ישר תיכנס לעידן פלוס לערוץ האחרון הנצפה.


צריכים עזרה טכנית נוספת? כנסו לפורום התמיכה או לקבוצת התמיכה בפייסבוק.
דילוג לתוכן