שאלות ותשובות

אוסף של שאלות נפוצות על השימוש בטלוויזיות LG (העמוד מתעדכן לפי הצורך).

יש לכם שאלות טכניות❓ נתקלתם בבעיה טכנית❓ צריכים עזרה❓

  • כנסו והרשמו לפורומי התמיכה, פורום מקצועי שבו תוכלו לשאול שאלות, לקבל עזרה ותמיכה טכנית על בעיות ולדון על טלוויזיות החכמות של LG עם מערכת ההפעלה WebOS.
  • דרך נוספת לקבל תמיכה ועזרה היא בעזרת קבוצת התמיכה בפייסבוק. הירשמו לקבוצה ותוכלו לשאול ולקבל מידע רחב מהמשתמשים על בעיות, פתרונות ומידע כללי חשוב.

  1. איך מתקינים ומוחקים אפליקציות?
  2. איך אפשר לשנות את המקום לאפליקציה במסך הבית?
    1. על מנת לשנות מיקום יש לעבור למצב עריכה:
      עברו למסך הבית (מקש ה-״בית״ בשלט הרחוק״), תגללו ימינה עד הסוף, ובחרו באייקון ״עיפרון״.
    2. בחרו (בעזרת החצים ימינה ושמאלה בשלט הרחוק) את ההאפליקציה שברצונכם להזיז,
      ולחצו על המקש האמצעי בשלט הרחוק.
    3. כשהאפליקציה בולטת למעלה תוכלו להזיז אותה לכיוון שאתה רוצים (בעזרת החצים ימינה ושמאלה בשלט הרחוק).


  3. איך אפשר לקבל מידע על הטלוויזיה שלי?
    על מנת שאוכל לעזור לכם בתמיכה, רצוי שיהיה לך את הדגם המלא של הטלוויזיה שלכם ואת הגירסה של מערכת ההפעלה, כל המידע הזה נמצא במסך “פרטי טלוויזיה” שבו תוכלו לקבל מידע על דגם המכשיר, מספר סידורי, גירסת מערכת ההפעלה, זמן הפעלה כולל, אחסון פנימי זמין ועוד.

    • בדגמים החדשים 2019 ומעלה:
      1. יש להפעיל את הטלוויזיה.
      2. יש ללחוץ 3 פעמים ברצף על כפתור ה-Mute (השתק).
    • בדגמי 2020 – מידע מלא:
      1. יש לעבור למסך ההגדות ע״י לחיצה ממושכת על כפתור ההגדרות בשלט רחוק (“גלגל שיניים”).
      2. יש לעבור למסך ״תמיכה״.
      3. יש לבחור באפשרות ״פרטי טלוויזיה״.
    • בדגמים ישנים:
      1. יש לעבור למסך ההגדות ע״י לחיצה ממושכת על כפתור ההגדרות בשלט רחוק (“גלגל שיניים”).
      2. יש לעבור למסך ״כללי״.
      3. יש לבחור באפשרות ״אודות טלוויזיה זו״.
      4. יש לחבור באפשרות ״פרטי טלוויזיה״.

  4. איך משתמשים באפשרות ״התוכן שלי״?
    ניתן לשמור קיצורי דרך לתוך שאנחנו אוהבים, לצערי בארץ אין תמיכה לאפליקציות בעברית חוץ מאחת YouTube, להלן הוראות השימוש:

    1. עברו למסך הבית (מקש ה-״בית״ בשלט הרחוק״), ובחרו באייקון: ״התוכן שלי״.
    2. להוספת תוכן (קיצור דרך) חדש יש ללחוץ על כפתור ״הוספת תוכן״
    3. כתבו את התוכן שברצונכם למצוא (סרטון וידיאו, פלייליסט או משתמש), ניתן לחפש באנגלית ובעברית. בסיום לחצו על כפתור: ״Into” במקלדת על המסך.
    4. על מנת להסיר תוכן קיים מהרשימה יש לעבור (לגלול) לשמאל, לאפשרות האחרונה ציור של עיפרון, לחצו עליו ולאחר מכן בחרו את התוכן שברצונכם למחוק, המחיקה ע״י מקש חץ למעלה בשלט הרחוק (למעבר ל-X) ולאישור יש ללחוץ על מקש האמצעי בשלט הרחוק.

