שאלות ותשובות – טלוויזיות ושמע LG

בעמוד זה תקבלו תשובות לשאלות בסיסיות על טלוויזיות LG, העמוד מתעדכן בהתאם הצורך.

יש לכם שאלות טכניות, נתקלתם בבעיה, צריכים עזרה❓

  • חפשו כאן באתר את הפתרון לבעיה שלכם, יש באתר מדריכים לכל מה שתצטרכו לטלוויזיה שלכם (כולל אפליקציות, כיול השוואות דגמים ועוד).
  • באתר תמצאו את המדריך לעזרה ראשונה – פתרון בעיות בסיסיות ומתקדמות בטלוויזיה, ברשת, באפליקציות ועוד.
  • לא מצאתם וצריכים עזרה לבעיה ספציפית? כנסו והירשמו לפורומי התמיכה – פורום מקצועי שבו תוכלו לשאול שאלות, לקבל עזרה ותמיכה טכנית על בעיות ולדון על טלוויזיות החכמות של LG עם מערכת ההפעלה WebOS.
  • יש לכם פייסבוק? מעולה! תכנסו ותרשמו לקבוצה הגדולה בישראל LG WebOS Israel לתמיכה בטלוויזיות LG ומוצרי שמע, בקבוצה תוכלו לשאול וקבל עזרה טכנית מקצועית ולקבל מידע רחב מהמשתמשים על בעיות שונות ופתרונות.

אינדקס שאלות


    • איך מתקינים ומוחקים אפליקציות?

      • כל המידע על שאלות האלה ועוד תמצאו במדריך חנות האפליקציות – דגמי 2016-2020 ולדגמי 2021 ומעלה.

      איך אפשר לקבל מידע על הטלוויזיה שלי?

      על מנת שאוכל לעזור לכם בתמיכה (בקבוצת הפסייבוק ובפורום), יש להשאיר את הדגם המלא של הטלוויזיה שלכם או מקרן הקול. כמו כן במקרה הצורך גם את גירסת התוכנה של מערכת ההפעלה.

      במסך פרטי הטלוויזיה – TV Information תוכלו לקבל את כל המידע על הטלוויזיה שלכם, דגם המכשיר, מספר סידורי, גירסת מערכת ההפעלה, זמן הפעלה כולל, אחסון פנימי זמין ועוד.

      💡 במסך זה ניתן לשנות את שם המכשיר (Device Name), לדוגמה: “חדר הורים” (כפי שבתמונה).

      בדגמי 2021:

        1. יש לעבור למסך ההגדרות ע״י לחיצה ממושכת על כפתור ההגדרות בשלט רחוק (“גלגל שיניים”).
        2. יש לעבור למסך “כללי”.
        3. יש לבחור באפשרות: “התקנים”.
        4. יש לבחור באפשרות: “התנהלות עם הטלוויזיה”.
        5. יש לבחור באפשרות: “פרטי טלוויזיה”.

      בדגמי 2020:

        1. יש לעבור למסך ההגדרות ע״י לחיצה ממושכת על כפתור ההגדרות בשלט רחוק (“גלגל שיניים”).
        2. יש לעבור למסך ״תמיכה״.
        3. יש לבחור באפשרות ״פרטי טלוויזיה״.

      בדגמים החדשים 2019:

        1. יש להפעיל את הטלוויזיה.
        2. יש ללחוץ 3 פעמים ברצף על כפתור ה-Mute (השתק).

      בדגמים 2016-2018:

        1. יש לעבור למסך ההגדרות ע״י לחיצה ממושכת על כפתור ההגדרות בשלט רחוק (“גלגל שיניים”).
        2. יש לעבור למסך ״כללי״.
        3. יש לבחור באפשרות ״אודות טלוויזיה זו״.
        4. יש לחבור באפשרות ״פרטי טלוויזיה״.

      איך עוברים בין האפליקציות הפתוחות בזיכרון הטלוויזיה?

      מערכת ההפעלה webOS כוללת מולטי-טסקינג (ריבוי משימות) כמו במחשב, אפשר להריץ כמה אפליקציות במקביל ללא צורך בסגירה שלהם ולעבור ביניהם. על מנת לעבור בין האפליקציות הפתוחות יש לבצע את הפעולות הבאות:

      דגמי 2016-2020

        1. לחצו לחיצה ממושכת על מקש הבית. תפריט אפליקציות אחרונות יפתח.
        2. יש לבחור את האפליקציה הרצויה.
        3. לחצו על המקש האמצעי בשלט הרחוק למעבר/להפעלת האפליקציה.

