שאלות ותשובות

יש לכם שאלות טכניות❓ נתקלתם בבעיה טכנית❓ צריכים עזרה❓

  • כנסו והירשמו לפורומי התמיכה, פורום מקצועי שבו תוכלו לשאול שאלות, לקבל עזרה ותמיכה טכנית על בעיות ולדון על טלוויזיות החכמות של LG עם מערכת ההפעלה WebOS.
  • דרך נוספת לקבל תמיכה ועזרה היא בעזרת קבוצת התמיכה בפייסבוק. הירשמו לקבוצה ותוכלו לשאול ולקבל מידע רחב מהמשתמשים על בעיות, פתרונות ומידע כללי חשוב.
  • יש עמוד חדש עם עזרה ראשונה למספר תקלות בסיסיות בטלוויזיה, לכנסו לכאן.

איך מתקינים ומוחקים אפליקציות?

  • כל המידע על שאלות האלה ועוד כמו איך לשנות מיקום לאפליקציה, הכל במדריך חנות האפליקציות – דגמי 2016-2020 ולדגמי 2021 ומעלה.

איך אפשר לקבל מידע על הטלוויזיה שלי?

על מנת שאוכל לעזור לכם בתמיכה, רצוי שיהיה לך את הדגם המלא של הטלוויזיה שלכם ואת הגירסה של מערכת ההפעלה, כל המידע הזה נמצא במסך “פרטי טלוויזיה” שבו תוכלו לקבל מידע על דגם המכשיר, מספר סידורי, גירסת מערכת ההפעלה, זמן הפעלה כולל, אחסון פנימי זמין ועוד.

בדגמי 2021:

    1. יש לעבור למסך ההגדרות ע״י לחיצה ממושכת על כפתור ההגדרות בשלט רחוק (“גלגל שיניים”).
    2. יש לעבור למסך “כללי”.
    3. יש לבחור באפשרות: “התקנים”.
    4. יש לבחור באפשרות: “התנהלות עם הטלוויזיה”.
    5. יש לבחור באפשרות: “פרטי טלוויזיה”.

בדגמי 2020:

    1. יש לעבור למסך ההגדרות ע״י לחיצה ממושכת על כפתור ההגדרות בשלט רחוק (“גלגל שיניים”).
    2. יש לעבור למסך ״תמיכה״.
    3. יש לבחור באפשרות ״פרטי טלוויזיה״.

בדגמים החדשים 2019:

    1. יש להפעיל את הטלוויזיה.
    2. יש ללחוץ 3 פעמים ברצף על כפתור ה-Mute (השתק).

בדגמים 2016-2018:

    1. יש לעבור למסך ההגדרות ע״י לחיצה ממושכת על כפתור ההגדרות בשלט רחוק (“גלגל שיניים”).
    2. יש לעבור למסך ״כללי״.
    3. יש לבחור באפשרות ״אודות טלוויזיה זו״.
    4. יש לחבור באפשרות ״פרטי טלוויזיה״.

איך משתמשים באפשרות ״התוכן שלי״? דגמי 2016-2018

    1. עברו למסך הבית (מקש ה-״בית״ בשלט הרחוק״), ובחרו באייקון: ״התוכן שלי״.
    2. להוספת תוכן (קיצור דרך) חדש יש ללחוץ על כפתור ״הוספת תוכן״
    3. כתבו את התוכן שברצונכם למצוא (סרטון וידיאו, פלייליסט או משתמש), ניתן לחפש באנגלית ובעברית. בסיום לחצו על כפתור: ״Into” במקלדת על המסך.
    4. על מנת להסיר תוכן קיים מהרשימה יש לעבור (לגלול) לשמאל, לאפשרות האחרונה ציור של עיפרון, לחצו עליו ולאחר מכן בחרו את התוכן שברצונכם למחוק, המחיקה ע״י מקש חץ למעלה בשלט הרחוק (למעבר ל-X) ולאישור יש ללחוץ על מקש האמצעי בשלט הרחוק.

איך עוברים בין האפליקציות הפתוחות בזיכרון הטלוויזיה? דגמי 2016-2020

מערכת ההפעלה WebOS כוללת מולטי-טסקינג (ריבוי משימות) כמו במחשב (בדגמי פרמיום), אפשר להריץ כמה אפליקציות במקביל ללא צורך בסגירה שלהם ולעבור ביניהם. על מנת לעבור בין האפליקציות הפתוחות יש לבצע את הפעולות הבאות:

    1. לחצו לחיצה ממושכת על מקש הבית. תפריט אפליקציות אחרונות יפתח.
    2. יש לבחור את האפליקציה הרצויה.
    3. לחצו על המקש האמצעי בשלט הרחוק למעבר/להפעלת האפליקציה.

