עזרה ראשונה לבעיות בטלוויזיה

ישנם מספר בעיות בטלוויזיה שניתן לפתור על ידי כמה צעדים. במדריך זה אסביר על מספר פתרונות לבעיות ידועות, כמובן שבמידה וזה לא נפתר אז צריך לבדוק את הבעיה לעומק.

צריכים עזרה טכנית נוספת? כנסו לפורום התמיכה או לקבוצת התמיכה בפייסבוק.

פתרון לבעיות הבאות (אפליקציות ובכללי):

  • אפליקציה תקועה או לא נטענת/עולה.
  • אין רשת בכלל – הטלוויזיה לא מזהה את הרשת.
  • אין אפשרות למצוא את הטלוויזיה (למטרת שיקוף או שיתוף תוכן) מהטלפון הנייד או מהמחשב.
  • אפליקציה נסגרת עם ההודעה: “יישום זה יופעל כעת מחדש כדי לפנות זיכרון נוסף”.
  • הממשק איטי ולא מגיב.
  • בעיות בסאונד בחיבור בין הטלוויזיה למקרן קול או רסיבר.
  • שלט רחוק לא מגיב או מיקרופון לא עובד.

יש לבצע את הפעולות הבאות:

  1. יש להוציא את הטלוויזיה מהחשמל (להוציא את כבל החשמל מהקיר).
  2. יש להמתין 10 דקות לפחות.
  3. יש לחבר את הטלוויזיה לחשמל והפעיל אותה.


פתרון לבעיות הבאות (רשת/אינטרנט/שיקוף):

  • אינטרנט איטי בטלוויזיה.
  • וידיאו סטרימינג נתקע כל הזמן.
  • אין רשת בכלל או חיבור לא יציב.
  • אין אפשרות למצוא את הטלוויזיה או שאין חיבור (למטרת שלט רחוק מהאפליקציה בטלפון, שיקוף או שיתוף תוכן) מהטלפון הנייד או מהמחשב.

בדיקה מקדימה לבעיות באינטרנט:

קודם כל יש לבצע בדיקת מהירות, את בדיקת המהירות יש לבצע רק עם אפליקציה בטלוויזיה ולא דרך הדפדפן.
למידע נוסף אנא עברו לבדיקת מהירות גלישה בטלוויזיה. וכשיש לכם תוצאה הקטנה מ-30 מגה יש לעבור לפעולות הבאות…

יש לבצע את הפעולות הבאות:

  1. יש להוציא את הטלוויזיה מהחשמל (להוציא את כבל החשמל מהקיר).
  2. לאחר מכן יש לכבות את הראוטר/מודם בבית.
  3. יש להמתין עשר דקות לפחות.
  4. יש להפעיל את הראוטר ולהמתין חמש דקות לקבלת אינטרנט מהראוטר.
  5. יש לחבר את הטלוויזיה לחשמל ולהפעיל אותה.
  6. יש לחבר את הטלוויזיה מחדש לראוטר ולבדוק תקינות.


בדיקה לבעיות רשת נמשכות:

אם יש בעיה בטלוויזיה (בכרטיס הרשת) אז בדרך כלל לא תהיה לכם גישה לאינטרנט או לרשת דרך הטלוויזיה בכלל ובמקרה כזה צריך להזמין את השירות של היבואן ח.י לבדיקה.
אם המהירות איטית אז כנראה שהבעיה ממקור אחר, ובדרך כלל בעיות איטיות באינטרנט נגרמות בגלל הראוטר או ספק האינטרנט שלכם.

במקרה שיש ניתוקים בשידור סטרימינג או בעיות חיבור לאינטרנט שהפעולות הקודמות לא עזרו לפתרון הבעיה, אז יש לנסות ולהתחבר לראוטר אחר (חדש) או לחבר את הטלוויזיה לאינטרנט הסלולרי בטלפון בעזרת Hotspot ובך להבין אם הבעיה בראוטר הנוכחי או בטלוויזיה:

  1. יש לכבות את הראוטר בבית (להוציא מהחשמל).
  2. יש להפעיל את ה-Hotspot בטלפון הנייד.
  3. יש להתחבר מהטלוויזיה לרשת האלחוטית של ה-Hotspot בטלפון הנייד.
  4. לאחר החיבור יש לבדוק את תקינות האינטרנט בטלוויזיה.
  5. אם הבעיה נפתרה בעזרת ה-Hotspot אז כנראה שיש לכם בעיה בראוטר הבייתי או בספק האינטרנט שלכם.
    אבל אם הבעיה לא נפתרה וגם דרך ה-Hotspot או דרך ראוטר חדש לא ניתן להתחבר לטלוויזיה ואין עדיין אינטרנט אז הבעיה כנראה בטלוויזיה ויש להתקשר לשירות לקבלת עזרה.


 מסך חיבור Hotspot בטלפון iPhone


בעיות בראוטר

ראוטר שמקבלים מספקיות האינטרנט בדרך כלל לא חזק מספיק לצרכים של היום, הוא כן מספיק לרשת קטנה בלבד (לבית עם 1-5 מכשירים הפועלים ביחד), מה שבדרך כלל לא מתאים למציאות שאנו חיים בה, שכמעט בכל בית היום יש כמה מחשבים, בית חכם, טאבלטים/טלפונים וטלוויזיות, ועם ראוטר שאינו יכול לטפל ולנהל במקצועיות כמה מכשירים בו זמנית ובכמות גדולה יכול לגרום לבעיות ניתוקים, חוסר חיבור למכשיר חדש ואיטיות ברשת.

הטלוויזיה לא מקבל כתובת IP:

בעיה נפוצה בראוטר חלש מול הטלוויזיה יכולה לגרום לא לספק בזמן כתובת IP חוקית לטלוויזיה או מילים אחרות שלא תהיה תקשורת בין הטלוויזיה לראוטר, זו כתוצאה מהתנגשות כתובות, לפעמים בגלל עומס בראוטר.
במקרה כזה יש לנקות את רשימת ה-DHCP בראוטר, כך שהטלוויזיה תקבל כתובת IP חדשה ועדיף שתקבל אותה בין הראשונות.

כיבוי חיסכון באנרגיה:

יש ראוטרים (לדוגמא D-Link של פרטנר) המגיעים עם Power Management, יש לבטל את ההגדרה הזאת על מנת שלא להפסיק את פעולות הראוטר, זה יכול לגרום לבעיות ברשת ולכן יש לוודא שהכל מבוטל.

איפוס להגדרות יצרן:

אפשרות זו היא רק למשתמשים מתקדמים בלבד שיודעים מה הם עושים,
על מנת לוודא שהראוטר נקי מהגדרות שאינם נכונות יש לבצע לו איפוס להגדרות יצרן, אבל שימו לב שאז תאבדו את הגדרות החיבור (שם משתמש וסיסמה), אם אין לכם תצטרכו לבדוק את זה מול ספקית האינטרנט שלכם.

איזה ראוטר מומלץ לקנות:

הראוטר הוא מכשיר שלא פחות חשוב מכל מכשיר אלקטרוני יקר אחר בבית, כמו הטלוויזיה עצמה ולכן גם במכשיר הזה צריך להשקיע ולרכוש בנפרד.
המלצה שלי למי שיש לו יותר מ-8 מכשירים בבית היא לשקול רכישה של ראוטר/מודם מתקדם של אחת החברות ASUS או LinkSys – שהראוטר יהיה כולל חיבורי ג’יגה-ביט, עדיפות ל-Tri-Band (שלוש רשתות 2.4 + 5 + 5) במהירות של לפחות 6000Mbps.

כתיבת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.

דילוג לתוכן