      איך סוגרים אפליקציה בזיכרון?

      דגמי 2016-2020

        1. לחצו לחיצה ממושכת על מקש הבית. תפריט אפליקציות אחרונות יפתח.
        2. יש לבחור את האפליקציה הרצויה לסגירה.
        3. יש לעבור ל-X ע”י לחיצה על החץ למעלה בשלט הרחוק.
        4. למחיקה יש ללחוץ על המקש האמצעי בשלט הרחוק.

      איך סוגרים אפליקציה נוכחית?

      דגמי 2016-2020

        1. דרך אחת היא לחיצה ממושכת על כפתור ה-BACK, אבל לא תמיד זה “הורג” אלא רק יוצא מהאפליקציה.
        2. דרך נוספת היא לעבור וללחוץ על ה-X ליד השם האפליקציה במסך העליון:
          בזמן שהאפליקציה פועלת יש ללחוץ על כפתור הבית, לעבור ולסמן (עם החצים או עם שלט האוויר) על שם/כותרת האפליקציה למעלה ואז יפתח לכם X. לחצו על ה-X לסגירת האפליקציה.

      דגמי 2021

      במערכת ההפעלה webOS 6 יש מנהל זיכרון מתקדם שאחראי על ניהול זיכרון תקין ולכן אין צורך לסגור (״להרוג״) אפליקציות מהזיכרון כמו בעבר. מנהל הזיכרון הוא אוטומטי ולכן אין צורך לסגור אפליקציות באופן ידני.
      במקרה שצריך ניתן לבצע את זה ידני ע”י לחיצה ממשוכת על מקש האחורה בשלט הרחוק והאפליקציה תסגר.
      כמו כן, ניתן לבצע איפוס זכירון מלא ע”י האפשרות ממטב הזיכרון אשר מוחק יישומים שלא בשימוש ומנקה זיכרון RAM.

      ממטב זיכרון בדגמי OLED

      במידה וצריך לנקות את הזיכרון באופן ידני או למחוק אפליקציות שלא בשימוש, ניתן לבצע את הפעולות הבאות:

      1. יש להיכנס לתפריט הגדרות (לחיצה ממושכת על כפתור גלגל שיניים בשלט רחוק).
      2. יש לבחור בתפריט: “תמיכה”.
      3. יש לבחור באפשרות: “טיפול OLED”.
      4. יש לבחור באפשרות: “טיפול עצמי של ההתקן”.
      5. יש לבחור באפשרות: “ממטב זיכרון”.
      6. על מנת להתחיל יש ללחוץ על כפתור “התחלה” ולהמתין לסיום הפעולה.

      אין אות

      למה אני מקבל את ההודעה שלא זוהה אות בטלוויזיה?
      פעולה תקינה של הטלוויזיה – ההודעה זו היא כאשר אין סיגנל וידיאו זמין מיציאת ה-HDMI.
      למידע נוסף עברו למדריך עזרה ראשונה.


      תוכן אינו זמין

      הודעת שגיאה: “תוכן אינו זמין” בחנות או אפליקציה שלא עולה:
      יש לוודא בהגדרות הטלוויזיה שהשעון והתאריך נכונים ושהגדרת המיקום/האיזור מוגדרת ל-ישראל:
      (יש לעבור להגדרות הטלוויזיה -> כללי -> מיקום -> ישראל)
      למידע נוסף עברו למדריך עזרה ראשונה.


      התקנת טלוויזיה חדשה – האם מהיבואן או מהחנות?

      התקנה מומלצת ואפילו חובה רק ע”י מתקיני היבואן הרשמי קבוצת ח.י.
      כשאתם רוכשים את המסך יש לבקש מהמוכר בחנות או דרך אתר האינטרנט: הובלה והתקנה של קבוצת ח.י בלבד!
      כל דבר אחר מסכן את המוצר שלכם, כי לא תהיה לכם תמיכה בישראל שזה אומר ללא השפה העברית, ללא תמיכה בפקודות קוליות בעברית, והכי חשוב ללא תמיכה באפליקציות ישראליות ומהאיזור שלנו (פשוט לא תמצאו אותו בחנות!), ואחריות על ההתקנה מהיבואן המקרה של שבר או בעיה אחרת. לכן טלוויזיות LG קונים רק מהיבואן הרשמי קבוצת ח.י.