איך סוגרים אפליקציה בזיכרון? דגמי 2016-2020

    1. לחצו לחיצה ממושכת על מקש הבית. תפריט אפליקציות אחרונות יפתח.
    2. יש לבחור את האפליקציה הרצויה לסגירה.
    3. יש לעבור ל-X ע”י לחיצה על החץ למעלה בשלט הרחוק.
    4. למחיקה יש ללחוץ על המקש האמצעי בשלט הרחוק.

איך סוגרים (“הורגים”) אפליקציה נוכחית? דגמי 2016-2020

    1. דרך אחת היא לחיצה ממושכת על כפתור ה-BACK, אבל לא תמיד זה “הורג” אלא רק יוצא מהאפליקציה.
    2. דרך נוספת היא לעבור וללחוץ על ה-X ליד השם האפליקציה במסך העליון:
      בזמן שהאפליקציה פועלת יש ללחוץ על כפתור הבית, לעבור ולסמן (עם החצים או עם שלט האוויר) על שם/כותרת האפליקציה למעלה ואז יפתח לכם X. לחצו על ה-X לסגירת האפליקציה.

איך סוגרים (“הורגים”) אפליקציה נוכחית? דגמי 2021

במערכת ההפעלה webOS 6 יש מנהל זיכרון מתקדם שאחראי על ניהול זיכרון תקין ולכן אין צורך לסגור (״להרוג״) אפליקציות מהזיכרון כמו בעבר. מנהל הזיכרון הוא אוטומטי ולכן אין צורך לסגור אפליקציות באופן ידני.
במקרה שצריך ניתן לבצע את זה ידני ע”י ממטב הזיכרון אשר מוחק יישומים שלא בשימוש ומנקה זיכרון.

ממטב זיכרון בדגמי OLED

במידה וצריך לנקות את הזיכרון באופן ידני או למחוק אפליקציות שלא בשימוש, ניתן לבצע את הפעולות הבאות:

  1. יש להיכנס לתפריט הגדרות (לחיצה ממושכת על כפתור גלגל שיניים בשלט רחוק).
  2. יש לבחור בתפריט: “תמיכה”.
  3. יש לבחור באפשרות: “טיפול OLED”.
  4. יש לבחור באפשרות: “טיפול עצמי של ההתקן”.
  5. יש לבחור באפשרות: “ממטב זיכרון”.
  6. על מנת להתחיל יש ללחוץ על כפתור “התחלה” ולהמתין לסיום הפעולה.

למה אני מקבל את ההודעה שלא זוהה אות?

פעולה תקינה של הטלוויזיה – ההודעה זו היא רק כאשר אין סיגנל וידיאו זמין.
למידע נוסף עברו למדריך עזרה ראשונה.


הודעת שגיאה: “תוכן אינו זמין” בחנות או באפליקציות:

יש לוודא שהשעון והתאריך נכונים ויש לשנות את האיזור בהגדרות טלוויזיה לישראל:
יש לעבור להגדרות הטלוויזיה -> כללי -> מיקום -> ישראל
למידע נוסף עברו למדריך עזרה ראשונה.


התקנת טלוויזיה חדשה – האם מהיבואן או מהחנות?

התקנה מומלצת ואפילו חובה רק ע”י מתקיני היבואן הרשמי ח.י.
כשאתם רוכשים את המסך יש לבקש מהמוכר בחנות או דרך אתר האינטרנט: הובלה והתקנה של ח.י בלבד!
כל דבר אחר מסכן את המוצר שלכם, כי לא תהיה לכם אחריות על ההתקנה מהיבואן המקרה של שבר או בעיה אחרת.

מחיר של הובלה, התקנה (כולל מתקן צמוד קיר) ובדיקה בסיסית שהטלוויזיה תקינה ע”י המתקינים המוסמכים של ח.י, זה עד 250 ש”ח בלבד (לפעמים החנות סופגת את המחיר על עצמה, לשיקולה). זה כולל אחריות על ההובלה וההתקנה במידה ויש שבר או בעיה במסך.

מחיר לצרכן עד 250 ש”ח (לא לחסוך בזה!)

מתקן זרוע לטלוויזיה

התקנה מהיבואן כוללת זרוע צמודה ללא תשלום נוסף.
אם רוצים זרוע מתכווננת (הזזה), זה בתוספת מחיר מול המתקין (בסביבות 600-700 ש״ח) תלוי בגודל הטלוויזיה.
כמו כן, ניתן לרכוש בעצמכם זרוע מתכוונת לטלוויזיה ולתת אותה למתקין בעת ההתקנה,
אבל שימו לב: הזרוע חייבת להיות מתואמת לגודל הטלוויזיה, סוג הקיר וחייבת להיות עם תו תקן של מכון התקנים הישראלי!