  5. איך עוברים בין האפליקציות הפתוחות בזיכרון הטלוויזיה?
    מערכת ההפעלה WebOS כוללת מולטי טסקינג אמיתי כמו במחשב (בדגמי פרמיום), אפשר להריץ כמה אפליקציות במקביל ללא צורך בסגירה שלהם ולעבור ביניהם. על מנת לעבור בין האפליקציות הפתוחות יש לבצע את הפעולות הבאות:

    1. לחצו לחיצה ממושכת על מקש הבית. תפריט אפליקציות אחרונות יפתח.
    2. יש לבחור את האפליקציה הרצויה.
    3. לחצו על המקש האמצעי בשלט הרחוק למעבר/להפעלת האפליקציה.


  6. איך סוגרים אפליקציה בזיכרון?
    1. לחצו לחיצה ממושכת על מקש הבית. תפריט אפליקציות אחרונות יפתח.
    2. יש לבחור את האפליקציה הרצויה לסגירה.
    3. יש לעבור ל-X ע”י לחיצה על החץ למעלה בשלט הרחוק.
    4. למחיקה יש ללחוץ על המקש האמצעי בשלט הרחוק.

  7. איך סוגרים (“הורגים”) אפליקציה נוכחית?
    1. דרך אחת היא לחיצה ממושכת על כפתור ה-BACK, אבל לא תמיד זה “הורג” אלא רק יוצא מהאפליקציה.
    2. דרך נוספת היא לעבור וללחוץ על ה-X ליד השם האפליקציה במסך העליון:
      בזמן שהאפליקציה פועלת יש ללחוץ על כפתור הבית, לעבור ולסמן (עם החצים או עם שלט האוויר) על שם/כותרת האפליקציה למעלה ואז יפתח לכם X. לחצו על ה-X לסגירת האפליקציה.


  8. למה אני מקבל את ההודעה שלא זוהה אות?
    פעולה תקינה של הטלוויזיה – ההודעה זו היא רק כאשר אין סיגנל וידיאו זמין.
    כשהטלווזיה לא מקבלת סיגנל וידיאו מהיציאה שבה אתה נמצא, המערכת פותחת את אשף העזרה לאחר מספר שניות. אשף זה יעזור לכם לבדוק את חיבורי הקלט ולשנות אותם וגם את הגדרות הסאונד ברגע שלא נמצא סיגנל פעיל. ובמידה ויחודש הסיגנל ההודעה תעלם.במידה ויש לכם ממיר או סטרימר מחובר ל-HDMI אז תוכלו לעבור אליו ובפעם הבאה שתפעילו את הטלוויזיה הטלוויזיה אוטומטי תפתח על היציאה האחרונה שהייתה מחוברת.
    אפשרות נוספת היא לכוון את עידן פלוס (מצריך אנטנה מחוברת לטלוויזיה) ובפעם הבאה שתפעילו את הטלוויזיה היא ישר תיכנס לעידן פלוס לערוץ האחרון הנצפה.


  9. מה זה חריץ ה-CI בטלוויזיה?
    בצד הטלוויזיה תמצאו את חיבורי ה-HDMI ו-USB בנוספים לאלה שקיימים מאחורי הטלוויזיה,
    ובנוסף תמצאו בצד גם חריץ לכרטיס הרחבה (Common Interface), כרטיסים אלו משמשים לפענוח שידורים דיגיטלים מוצפנים.
    בדומה למה שתמצאו בממירים של הוט ויס, כך גם בטלוויזיה יש חריץ כזה (רק גדול יותר) לקרוא ערוצים מוצפנים. בארץ הוט ויס לא תומכים בשירות כזה לטלוויזיות (כי אין לזה ביקוש) אבל בארה”ב ובאירופה זה פופלארי מאוד – אתם מקבלים כרטיס כזה מחברת הכבלים המקומית שלכם, מחברים את הכבל של חברת הכבלים לטלוויזיה וכך אתם תראו את כל הערוצים דרך ממשק Live TV שבטלוויזיה (הכולל מדריך שידורים, הקלטה לכונן קשיח חיצוני ועוד).
    למעשה כבר היום אם תחברו את הכבל האנטנה של הוט לטלוויזיה ותסרקו ערוצי כבלים דרך הטלוויזיה שלכם, תקבלו את כל רשימת הערוצים של הוט, אבל ברגע שתבחרו לצפייה באחד מהם  הטלוויזיה תבקש ממכם להכניס את כרטיס ה-CI על מנת לפענח את הקידוד של הוט. לצערי חברת הוט לא מספקת כרטיסים כאלה ולכן אין תמיכה בזה בארץ.
    ברגע שיוכנס כרטיס כזה לטלוויזיה תפתח תפריט חדשה במסך ההגדרות לניהול הכרטיס ומידע.