      💡 מידע נוסף על אחריות היבואן הרשמי ניתן לקבל במדריך הזה.

      איפה אפשר לקבל מידע על המחירים ולרכוש את הטלוויזיה?

      מומלץ לרכוש את הטלוויזיה דרך המשווקים המורשים בלבד, דרכם תקבלו את המחיר הסופי וגם אחריות של היבואן ח.י על המסך. את המידע על הטלוויזיות ניתן לקבל באתר שלנו בקטגוריה “דגמים“.


      האם ניתן לקבוע שאפליקציה מסוימת תפעל כשמדליקים את הטלוויזיה?

      מצד המשתמש, אין אפשרות להגדיר אפליקציה שתעלה באופן אוטומטי כאשר מפעילים את הטלוויזיה.
      אפשרות זו תלויה רק בפיתוח של האפליקציה עצמה, לדוגמה האפליקציה של נטפליקס תומכת בזה – אם תכבו את הטלוויזיה (כשאתם על אפליקציית נטפליקס), כשמאוחר יותר תפעילו את הטלוויזיה, היא תעלה ישירות לאפליקיית נטפליקס.

      אלטרנטיבות:

        1. גישה מהירה – ניתן לקבוע הפעלה מהירה על ידי לחיצה על אחד מהמספרים בשלט, למידע נוסף כנסו לכאן.
        2. שלט מתקדם – שימוש בשלט Logitech חכם, וללמד את השלט סדר פעולות (ראו סעיף הבא).

      איך אפשר להגדיר אפליקציה שתעלה בעת הפעלת תרחיש מסוים בשלט Logitech?

      1. יש לסדר (פעם אחת להשאיר קבוע) את סרגל האפליקציות במסך הבית בטלוויזיה.
      2. לאחר מכן דרך תפריט הגדרות בתוכנה בוחרים ב-Activities -> יש לבחור באפשרות: Customize this Activity
      3. במסך הזה תגדירו את סדר הפעולות לאחר הפעלת הטלוויזיה,
        לדוגמא: אצלי סלקום טי וי הוא האייקון הראשון אז אני פשוט הגדרתי שהשלט “ילחץ” על מקש “Home” ולאחר מכן על מקש “OK” (להפעלה).
        כמובן שבמידה והאפליקציה שברצונכם להפעיל נמצאת במיקום אחר (בצד הימני) אז אפשר להגדיר “Right” כמספר הפעמים שצריך עד להגיע לאפליקציה הרצויה.
        רצוי להשתמש ב-Delay לאחר הפעלת הטלוויזיה (Power On) של 2 שניות לפחות ורק אז להתחיל את פעולת הרצת האפליקציה.

      האם אפשר לשנות את הכפתורים הקבועים בשלט הרחוק?

      לא ניתן לשנות את הכפתורים על השלט הרחוק ולהגדיר אותם למשהו אחר, אבל יש אלטרנטיבה לא פחות טובה, להוסיף גישה מהירה עם מקשי המספרים בשלט הרחוק – גישה מהירה – ניתן לקבוע הפעלה מהירה על ידי לחיצה על אחד מהמספרים בשלט, למדריך המלא כנסו לכאן.


      איך לבדוק סאונד של Dolby Atmos בטלוויזיות LG?

      בדגמי 2017 ומעלה יש תמיכה בסאונד דיגיטלי של Dolby Atmos.
      ניתן לבצע בדיקת ל-Dolby Atmos בטלוויזיה ע”י אפליקציות כמו נטפליקס, אפל+, אמזון וכדו’ וגם ניתן לבדוק את הסאונד דרך נגן המדיה בעזרת קבצי דמו הכוללים פורמט סאונד של Atmos, את הקבצים תוכלו לנגן בעזרת נגן המדיה שבטלוויזיה שתומך גם בפרופיל פורמט סאונד של E-AC-3+Atmos Lossy.
      את הסאונד המתקדם תוכלו לשמוע בעת ניגון הקבצים דרך הרמקולים בטלוויזיה או דרך הסאונד בר או לרסיבר אשר תומכים בטכנולוגיה.