איפה אפשר לקבל מידע על המחירים ולרכוש את הטלוויזיה?

מומלץ לרכוש את הטלוויזיה דרך המשווקים המורשים בלבד, דרכם תקבלו את המחיר הסופי וגם אחריות של היבואן ח.י על המסך. את המידע על הטלוויזיות ניתן לקבל באתר שלנו בקטגוריה “דגמים“.


מה זה חריץ ה-CI בטלוויזיה?

בצד הטלוויזיה בדגמים הישנים (2016) תמצאו את חיבורי ה-HDMI ו-USB בנוספים לאלה שקיימים מאחורי הטלוויזיה,
ובנוסף תמצאו בצד גם חריץ לכרטיס הרחבה (Common Interface), כרטיסים אלו משמשים לפענוח שידורים דיגיטלים מוצפנים.
בדומה למה שתמצאו בממירים של הוט ויס, כך גם בטלוויזיה יש חריץ כזה (רק גדול יותר) לקרוא ערוצים מוצפנים. בארץ הוט ויס לא תומכים בשירות כזה לטלוויזיות (כי אין לזה ביקוש) אבל בארה”ב ובאירופה זה פופלארי מאוד – אתם מקבלים כרטיס כזה מחברת הכבלים המקומית שלכם, מחברים את הכבל של חברת הכבלים לטלוויזיה וכך אתם תראו את כל הערוצים דרך ממשק Live TV שבטלוויזיה (הכולל מדריך שידורים, הקלטה לכונן קשיח חיצוני ועוד).
למעשה כבר היום אם תחברו את הכבל האנטנה של הוט לטלוויזיה ותסרקו ערוצי כבלים דרך הטלוויזיה שלכם, תקבלו את כל רשימת הערוצים של הוט, אבל ברגע שתבחרו לצפייה באחד מהם  הטלוויזיה תבקש ממכם להכניס את כרטיס ה-CI על מנת לפענח את הקידוד של הוט. לצערי חברת הוט לא מספקת כרטיסים כאלה ולכן אין תמיכה בזה בארץ.
ברגע שיוכנס כרטיס כזה לטלוויזיה תפתח תפריט חדשה במסך ההגדרות לניהול הכרטיס ומידע.


האם ניתן לקבוע שאפליקציה מסוימת תפעל כשמדליקים את הטלוויזיה?

אין אפשרות להפעיל אפליקציה באופן אוטומטי כאשר מפעילים את הטלוויזיה,
הסיבה היא שזה יכול לגרום לבעיית לופ (loop) בטלוויזיה במקרה שהאפליקציה עם קוד תקול ובגלל שהטלוויזיה חייבת להיות נטולת באגים אפשרות זו לא קיימת.
עדכון: מצד שני בדגמים החדשים אפשר להפעיל את נטפליקס והיא כן תישאר לאחר הפעלה מחדש של הטלוויזיה.

אלטרנטיבות:

    1. גישה מהירה – ניתן לקבוע הפעלה מהירה על ידי לחיצה על אחד מהמספרים בשלט, למידע נוסף כנסו לכאן.
    2. שלט מתקדם – שימוש בשלט Logitech חכם, וללמד את השלט סדר פעולות (ראו סעיף הבא).

איך אפשר להגדיר אפליקציה שתעלה בעת הפעלת תרחיש מסוים בשלט Logitech?

  1. יש לסדר (פעם אחת להשאיר קבוע) את סרגל האפליקציות במסך הבית בטלוויזיה.
  2. לאחר מכן דרך תפריט הגדרות בתוכנה בוחרים ב-Activities -> יש לבחור באפשרות: Customize this Activity
  3. במסך הזה תגדירו את סדר הפעולות לאחר הפעלת הטלוויזיה,
    לדוגמא: אצלי סלקום טי וי הוא האייקון הראשון אז אני פשוט הגדרתי שהשלט “ילחץ” על מקש “Home” ולאחר מכן על מקש “OK” (להפעלה).
    כמובן שבמידה והאפליקציה שברצונכם להפעיל נמצאת במיקום אחר (בצד הימני) אז אפשר להגדיר “Right” כמספר הפעמים שצריך עד להגיע לאפליקציה הרצויה.
    רצוי להשתמש ב-Delay לאחר הפעלת הטלוויזיה (Power On) של 2 שניות לפחות ורק אז להתחיל את פעולת הרצת האפליקציה.

איך לבדוק סאונד של Dolby Atmos בטלוויזיות LG?