  10. האם ניתן לקבוע שאפליקציה מסויימת תפעל כשמדליקים את הטלוויזיה?
    אין אפשרות להפעיל אפליקציה באופן אוטומטי כאשר מפעילים את הטלוויזיה, אבל יש אלטרנטיבות:

    1. שימוש בשלט Logitech חכם, וללמד את השלט סדר פעולות (ראו סעיף הבא).
    2. ניתן לקבוע הפעלה מהירה על ידי לחיצה על אחד מהמספרים בשלט, למידע נוסף כנסו לכאן.

  11. איך אפשר להגדיר אפליקציה שתעלה בעת הפעלת תרחיש מסויים בשלט Logitech?
    1. יש לסדר (פעם אחת להשאיר קבוע) את סרגל האפליקציות במסך הבית בטלוויזיה.
    2. לאחר מכן דרך תפריט הגדרות בתוכנה בוחרים ב-Activities -> יש לבחור באפשרות: Customize this Activity
    3. במסך הזה תגדירו את סדר הפעולות לאחר הפעלת הטלוויזיה,
      לדוגמא: אצלי הסלקום טי וי הוא האייקון הראשון אז אני פשוט הגדרתי שהשלט “ילחץ” על מקש “Home” ולאחר מכן על מקש “OK” (להפעלה).
      כמובן שבמידה והאפליקציה שברצונכם להפעיל נמצאת במיקום אחר (בצד הימני) אז אפשר להגדיר “Right” כמספר הפעמים שצריך עד להגיע לאפליקציה הרצויה.
      רצוי להשתמש ב-Delay לאחר הפעלת הטלוויזיה (Power On) של 2 שניות לפחות ורק אז להתחיל את פעולת הרצת האפליקציה.


  12. איך לבדוק סאונד של Dolby Atmos בטלוויזיות LG?
    בדגמי 2017 ומעלה יש תמיכה בסאונד דיגיטלי של Dolby Atmos.
    ניתן לבצע בדיקת ל-Dolby Atmos בטלוויזיה ע”י קבצי דמו הכוללים פורמט סאונד של Atmos, את הקבצים תוכלו לנגן בעזרת נגן המדיה שבטלוויזיה שתומך גם בפרופיל פורמט סאונד של E-AC-3+Atmos Lossy.
    את הסאונד תוכלו לשמוע בעת ניגון הקבצים דרך הרמקולים בטלוויזיה או דרך הסאונד בר או לרסיבר אשר תומכים בטכנולוגיה.
    להלן הוראות ניגון קבצי Atmos בטלוויזיה:

    • הורידו את קבצי הדמו מהאתר thedigitaltheater, והעתיקו אותם לדיסק און קי.
      לאחר מכן חברו את הדיסק און קי לטלוויזיה, משם בחרו באפליקציה “תמונות ווידאו”, בחרו בדיסק און קי והריצו את סרטונים הדמו.

      הערה: במידה ואתם משתמשים בריסבר עם תמיכה ב-Atmos שמחובר לטלוויזיה ב-HDMI ARC, יש לוודא שהרסיבר שלכם מכוון לתצורת רמוקלים של Atmos, שזה לפחות 5.1.2 רמוקלים. לדיון בנושא לחצו לכאן.


  13. איך לנתק כונן חיצוני או זיכרון בטלוויזיה LG?
    כמו במחשב כאן בטלוויזיה לא מומלצת לנתק את הכונן הקשיח או הזיכרון DiskOnKey מחיבור ה-USB במשיכה בלבד, אלא קודם להוציא אותו באופן בטיחותי דרך מערכת ההפעלה ובכך למנוע איבוד של חומר.

    1. עברו למסך יציאות/חיבורים על ידי לחיצה בשלט כפתור היציאות – 
    2. בתפריט הצדדי שנפתח יש לבחור באפשרות: ״כל הכניסות״.
    3. מצד הימני של המסך (״קלטים״) יש לבחור את שם כונן הקשיח וללחוץ עליו.
    4. לאחר שתלחצו עליו יופיע לך כפתור ״הוצא״ יש ללחוץ עליו להסרת הכונן הקשיח באופן בטיחותי.
    5. יש לנתק פיזי את הכונן או הזיכרון מהטלוויזיה.