      מדריכים:


      דגמים LED לפי שנים:

      שנה גרסת מערכת הפעלה אותיות בתחילת הדגם
      2014 webOS 1.0 UB
      2015 webOS 2.0 UF
      2016 webOS 3.0 UJ
      2017 webOS 3.5 UH
      2018 webOS 4.0 UK
      2019 webOS 4.5 UM
      2020 webOS 5.0 UN
      2021 webOS 6.0 UP

      איך לנתק כונן חיצוני או זיכרון בטלוויזיה LG?

      כמו במחשב כאן בטלוויזיה לא מומלצת לנתק את הכונן הקשיח או הזיכרון DiskOnKey מחיבור ה-USB במשיכה בלבד, אלא קודם להוציא אותו באופן בטיחותי דרך מערכת ההפעלה ובכך למנוע איבוד של חומר.

        1. עברו למסך יציאות/חיבורים על ידי לחיצה בשלט כפתור היציאות – 
        2. בחרו את ההתקן מהרשימה (לדוגמה: USB1).
        3. יש לסמן וללחוץ על האפשרות: “נתק” (“Eject”).
        4. לאחר שתלחצו על כפתור הנתק תוכלו להסיר את הכונן הקשיח באופן בטיחותי מיציאת ה-USB בטלוויזיה.
        5. יש לנתק פיזי את הכונן או הזיכרון מהטלוויזיה.

      שומר מסך

      שומר המסך נמצא build-in בתוך הטלוויזיות LG ונועד לשמור על המסך.

      השומר מסך בדגמי LED מופעל לאחר שעה בתמונה ססטית או חוסר שימוש בטלוויזיה. ניתן לבטל אותו דרך תפריט ההגדרות בטלוויזיה.

      אבל למעשה השומר מסך נועד בעיקר לשמירה על דגמי ה-OLED מפני צריבות וזה כולל כניסה לשומר מסך אחרי 3 דקות כשיש תמונה סטטית על המסך או אפליקציה שנמצאת במצב המתנה או שינה (כמו רדיו, מוסיקה או סתם על תפריט הגדרות). בדגמי OLED לא ניתן לבטל אותו מהסיבות הברורות, הוא חלק ממנגנוני ההגנה של המסך.

      💡 בחיבור במכשיר חיצוני כמו סטרימר, ממיר, מחשב, קונסולה וכדו’ יש לדאוג לשומר מסך בצד המכשיר עצמו.

      שומר המסך מגיע בכמה סוגים, זה יכול להיות זיקוקים (בדגמים קודמים) ובחדשים זה כשעון אנגלוגי עם מזג אוויר ותאריך על המסך שחור.

      גלריה

      יש גם את הגלריה (בדגמי הפרימיום) שזה אומר כשאין אות (אין סיגנל מיציאת HDMI) המסך יעבור אוטומטי למצגת תמונות גלריה יפות (ציורים ותמונות מהעולם) שיהפכו את הטלוויזיה לתמונה.

      כמו כן, ניתן להפעיל את הגלריה גם ידני, דרך סרגל האפליקציות ולבחור בגלריה Art Gallery. באפליקציה ניתן לבחור את התמונות ולהוריד חדשות.

      כך זה נראה – שומר מסך גלריה כשאין אות

      כשאין אות (Video Signal), ניתן לבטל את הודעת הטקסט ולהשאיר את התמונות המתחלפות ע”י כפתור האדום בשלט הרחוק.

      איך מבטלים את שומר המסך בטלוויזיה?

      שומר המסך נועד לשמור ולהגן על המסך מפני צריבות ובלאי, שומר המסך נכנס לפעולה לאחר זמן מוגדר מראש כאשר מוצגת תמונה סטטית על המסך (תלוי גם באפליקציה) או שאין פעולה אקטיבית במסך.

      שומר המסך יכול להיות כזיקוקים, שעון אנלוגי עם תאריך/מזג אוויר או גלריה תמונות (כשאין אות על המסך). תלוי בדגם של הטלוויזיה שלכם.

      OLED

      אין אפשרות לבטל את שומר המסך במסכי OLED כי זה מנגנון חשוב ביותר להגנת המסך.
      הוא מוגדר לעבוד לאחר 3 דקות של תמונה סטטית או אפליקציה במצב המתנה (כמו מוסיקה, רדיו וכדו’).