בדגמי 2017 ומעלה יש תמיכה בסאונד דיגיטלי של Dolby Atmos.
ניתן לבצע בדיקת ל-Dolby Atmos בטלוויזיה ע”י קבצי דמו הכוללים פורמט סאונד של Atmos, את הקבצים תוכלו לנגן בעזרת נגן המדיה שבטלוויזיה שתומך גם בפרופיל פורמט סאונד של E-AC-3+Atmos Lossy.
את הסאונד תוכלו לשמוע בעת ניגון הקבצים דרך הרמקולים בטלוויזיה או דרך הסאונד בר או לרסיבר אשר תומכים בטכנולוגיה.

להלן הוראות ניגון קבצי Atmos בטלוויזיה:

הורידו את קבצי הדמו מהאתר thedigitaltheater, והעתיקו אותם לדיסק און קי.
לאחר מכן חברו את הדיסק און קי לטלוויזיה, משם בחרו באפליקציה “תמונות ווידאו”, בחרו בדיסק און קי והריצו את סרטונים הדמו.

הערה: במידה ואתם משתמשים בריסבר עם תמיכה ב-Atmos שמחובר לטלוויזיה ב-HDMI ARC, יש לוודא שהרסיבר שלכם מכוון לתצורת רמוקלים של Atmos, שזה לפחות 5.1.2 רמוקלים. לדיון בנושא לחצו לכאן.


דגמים לפי שנים:

שנה גרסת מערכת הפעלה אותיות בתחילת הדגם
2014 webOS 1.0 UB
2015 webOS 2.0 UF
2016 webOS 3.0 UJ
2017 webOS 3.5 UH
2018 webOS 4.0 UK
2019 webOS 4.5 UM
2020 webOS 5.0 UN
2021 webOS 6.0 UP

איך לנתק כונן חיצוני או זיכרון בטלוויזיה LG?

כמו במחשב כאן בטלוויזיה לא מומלצת לנתק את הכונן הקשיח או הזיכרון DiskOnKey מחיבור ה-USB במשיכה בלבד, אלא קודם להוציא אותו באופן בטיחותי דרך מערכת ההפעלה ובכך למנוע איבוד של חומר.

    1. עברו למסך יציאות/חיבורים על ידי לחיצה בשלט כפתור היציאות – 
    2. בתפריט הצדדי שנפתח יש לבחור באפשרות: ״כל הכניסות״.
    3. מצד הימני של המסך (״קלטים״) יש לבחור את שם כונן הקשיח וללחוץ עליו.
    4. לאחר שתלחצו עליו יופיע לך כפתור ״הוצא״ יש ללחוץ עליו להסרת הכונן הקשיח באופן בטיחותי.
    5. יש לנתק פיזי את הכונן או הזיכרון מהטלוויזיה.

איך מבטלים את שומר המסך בטלוויזיה?

שומר המסך נועד לשמור ולהגן על המסך מפני צריבות ובלאי, שומר המסך נכנס לפעולה לאחר זמן מוגדר מראש כאשר מוצגת תמונה סטטית על המסך (תלוי גם באפליקציה) או שאין פעולה אקטיבית במסך.
אין אפשרות לבטל את שומר המסך במסכי OLED כי זה מנגנון חשוב ביותר להגנת המסך.
בדגמי LED/LCD כן ניתן לבטל אותו אבל חשוב לציין שביטול שומר המסך אינו מומלץ! אם בכל זאת יש צורך בזה אז ניתן לבטל אותו דרך מסך ההגדרות:

    1. כניסה לתפריט הגדרות (לחיצה ממושכת על כפתור גלגל שיניים בשלט רחוק).
    2. עברו לתפריט “כללי”.
    3. לחצו על האפשרות “שומר מסך” – באפשרות זו ניתן לכבות ולהפעיל את שומר המסך.

כיבוי המסך והשארת הקול ברקע

במידה שאתם רוצים שהמסך יהיה כבוי אבל להמשיך להאזין למוסיקה בטלוויזיה תוכלו לבצע החשכת מסך על ידי הפעולות הבאות:

בדגמי 2020 ומעלה:

    1. תוכלו להוסיף לסרגל ההגדרות את הכפתור “כיבוי מסך” ואז בקלות תוכלו ללחוץ עליו מכל מקום.
    2. לחצו על כפתור ההגדרות בשלט (גלגל השיניים).
    3. בחרו בסרגל אפשרויות את האפשרות: “מצב עריכה”.
    4. בחרו בהוספת +
    5. בחרו מהרשימה “כיבוי מסך”.

בדגמי 2018 ומטה:

    1. הפעילו את האפליקציה הרצויה שברצונכם שתמשיך לעבוד ברקע.
    2. לחצו על כפתור הבית (Home)
    3. לחצו על האייקון של נגן המוסיקה אשר נמצא בצד הימין העליון של המסך.
    4. כשהנגן פועל (תראו אותו בצד הימין למטה), לחצו על החץ למעלה.
    5. בחרו בתפריט שנפתח את האפשרות “המסך כבוי”.
      אפשרות זו תכבה רק את המסך ותשאיר את הסאונד/הקול
    6. ליציאה מהמצב מסך כבוי יש ללחוץ על כל כפתור בשלט הרחוק.