  14. איך מבטלים את שומר מהמסך?
    שומר המסך נועד לשמור ולהגן על המסך מפני צריבות ובלאי, שומר המסך נכנס לפעולה לאחר זמן מוגדר מראש כאשר מוצגת תמונה סטטית על המסך (תלוי גם באפליקציה) או שאין פעולה אקטיבית במסך.
    אין אפשרות לבטל את שומר המסך במסכי OLED וניתן לבטל אותו רק במסכי LED/LCD.
    ביטול שומר המסך אינו מומלץ אבל אם יש צורך בזה ניתן לבטל אותו דרך מסך ההגדרות:

    1. כניסה לתפריט הגדרות (לחיצה ממושכת על כפתור גלגל שיניים בשלט רחוק).
    2. עברו לתפריט “כללי”.
    3. לחצו על האפשרות “שומר מסך” – באפשרות זו ניתן לכבות ולהפעיל את שומר המסך.

  15. כיבוי המסך והשארת הקול ברקע
    במידה שאתם רוצים שהמסך יהיה כבוי אבל להמשיך להאזין למוסיקה בטלוויזיה תוכלו לבצע החשכת מסך על ידי הפעולות הבאות:

    • בדגמי 2018 ומטה:
      1. הפעלו את האפליקציה הרצויה שברצונכם שתמשיך לעבוד ברקע.
      2. לחצו על כפתור הבית (Home)
      3. לחצו על האייקון של נגן המוסיקה אשר נמצא בצד הימין העליון של המסך.
      4. כשהנגן פועל (תראו אותו בצד הימין למטה), לחצו על החץ למעלה.
      5. בחרו בתפריט שנפתח את האפשרות “המסך כבוי”.
        אפשרות זו תכבה רק את המסך ותשאיר את הסאונד/הקול
      6. ליציאה מהמצב מסך כבוי יש ללחוץ על כל כפתור בשלט הרחוק.
    • בדגמי 2019 ומעלה:
      1. הפעלו את האפליקציה הרצויה שברצונכם שתמשיך לעבוד ברקע.
      2. יש לעבור למסך הגדרות.
      3. יש לעבור להגדרות תמונה.
      4. יש לבחור באפשרות ״חיסכון באנרגיה״.
      5. יש לבחור ״כיבוי מסך״
        אפשרות זו תכבה רק את המסך ותשאיר את הסאונד/הקול.
      6. ליציאה מהמצב מסך כבוי יש ללחוץ על כל כפתור בשלט הרחוק.


  16. איך מאפסים את הטלוויזיה להגדרות התחלתיות?
    אפשרות זו תמחק את כל האפליקציות, הגדרות התמונת והתוכן, ותחזיר את הטלוויזיה למצב ברירת מחדל של היצרן.

    1. עברו למסך הגדרות: לחיצה ממושכת על כפתור ההגדרות בשלט הרחוק (גלגל שיניים).
    2. בחרו האפשרות: “כללי”.
    3. בחרו באפשרות: “איפוס להגדרות התחלתיות”.

  17. כניסה למסך התראות:
    מדי פעם הטלוויזיה שולחת התראות/הודעות על גבי המסך, תוכלו לחזור ולצפות בהם בשנית ע”י הפעולות הבאות:

    1. יש לעבור למסך ההגדרות (כל ההגדרות)
    2. יש לבחור באפשרות: “כללי”.
    3. יש לבחור באפשרות: “אודות טלוויזיה זו”.
    4. יש לבחור באפשרות: “התראות”.
      במסך זה תוכלו לצפות בהתראות האחרונות, לעבור אליהם ולמחוק אותם.


  18. איפוס סיסמה שאבדה:
    להלן השלבים לאפס את הסיסמה:

    1. יש להיכנס למסך ההגדרות (ללחוץ על כפתור ההגדרות בשלט הרחוק).
    2. יש לעבור למסך “כללי” -> “בטיחות”.
    3. יש ללחוץ על רצף הכפתורים בשלט הרחוק הבאים:
      לחצו על כפתור הערוצים למעלה (+) פעמיים
      לחצו על כפתור הערוצים למטה (-) פעם אחת
      לחצו על כפתור הערוצים למעלה (+) פעם אחת.
    4. כעת יוצג החלון הראשי להזנת הסיסמה.
    5. הזינו את המספר: “0313” לאיפוס הסיסמה.


  19. איך לנקות את הטלוויזיה?
    שימו לב, כל חומר כימי יכול להרוס את המסך!

    1. לפני הניקוי יש לנתק את הטלוויזיה מהחשמל ולהמתין רבע שעה.
    2. יש לקחת מטלית רכה ויבשה, ובעדינות לנגב את המסך בזהירות, אין להפעיל לחץ על הצג בזמן הנקוי.

דילוג לתוכן