      LED

      בדגמי LED/LCD כן ניתן לבטל אותו אבל חשוב לציין שביטול שומר המסך אינו מומלץ! אם בכל זאת יש צורך בזה אז ניתן לבטל אותו דרך מסך ההגדרות:

        1. כניסה לתפריט הגדרות (לחיצה ממושכת על כפתור גלגל שיניים בשלט רחוק).
        2. עברו לתפריט “כללי”.
        3. לחצו על האפשרות “שומר מסך” – באפשרות זו ניתן לכבות ולהפעיל את שומר המסך.

      כיבוי המסך והשארת הקול ברקע:

      במידה שאתם רוצים שהמסך יהיה כבוי אבל להמשיך להאזין למוסיקה בטלוויזיה תוכלו לבצע החשכת מסך על ידי המדריך הזה.


      איך מאפסים את הטלוויזיה להגדרות התחלתיות:

      איפוס להגדרות יצרן – אפשרות זו תמחק את כל האפליקציות, הגדרות התמונה והתוכן מהטלוויזיה ותחזיר את הטלוויזיה למצב ברירת מחדל של היצרן (כפי שקבלתם אותה מחנות).

      דגמי 2016-2020

        1. עברו למסך הגדרות: לחיצה ממושכת על כפתור ההגדרות בשלט הרחוק (גלגל שיניים).
        2. בחרו האפשרות: “כללי”.
        3. בחרו באפשרות: “איפוס להגדרות התחלתיות”.
        4. יש לבצע את ההוראות שעל המסך.

      דגמי 2021

        1. עברו למסך הגדרות: לחיצה ממושכת על כפתור ההגדרות בשלט הרחוק (גלגל שיניים).
        2. בחרו האפשרות: “כללי”.
        3. בחרו האפשרות: “מערכת”.
        4. בחרו באפשרות: “איפוס להגדרות התחלתיות” (“Reset to Initial Settings”).
        5. יש לבצע את ההוראות שעל המסך.

      כניסה למסך התראות:

      מדי פעם הטלוויזיה שולחת התראות/הודעות על גבי המסך, תוכלו לחזור ולצפות בהם בשנית ע”י הפעולות הבאות:

      דגמי 2016-2019:

        1. יש לעבור למסך ההגדרות (כל ההגדרות)
        2. יש לבחור באפשרות: “כללי”.
        3. יש לבחור באפשרות: “אודות טלוויזיה זו”.
        4. יש לבחור באפשרות: “התראות”.
          במסך זה תוכלו לצפות בהתראות האחרונות, לעבור אליהם ולמחוק אותם.

      דגמי 2020:

        1. יש לעבור למסך ההגדרות (כל ההגדרות)
        2. יש לבחור באפשרות: “תמיכה”.
        3. יש לבחור באפשרות: “התראות”.
          במסך זה תוכלו לצפות בהתראות האחרונות, לעבור אליהם ולמחוק אותם.

      דגמי 2021:

        1. יש לעבור למסך ההגדרות (כל ההגדרות).
        2. יש לבחור באפשרות: “כללי”.
        3. יש לבחור באפשרות: “מערכת”.
        4. יש לבחור באפשרות: “הגדרות נוספות”.
        5. יש לבחור באפשרות: “התראות”.
          במסך זה תוכלו לצפות בהתראות האחרונות, לעבור אליהם ולמחוק אותם.

      איך לבטל את הצגת סרגל האפליקציות לאחר הפעלת הטלוויזיה:

      דגמי 2016-2020:

        1. יש לעבור למסך ההגדרות בטלוויזיה.
        2. יש לעבור למסך כללי -> הגדרות הבית
        3. יש לבטל את “הפעלה אוטומטית של דף הבית”

      דגמי 2021:

        1. יש לעבור למסך ההגדרות בטלוויזיה.
        2. יש לעבור למסך כללי -> מערכת -> הגדרות נוספות -> הגדרות הבית
        3. יש לבטל את “הפעלה אוטומטית של דף הבית”

      מה ההבדל בין 120Hz או 60Hz?