בדגמי 2019 ומעלה:

    1. הפעילו את האפליקציה הרצויה שברצונכם שתמשיך לעבוד ברקע.
    2. יש לעבור למסך הגדרות.
    3. יש לעבור להגדרות תמונה.
    4. יש לבחור באפשרות ״חיסכון באנרגיה״.
    5. יש לבחור ״כיבוי מסך״
      אפשרות זו תכבה רק את המסך ותשאיר את הסאונד/הקול.
    6. ליציאה מהמצב מסך כבוי יש ללחוץ על כל כפתור בשלט הרחוק.

איך מאפסים את הטלוויזיה להגדרות התחלתיות (דגמי 2016-2020) ?

אפשרות זו תמחק את כל האפליקציות, הגדרות התמונה והתוכן, ותחזיר את הטלוויזיה למצב ברירת מחדל של היצרן.

    1. עברו למסך הגדרות: לחיצה ממושכת על כפתור ההגדרות בשלט הרחוק (גלגל שיניים).
    2. בחרו האפשרות: “כללי”.
    3. בחרו באפשרות: “איפוס להגדרות התחלתיות”.

איך מאפסים את הטלוויזיה להגדרות התחלתיות (דגמי 2021) ?

אפשרות זו תמחק את כל האפליקציות, הגדרות התמונה והתוכן, ותחזיר את הטלוויזיה למצב ברירת מחדל של היצרן.

    1. עברו למסך הגדרות: לחיצה ממושכת על כפתור ההגדרות בשלט הרחוק (גלגל שיניים).
    2. בחרו האפשרות: “כללי”.
    3. בחרו האפשרות: “מערכת”.
    4. בחרו באפשרות: “איפוס להגדרות התחלתיות”.

כניסה למסך התראות:

מדי פעם הטלוויזיה שולחת התראות/הודעות על גבי המסך, תוכלו לחזור ולצפות בהם בשנית ע”י הפעולות הבאות:

דגמי 2016-2019:

    1. יש לעבור למסך ההגדרות (כל ההגדרות)
    2. יש לבחור באפשרות: “כללי”.
    3. יש לבחור באפשרות: “אודות טלוויזיה זו”.
    4. יש לבחור באפשרות: “התראות”.
      במסך זה תוכלו לצפות בהתראות האחרונות, לעבור אליהם ולמחוק אותם.

דגמי 2020:

    1. יש לעבור למסך ההגדרות (כל ההגדרות)
    2. יש לבחור באפשרות: “תמיכה”.
    3. יש לבחור באפשרות: “התראות”.
      במסך זה תוכלו לצפות בהתראות האחרונות, לעבור אליהם ולמחוק אותם.

דגמי 2021:

    1. יש לעבור למסך ההגדרות (כל ההגדרות)
    2. יש לבחור באפשרות: “כללי”.
    3. יש לבחור באפשרות: “הגדרות נוספות”.
    4. יש לבחור באפשרות: “התראות”.
      במסך זה תוכלו לצפות בהתראות האחרונות, לעבור אליהם ולמחוק אותם.

איך לבטל את הצגת סרגל האפליקציות לאחר הפעלת הטלוויזיה דגמי 2016-2020:

    1. יש לעבור למסך ההגדרות בטלוויזיה.
    2. יש לעבור למסך כללי -> הגדרות הבית
    3. יש לבטל את “הפעלה אוטומטית של דף הבית”

איך לבטל את הצגת סרגל האפליקציות לאחר הפעלת הטלוויזיה דגמי 2021:

    1. יש לעבור למסך ההגדרות בטלוויזיה.
    2. יש לעבור למסך כללי -> מערכת -> הגדרות נוספות -> הגדרות הבית
    3. יש לבטל את “הפעלה אוטומטית של דף הבית”

קריסת מסך הבית בדגמי 2021:

לאחר לחיצה על מקש הבית בשלט הרחוק המסך נפתח וישר נסגר.
לתיקון הבעיה יש לעבור למסך ההגדרות -> “תמיכה” -> “פרטיות ותנאים” -> “הסכמים למשתמש” ואז להסיר את הבחירה: “פרסומות מבוססות-עניין”.


מה ההבדל בין 120Hz או 60Hz?