      ככל שתדר התמונה גדול יותר, כך התמונה חלקה יותר בתנועה עם פחות הבהוב. זה גם אומר בד”כ שהמסך יותר איכותי, ובמשחקי קונסולה ומחשב התגובה תהיה מהירה יותר.
      זה מנגנון שהגיע במקור ממסכי LCD – שם הייתה בעיית מריחת תנועה בדורות הראשונים.
      אגב, בקולנוע מקרינים 24 תמונות בשנייה ואם תעקבו אחרי תמונה זזה (למשל בתנועת PAN הצידה) תראו שיש קפיצות קטנות בתנועה, אבל אנחנו התרגלנו לצפות כך וזה לא מפריע.
      הערה: בישראל זה 100Hz | 60Hz בגלל תצורת החשמל בארץ. החשמל בישראל הוא 50Hz ולכן תדר התצוגה יגיעה בכפולות 50Hz.


      רמת שחור – הסבר:

      • נמוך/מגבל – זה הסטנדרט של הטווח הדינמי לשידורי טלוויזיה.
      • גבוה/מלא – זה לצרכים של מחשב PC שיש לו RGB Full.

      איפוס סיסמה שאבדה:

      להלן השלבים לאפס את הסיסמה:

        1. יש להיכנס למסך ההגדרות ע”י לחיצה ממושכת על כפתור ההגדרות (גלגל שיניים) בשלט הרחוק.
        2. יש לעבור למסך: “כללי” -> “בטיחות”.
          * בדגמי 2021 זה תחת תפריט: “כללי” -> “מערכת” -> “בטיחות”.
        3. יש ללחוץ על רצף הכפתורים בשלט הרחוק הבאים:
          לחצו על כפתור הערוצים למעלה (+) פעמיים
          לחצו על כפתור הערוצים למטה (-) פעם אחת
          לחצו על כפתור הערוצים למעלה (+) פעם אחת.
        4. כעת יוצג החלון הראשי להזנת הסיסמה.
        5. הזינו את המספר: “0313” לאיפוס הסיסמה.


      איך לבטל את המעקב הנתונים בטלוויזיה?

      חשוב לציין שהסרת האפשרויות הבאות יפגע לכם בחוויית המשתמש כמו פקודות קוליות, מנגנוני ה-AI לא יעבדו וכדו.

        1. הגדרות -> תמיכה -> פרטיות ותנאים -> הסכמים למשתמש -> יש לבטל את האפשרויות: ״מידע על הרגלי צפייה״, ״מידע על השליטה הקולית״, ״פרסומות מבוססות-עניין״.
        2. הגדרות -> כללי -> מערכת -> הגדרות נוספות -> פרסומת -> יש להפעיל את האפשרות: “הגבל מעקב פרסומות”.
        3. הגדרות -> כללי -> מערכת -> הגדרות נוספות -> הגדרות הבית -> יש לכבות את האפשרות: “פרסום במסך הבית”.
        4. הגדרות -> כללי -> שירות AI -> המלצות AI -> יש לכבות את הכל.
          (אפשר גם לבטל את כל שירות ה-AI באותו התפריט)
        5. חשבון LG – יש אפשרות לצאת מהחיבור אבל יש לשים לב שאחרי זה לא תהיה לכם אפשרות להוריד אפליקציות מחנות האפליקציות, ללא חשבון זמין.

      האם הטלוויזיה תתעדכן בגירסה מג’ורית (ראשית)?

      (לדוגמא מגרסה webOS 5 לגרסה webOS 6)

      לא, כל דגם מגיע עם הגרסה המג’ורית שלו אשר תואמת לחומרה של המסך באותה השנה.
      הטלוויזיה תקבל עדכוני קושחה לשיפורים, תיקוני באגים והוספת פ׳צרים חדשים (אם יהיו כאלה).

      הערות בנושא:

      • יש להבדיל בין גרסת מערכת ההפעלה webOS שבעדכון יכולה להעלות מעט (לדוגמה מ-webOS 5.0 ל-5.2 וכדו׳), ויש את גרסת התוכנה/קושחה.
      • ניתן לבדוק מה חדש בעדכון שקיבלתם באתר הרשמי של LG מכאן.
        (לפעמים זה לא מגיע ישר וצריך להמתין כמה ימים לעדכון באתר)
      • אם מדובר על דגם ישן שלא יקבל כבר עדכונים ועדיין אתם רוצים להתקין אפליקציות חדשות על הטלוויזיה, תוכלו להשתמש בסטרימר חיצוני.