ככל שתדר התמונה גדול יותר, כך התמונה חלקה יותר בתנועה עם פחות הבהוב. זה גם אומר בד”כ שהמסך יותר איכותי, ובמשחקי קונסולה ומחשב התגובה תהיה מהירה יותר.
זה מנגנון שהגיע במקור ממסכי LCD – שם הייתה בעיית מריחת תנועה בדורות הראשונים.
אגב, בקולנוע מקרינים 24 תמונות בשנייה ואם תעקבו אחרי תמונה זזה (למשל בתנועת PAN הצידה) תראו שיש קפיצות קטנות בתנועה, אבל אנחנו התרגלנו לצפות כך וזה לא מפריע.
הערה: בישראל זה 100Hz | 60Hz בגלל תצורת החשמל בארץ. החשמל בישראל הוא 50Hz ולכן תדר התצוגה יגיעה בכפולות 50Hz.


רמת שחור – הסבר:

  • נמוך/מגבל – זה הסטנדרט של הטווח הדינמי לשידורי טלוויזיה.
  • גבוה/מלא – זה לצרכים של מחשב PC שיש לו RGB Full.

איפוס סיסמה שאבדה:

להלן השלבים לאפס את הסיסמה:

    1. יש להיכנס למסך ההגדרות (ללחוץ על כפתור ההגדרות בשלט הרחוק).
    2. יש לעבור למסך “כללי” -> “בטיחות”.
      בדגמי 2021 זה תחת תפריט: “כללי” -> “מערכת” -> “בטיחות”.
    3. יש ללחוץ על רצף הכפתורים בשלט הרחוק הבאים:
      לחצו על כפתור הערוצים למעלה (+) פעמיים
      לחצו על כפתור הערוצים למטה (-) פעם אחת
      לחצו על כפתור הערוצים למעלה (+) פעם אחת.
    4. כעת יוצג החלון הראשי להזנת הסיסמה.
    5. הזינו את המספר: “0313” לאיפוס הסיסמה.

אין כתוביות בנגן הפנימי

    • קובץ הכתוביות חייב להיות באותו השם של הסרט, דוגמא:
      סרט: movie.mp4
      תרגום: movie.srt
      כמו כן, קובץ הכתוביות חייב להיות באותה התיקייה עם קובץ הוידיאו.
    • אם עדיין זה לא עובד אז כנראה שקובץ התרגום לא תקין או לא בפורמט סטנדרטי SRT.

איך לבטל את המעקב הנתונים בטלוויזיה?

חשוב לציין שהסרת האפשרויות הבאות יפגע לכם בחוויית המשתמש כמו פקודות קוליות, מנגנוני ה-AI לא יעבדו וכדו.

    1. הגדרות -> תמיכה -> פרטיות ותנאים -> הסכמים למשתמש -> יש לבטל את האפשרויות: ״מידע על הרגלי צפייה״, ״מידע על השליטה הקולית״, ״פרסומות מבוססות-עניין״.
    2. הגדרות -> כללי -> מערכת -> הגדרות נוספות -> פרסומת -> יש להפעיל את האפשרות: “הגבל מעקב פרסומות”.
    3. הגדרות -> כללי -> מערכת -> הגדרות נוספות -> הגדרות הבית -> יש לכבות את האפשרות: “פרסום במסך הבית”.
    4. הגדרות -> כללי -> שירות AI -> המלצות AI -> יש לכבות את הכל.
      (אפשר גם לבטל את כל שירות ה-AI באותו התפריט)
    5. חשבון LG – יש אפשרות לצאת מהחיבור אבל יש לשים לב שאחרי זה לא תהיה לכם אפשרות להוריד אפליקציות מחנות האפליקציות, ללא חשבון זמין.

האם הטלוויזיה תתעדכן בגירסה מג’ורית (ראשית)?

(לדוגמא מגרסה webOS 5 לגרסה webOS 6)

לא, כל דגם מגיע עם הגרסה המג’ורית שלו אשר תואמת לחומרה של המסך באותה השנה.
הטלוויזיה תקבל עדכוני קושחה לשיפורים, תיקוני באגים והוספת פ׳צרים חדשים (אם יהיו כאלה).

הערות בנושא:

  • יש להבדיל בין גרסת מערכת ההפעלה webOS שבעדכון יכולה להעלות מעט (לדוגמה מ-webOS 5.0 ל-5.2 וכדו׳), ויש את גרסת התוכנה/קושחה.
  • ניתן לבדוק מה חדש בעדכון שקיבלתם באתר הרשמי של LG מכאן.
    (לפעמים זה לא מגיע ישר וצריך להמתין כמה ימים לעדכון באתר)
  • אם מדובר על דגם ישן שלא יקבל כבר עדכונים ועדיין אתם רוצים להתקין אפליקציות חדשות על הטלוויזיה, תוכלו להשתמש בסטרימר חיצוני.