      מה ההבדל בין LED Edge ל-Full Array?

      מסכים LED Edge – תאורה בקצה התחתון או העליון של המסך, וזורק את האור על האובייקטים בתמונה.
      תאורה מלאה Full Array Local Dimming – התאורה האחורית במסך נמצאת לכל אורך ורוחב בגב המסך והאור מופעל באזור שצריך בלבד ובכך יש דיוק רב יותר לאור במסך על האובייקטים המוצגים עליו.

      לכל זה יש גם את ה-Mini LED שזה כמו ה-Full Array רק יותר נקודות אור המפוזרות מאחורה ובכך ניתן לקבל דיוק של האור ותאורה חזקה מאוד.

      במסכי LG יש מנגנון עמעום מקומי הניתן לשליטה דרך תפריט הגדרות התמונה: אפשרויות תמונה -> עמעום מקומי של LED.

      למידע מלא על הטכנולוגיה תוכלו לקרוא במדריך הזה.


      האם יש תמיכה באלכסה וגוגל הום בטלוויזיה?

      יש את האפליקציה ויש תמיכה הבעיה היא שלא בישראל.

      העוזרת של גוגל (גוגל הום) וכמו כן גם של אמזון (אלכסה) שתיהם נכון להיום לא נותנים שירות לישראל בכלל.

      זה אומר שכל עוד גוגל/אמזון לא יתמכו רשמית בישראל השירות לא יפתח בטלוויזיה. החלטה של החברות גוגל ואמזון ולא של ה-LG.

      מבחינת הטלוויזיה השירות עובד וברגע שהחברות עצמם גוגל ואמזון יכנסו עם השירותים שלהם לארץ (ישראל) אז גם התכונה הזאת תפתח בטלוויזיה. כרגע אין.


      מה הגובה המתאים לצפייה?

      גובה העיניים של הצופה (כשיושבים מול המסך) צריך להיות בקו בין שליש תחתון של המסך לשני שליש עליונים.
      כך מקבלים את התמונה “בתוך העיניים” מבלי הצורך להטות את הצוואר מעלה או מטה ונוח יותר גם לקרוא כתוביות.

      המלצה: יש לבצע התקנה של טלוויזיה חדשה רק עם מתקני היבואן הרשמי קבוצת ח.י שהם יעזרו לכם להתקין את הטלוויזיה בצורה הטובה ביותר. לא ללמליץ על דרך אחרת כמו התקנה דרך החנות או באופן פרטי.

      💡 רוצים עוד מידע? כנסו לכאן.


      מגן ברקים לטלוויזיה:

      הגנה מפני נחשולי מתח וברק למכשירים אלקטרונים זה דבר חשוב, בטח למוצרי אלקטרוניים עדינים כמו טלוויזיה.

      נכון שזה לא חובה, כי לטלוויזיה עצמה יש מנגנון הגנה, אבל כשיש הפסקות חשמל מהירות זה בהחלט יכול להשבית את הטלוויזיה כמו כל מוצר חשמלי עם מעגלים אלקטרוניים.

      מגן ברקים בדרך כלל מגיע עם מנגנון השהיה של כמה דקות בעת הפסקת חשמל, מגן מפני ירידות מתח שחשמל שנופל וחוזר מהר מה שיכול להרוס מוצרים אלקטרונים. לכן המלצה שלי היא לרכוש מגן ברקים עם השהיה.

      מגן ברקים/חשמל כולל השהייה אפשר לרכוש אצל מתקין הטלוויזיה של היבואן ח.י או לרכוש דרך חנויות כמו אייס, הום סנטר וגם ב-KSP.


      איך מבטלים את ההפעלה המהירה בטלוויזיה?

      בדגמי 2021:

        1. יש לעבור למסך ההגדרות בטלוויזיה.
        2. יש לבחור בתפריט “כללי”.
        3. יש לבחור באפשרות: “התקנים”.
        4. יש לבחור באפשרות: “התנהלות עם הטלוויזיה”.
        5. יש לכבות או להפעיל (לפי הצורך) את האפשרות: +Quick Start

      בדגמי 2020/19:

        1. יש לעבור למסך ההגדרות בטלוויזיה.
        2. יש לבחור בתפריט “תמיכה”.
        3. יש לבחור באפשרות: “הגדרות נוספות”.
        4. יש לכבות או להפעיל (לפי הצורך) את האפשרות: +Quick Start

      איך לנקות את הטלוויזיה?