מה ההבדל בין LED Edge ל-Full Array?

מסכים LED Edge – תאורה בקצה התחתון או העליון של המסך, וזורק את האור על האובייקטים בתמונה.
תאורה מלאה Full Array Local Dimming – התאורה האחורית במסך נמצאת לכל אורך ורוחב בגב המסך והאור מופעל באזור שצריך בלבד ובכך יש דיוק רב יותר לאור במסך על האובייקטים המוצגים עליו.

לכל זה יש גם את ה-Mini LED שזה כמו ה-Full Array רק יותר נקודות אור המפוזרות מאחורה ובכך ניתן לקבל דיוק של האור ותאורה חזקה מאוד.

במסכי LG יש מנגנון עמעום מקומי הניתן לשליטה דרך תפריט הגדרות התמונה: אפשרויות תמונה -> עמעום מקומי של LED.

למידע מלא על הטכנולוגיה תוכלו לקרוא במדריך הזה.


האם יש תמיכה באלכסה וגוגל הום בטלוויזיה?

יש את האפליקציה ויש תמיכה הבעיה היא שלא בישראל.

העוזרת של גוגל (גוגל הום) וכמו כן גם של אמזון (אלכסה) שתיהם נכון להיום לא נותנים שירות לישראל בכלל.

זה אומר שכל עוד גוגל/אמזון לא יתמכו רשמית בישראל השירות לא יפתח בטלוויזיה. החלטה של החברות גוגל ואמזון ולא של ה-LG.

מבחינת הטלוויזיה השירות עובד וברגע שהחברות עצמם גוגל ואמזון יכנסו עם השירותים שלהם לארץ (ישראל) אז גם התכונה הזאת תפתח בטלוויזיה. כרגע אין.


איכות אפליקציות ספקיות הטלוויזיה

מה בדקתי?

  • את הבדיקה בצעתי בתאריך 1/8/2021 ובדקתי על דגמי 2020 ו-2021.
  • איכות השידור:
    • בהשוואה לשידור של הוט בכבלים.
    • צילום באולפן חדשות שזה נחשב לאיכות הטובה ביותר בגלל שאלה המצלמות הכי יקרות לשידור.
    • בדיקה בצילום מהיר / תנועה מהירה (לדוגמא התוכנית הישרדות) לבדיקת של שבירת תמונה (תמונה מפוקסלת המראה bitrate נמוך).
  • הממשק – מהירות, יציבות והאם הוא ידידותי למשתמש.
  • נגן הווידאו בזמן השידור – יציבות ותפעול.
אפליקציה איכות תמונה ממשק נגן הווידאו היתרונות חסרונות
סלקום TV 7.5 מתוך 10 8 מתוך 10 7 מתוך 10 ערוצי הברודקאסט כולל רוסית, תוכן VOD רחב הכולל תוכן לילדים, ערוצי ספורט. הממשק הכי יציב שיש היום. בעיות בנגן בחזרה אחורה וקדימה בזמן, איכות השידור יכולה להשתפר עוד, לא ניתן להעביר ערוצים עם מספרי השלט.
פרטנר TV 9 מתוך 10 5 מתוך 10 7 מתוך 10 ערוצי הברודקאסט וקצת תוכן + תמיכה בערוצים ע”י מספרים בשלט אין מספיק תוכן VOD והממשק לא הכי נוח לשימוש.
סטינג TV 9 מתוך 10 8 מתוך 10 7 מתוך 10 ערוצי הברודקאסט, תוכן VOD של יס הכולל תוכן לילדים, ערוצי ספורט + תמיכה בערוצים ע”י מספרים בשלט לפעמים יש ניתוקים באמצע שידור תוכן, ממשק קצת איטי.
נקסט TV 7 מתוך 10 6 מתוך 10 6 מתוך 10 ערוצי הברודקאסט, תוכן VOD של הוט הכולל תוכן לילדים, ערוצי ספורט + תמיכה בערוצים ע”י מספרים בשלט אין תמיכה בעכבר אוויר ואין תמיכה ב-CatchUp, השהיית שידור וקפיצה קדימה/אחורה בזמן השידור.
הוט 7 מתוך 10 7 מתוך 10 6 מתוך 10 ערוצי הברודקאסט כולל מהעלום, תוכן VOD המלא של הוט הכולל תוכן לילדים, ערוצי ספורט + תמיכה בערוצים ע”י מספרים בשלט אין תמיכה ב-CatchUp, השהיית שידור וקפיצה קדימה/אחורה בזמן השידור.
נטפליקס 9 מתוך 10 9 מתוך 10 10 מתוך 10 איכות תמונה מדהימה! סדרות מקוריות, תמיכה ב-Dolby Vision וסאונד Dolby A חיפוש וסידור התוכן בממשק לא קל.
YouTube 9 מתוך 10 8 מתוך 10 8 מתוך 10 איכות תמונה מדהימה! לא ניתן לקפוץ קדימה לסרטון הבא או אחורה ואין תמיכה ב-Dolby Vision או בסאונד מתקדם Dolby Atmos

מה הגובה המתאים לצפייה?