      שימו לב, כל חומר כימי יכול להרוס את המסך!

        1. לפני הניקוי יש לנתק את הטלוויזיה מהחשמל ולהמתין רבע שעה.
        2. יש לקחת מטלית רכה ויבשה, ובעדינות לנגב את המסך בזהירות מאבק, אין להפעיל לחץ על הצג בזמן הניקוי.
        3. מידע נוסף תוכלו למצוא באתר LG.

        (מתוך חוברת הדרכה של המסך OLED C1)

        איך לבטל את אפשרות HDR בסטרימר אנדרואיד?

        אחד החיסרונות הבולטים במכשיר אנדרואיד שאין אפשרות למצב HDR אוטומטי.
        מה שאומר שהפעלת HDR תהיה ידנית ולא לפי הסיגנל שמתקבל מהשידור עצמו.

        לכן בהרבה מהמקרים הסיגנל HDR בסטרימר אנדרואיד כל הזמן פועל, מה שאומר ששתקבלו תמונה נוראית ולא ברורה בשידורים שהם SDR כמו מאפליקציות סלקום טי וי, פרטנר, יס הוט וכדו’. ובגלל שאין אפשרות אוטומטית במערכת ההפעלה של אנדרואיד טי וי אז צריך לשנות את כיוון ה-HDR בסטרימר באופן ידני מה שאומר לכבות אותו לגמרי. כמובן שניתן להפעיל אותו בעת השימוש.

        אפשרות SDR ל-HDR או/ו אפשרות HDR צריכות להיות במצב כבוי.

        את אפשרות זו אפשר למצוא דרך תפריט ההגדרות באנדרואיד, לפעמים נמצא גם בתפריט Developer Options.


חסימת שידור לטלוויזיה מרחוק

יש מקרים בהם שכנים או זרים קולטים את הטלוויזיה מהדירה שלהם ובטעות מנסים לשדר תוכן אליכם ישירות לט. על מנת לחסום את זה צריך לבצע את הפעולות הבאות:

דגמי 2021

  1. יש להיכנס למסך הגדרות בטלוויזיה (לחציה ממשוכת על כפתור גלגל השיניים בשלט הרחוק).
  2. יש לעבור למסך “כללי” -> “התקנים” -> “התקנים חיצוניים” -> “טלוויזיה מפועלת עם נייד”.
  3. במסך זה יש לכבות את ה-Bluetooth, כמו כן אם רוצים להחמיר אפשר לכבות גם את ה-WiFi שלא יהיה ניתן להיכנס גם דרך שיטה זו.
  4. יש למחוק את היסטוריית החיבורים דרך תפריט – דרך מסך ההגדרות בטלוויזיה -> תפריט: “כללי” -> “התקנים” -> “התקנים חיצוניים” -> “מחיקת היסטוריית החיבורים”.

דגמי 2019-2020

  1. יש להיכנס למסך הגדרות בטלוויזיה (לחציה ממשוכת על כפתור גלגל השיניים בשלט הרחוק).
  2. יש לעבור לתפריט: “חיבור” -> “ניהול חיבור נייד” -> “טלוויזיה מופעלת עם נייד” -> יש לכבות את האפשרות: “הפעל דרך Bluetooth”, כמו כן אם רוצים להחמיר אפשר לכבות גם את ה-WiFi שלא יהיה ניתן להיכנס גם דרך שיטה זו.

    בדגמים ישנים יותר זה דרך תפריט הגדרות הטלוויזיה -> תפריט: “חיבור” -> ולכבות את האפשרות “Mobile TV”.
  3. בנוסף יש לנקות את היסטוריית החיבורים – ע”י לחיצה על כפתור “מחק את היסטוריית ההתאמה”.

האם שמש ישירה יכולה להזיק למסך?

המסך מיועד לשימוש התוך הבית, שמש ישירה יכולה לפגוע באלקטוניקה של כל המסך ללא קשר סוג המסך.

אם אלה פסים של שמש קלים (כמו תריסים חצי סגורים) זה בסדר רק תהיה לכם בכל מקרה התשקפות.


 

דילוג לתוכן