גובה העיניים של הצופה (כשיושבים מול המסך) צריך להיות בקו בין שליש תחתון של המסך לשני שליש עליונים.

חשוב לציין קודם כל שאני ממליץ לבצע התקנה של טלוויזיה חדשה רק דרך היבואן ולא דרך החנות או באופן פרטי.


מגן ברקים לטלוויזיה

הגנה מפני נחשולי מתח וברק למכשירים אלקטרונים זה דבר חשוב, בטח למוצרי אלקטרוניים עדינים כמו טלוויזיה.

נכון שזה לא חובה, כי לטלוויזיה עצמה יש מנגנון הגנה, אבל כשיש הפסקות חשמל מהירות זה בהחלט יכול להשבית את הטלוויזיה כמו כל מוצר חשמלי עם מעגלים אלקטרוניים.

מגן ברקים בדרך כלל מגיע עם מנגנון השהיה של כמה דקות בעת הפסקת חשמל, מגן מפני ירידות מתח שחשמל שנופל וחוזר מהר מה שיכול להרוס מוצרים אלקטרונים. לכן המלצה שלי היא לרכוש מגן ברקים עם השהיה.

מגן ברקים/חשמל כולל השהייה אפשר לרכוש אצל מתקין הטלוויזיה של היבואן ח.י או לרכוש דרך חנויות כמו אייס, הום סנטר וגם ב-KSP.


איך מבטלים את ההפעלה המהירה בטלוויזיה?

בדגמי 2021:

    1. יש לעבור למסך ההגדרות בטלוויזיה.
    2. יש לבחור בתפריט “כללי”.
    3. יש לבחור באפשרות: “התקנים”.
    4. יש לבחור באפשרות: “התנהלות עם הטלוויזיה”.
    5. יש לכבות או להפעיל (לפי הצורך) את האפשרות: +Quick Start

בדגמי 2020/19:

    1. יש לעבור למסך ההגדרות בטלוויזיה.
    2. יש לבחור בתפריט “תמיכה”.
    3. יש לבחור באפשרות: “הגדרות נוספות”.
    4. יש לכבות או להפעיל (לפי הצורך) את האפשרות: +Quick Start

 


איך לנקות את הטלוויזיה?

שימו לב, כל חומר כימי יכול להרוס את המסך!

    1. לפני הניקוי יש לנתק את הטלוויזיה מהחשמל ולהמתין רבע שעה.
    2. יש לקחת מטלית רכה ויבשה, ובעדינות לנגב את המסך בזהירות, אין להפעיל לחץ על הצג בזמן הניקוי.
    3. מידע נוסף תוכלו למצוא באתר LG.

איך להגדיר ידני IP ו-DNS ברשת בטלוויזיה

במקרה שצריך להגדיר IP קבוע או DNS באופן ידני, יש לבטל בהגדרות הרשת בטלוויזיה את הגדרת ה-DHCP האוטומטית שמאפשרות קבלת כתובת רשת אוטומטית מהראוטר. להלן השלבים להגדרה ידנית של כתובת הרשת IP ו-DNS:

    1. יש לעבור למסך ההגדרות ע״י לחיצה ממושכת על כפתור ההגדרות בשלט רחוק (“גלגל שיניים”).
    2. יש לבחור בתפריט: “כללי”.
    3. יש לבחור באפשרות: “רשת”.
    4. יש לבחור ברשת הרצוי “חיבור קווי” או חיבור Wi-Fi” וללחוץ עליה.
    5. בחיבור קווי יש לבחור באפשרות: “ערוך”:

      בחיבור Wi-Fi יש לבחור באפשרות: “רשת אחרת” ולאחר מכן יש לבחור באפשרות: “הגדרות Wi-Fi מתקדמות”:

    6. יש להסיר את האפשרות: “הגדר באופן אוטומטי”.
    7. יש לשנות את הכתובת IP או/ו ה-DNS לפי מה שרוצים ובסיום יש ללחוץ על כפתור “לחיבור”.
    8. יש לוודא שיש חיבור תקין לראוטר (שכל החיבורים הם ירוקים).

      במידה ויש כתובת לא נכונה לרשת, אז לא יהיה חיבור לאינטרנט ותראו איפה הבעיה לפי עיגול האדום. במקרה כזה יש לוודא שהכתובת שעדכנתם לראוטר נכונה.

 

דילוג לתוכן