שאלות ותשובות

יש לכם שאלות טכניות❓ נתקלתם בבעיה טכנית❓ צריכים עזרה❓

  • כנסו והרשמו לפורומי התמיכה, פורום מקצועי שבו תוכלו לשאול שאלות, לקבל עזרה ותמיכה טכנית על בעיות ולדון על טלוויזיות החכמות של LG עם מערכת ההפעלה WebOS.
  • דרך נוספת לקבל תמיכה ועזרה היא בעזרת קבוצת התמיכה בפייסבוק. הירשמו לקבוצה ותוכלו לשאול ולקבל מידע רחב מהמשתמשים על בעיות, פתרונות ומידע כללי חשוב.

חשוב: יש עמוד חדש עם עזרה ראשונה למספר תקלות בסיסיות בטלוויזיה, לכנסו לכאן.

אוסף של שאלות נפוצות על השימוש בטלוויזיות LG

  1. איך מתקינים ומוחקים אפליקציות?
    • כל המידע על שאלות האלה ועוד כמו איך לשנות מיקום לאפליקציה, הכל במדריך חנות האפליקציות – דגמי 2016-2020 ולדגמי 2021 ומעלה.
  2. איך אפשר לקבל מידע על הטלוויזיה שלי?
    על מנת שאוכל לעזור לכם בתמיכה, רצוי שיהיה לך את הדגם המלא של הטלוויזיה שלכם ואת הגירסה של מערכת ההפעלה, כל המידע הזה נמצא במסך “פרטי טלוויזיה” שבו תוכלו לקבל מידע על דגם המכשיר, מספר סידורי, גירסת מערכת ההפעלה, זמן הפעלה כולל, אחסון פנימי זמין ועוד.

    • בדגמי 2021:
      1. יש לעבור למסך ההגדרות ע״י לחיצה ממושכת על כפתור ההגדרות בשלט רחוק (“גלגל שיניים”).
      2. יש לעבור למסך “כללי”.
      3. יש לבחור באפשרות: “התקנים”.
      4. יש לבחור באפשרות: “טלוויזיה”.
      5. יש לבחור באפשרות: “פרטי טלוויזיה”.
    • בדגמים החדשים 2019:
      1. יש להפעיל את הטלוויזיה.
      2. יש ללחוץ 3 פעמים ברצף על כפתור ה-Mute (השתק).
    • בדגמי 2020:
      1. יש לעבור למסך ההגדרות ע״י לחיצה ממושכת על כפתור ההגדרות בשלט רחוק (“גלגל שיניים”).
      2. יש לעבור למסך ״תמיכה״.
      3. יש לבחור באפשרות ״פרטי טלוויזיה״.
    • בדגמים ישנים:
      1. יש לעבור למסך ההגדרות ע״י לחיצה ממושכת על כפתור ההגדרות בשלט רחוק (“גלגל שיניים”).
      2. יש לעבור למסך ״כללי״.
      3. יש לבחור באפשרות ״אודות טלוויזיה זו״.
      4. יש לחבור באפשרות ״פרטי טלוויזיה״.
  3. איך משתמשים באפשרות ״התוכן שלי״? דגמי 2016-2018
    1. עברו למסך הבית (מקש ה-״בית״ בשלט הרחוק״), ובחרו באייקון: ״התוכן שלי״.
    2. להוספת תוכן (קיצור דרך) חדש יש ללחוץ על כפתור ״הוספת תוכן״
    3. כתבו את התוכן שברצונכם למצוא (סרטון וידיאו, פלייליסט או משתמש), ניתן לחפש באנגלית ובעברית. בסיום לחצו על כפתור: ״Into” במקלדת על המסך.
    4. על מנת להסיר תוכן קיים מהרשימה יש לעבור (לגלול) לשמאל, לאפשרות האחרונה ציור של עיפרון, לחצו עליו ולאחר מכן בחרו את התוכן שברצונכם למחוק, המחיקה ע״י מקש חץ למעלה בשלט הרחוק (למעבר ל-X) ולאישור יש ללחוץ על מקש האמצעי בשלט הרחוק.
  4. איך עוברים בין האפליקציות הפתוחות בזיכרון הטלוויזיה? דגמי 2016-2020
    מערכת ההפעלה WebOS כוללת מולטי טסקינג אמיתי כמו במחשב (בדגמי פרמיום), אפשר להריץ כמה אפליקציות במקביל ללא צורך בסגירה שלהם ולעבור ביניהם. על מנת לעבור בין האפליקציות הפתוחות יש לבצע את הפעולות הבאות:

    1. לחצו לחיצה ממושכת על מקש הבית. תפריט אפליקציות אחרונות יפתח.
    2. יש לבחור את האפליקציה הרצויה.
    3. לחצו על המקש האמצעי בשלט הרחוק למעבר/להפעלת האפליקציה.
  5. איך סוגרים אפליקציה בזיכרון? דגמי 2016-2020
    1. לחצו לחיצה ממושכת על מקש הבית. תפריט אפליקציות אחרונות יפתח.
    2. יש לבחור את האפליקציה הרצויה לסגירה.
    3. יש לעבור ל-X ע”י לחיצה על החץ למעלה בשלט הרחוק.
    4. למחיקה יש ללחוץ על המקש האמצעי בשלט הרחוק.
  6. איך סוגרים (“הורגים”) אפליקציה נוכחית? דגמי 2016-2020
    1. דרך אחת היא לחיצה ממושכת על כפתור ה-BACK, אבל לא תמיד זה “הורג” אלא רק יוצא מהאפליקציה.
    2. דרך נוספת היא לעבור וללחוץ על ה-X ליד השם האפליקציה במסך העליון:
      בזמן שהאפליקציה פועלת יש ללחוץ על כפתור הבית, לעבור ולסמן (עם החצים או עם שלט האוויר) על שם/כותרת האפליקציה למעלה ואז יפתח לכם X. לחצו על ה-X לסגירת האפליקציה.
  7. למה אני מקבל את ההודעה שלא זוהה אות?
    פעולה תקינה של הטלוויזיה – ההודעה זו היא רק כאשר אין סיגנל וידיאו זמין.
    כשהטלוויזיה לא מקבלת סיגנל וידיאו מהיציאה שבה אתה נמצא, המערכת פותחת את אשף העזרה לאחר מספר שניות. אשף זה יעזור לכם לבדוק את חיבורי הקלט ולשנות אותם וגם את הגדרות הסאונד ברגע שלא נמצא סיגנל פעיל. ובמידה ויחודש הסיגנל ההודעה תעלם. במידה ויש לכם ממיר או סטרימר מחובר ל-HDMI אז תוכלו לעבור אליו ובפעם הבאה שתפעילו את הטלוויזיה הטלוויזיה אוטומטי תפתח על היציאה האחרונה שהייתה מחוברת.
    אפשרות נוספת היא לכוון את עידן פלוס (מצריך אנטנה מחוברת לטלוויזיה) ובפעם הבאה שתפעילו את הטלוויזיה היא ישר תיכנס לעידן פלוס לערוץ האחרון הנצפה.
  8. הודעת שגיאה: “תוכן אינו זמין” בחנות או באפליקציות:
    יש לוודא שהשעון והתאריך נכונים ויש לשנות את האיזור בהגדרות טלוויזיה לישראל:
    יש לעבור להגדרות הטלוויזיה -> כללי -> מיקום -> ישראל
  9. התקנת הטלוויזיה – האם מהיבואן או מהחנות?
    התקנה מומלצת ואפילו חובה רק ע”י מתקיני היבואן הרשמי ח.י.
    כשאתם רוכשים את המסך יש לבקש מהמוכר הובלה והתקנה של ח.י בלבד! כל דבר אחר מסכן את המוצר שלכם, כי לא תהיה לכם אחריות על ההתקנה מהיבואן המקרה של שבר או בעיה אחרת.
    מחיר הובלה והתקנה לצרכן עד 250 ש”ח (לא לחסוך בזה!)
  10. איפה אפשר לקבל מידע על המחירים ולרכוש את הטלוויזיה?
    מומלץ לרכוש את הטלוויזיה דרך המשווקים המורשים בלבד, דרכם תקבלו את המחיר הסופי וגם אחריות של היבואן ח.י על המסך. את המידע על הטלוויזיות ניתן לקבל באתר שלנו בקטגוריה “דגמים“.
  11. מה זה חריץ ה-CI בטלוויזיה?
    בצד הטלוויזיה בדגמים הישנים (2016) תמצאו את חיבורי ה-HDMI ו-USB בנוספים לאלה שקיימים מאחורי הטלוויזיה,
    ובנוסף תמצאו בצד גם חריץ לכרטיס הרחבה (Common Interface), כרטיסים אלו משמשים לפענוח שידורים דיגיטלים מוצפנים.
    בדומה למה שתמצאו בממירים של הוט ויס, כך גם בטלוויזיה יש חריץ כזה (רק גדול יותר) לקרוא ערוצים מוצפנים. בארץ הוט ויס לא תומכים בשירות כזה לטלוויזיות (כי אין לזה ביקוש) אבל בארה”ב ובאירופה זה פופלארי מאוד – אתם מקבלים כרטיס כזה מחברת הכבלים המקומית שלכם, מחברים את הכבל של חברת הכבלים לטלוויזיה וכך אתם תראו את כל הערוצים דרך ממשק Live TV שבטלוויזיה (הכולל מדריך שידורים, הקלטה לכונן קשיח חיצוני ועוד).
    למעשה כבר היום אם תחברו את הכבל האנטנה של הוט לטלוויזיה ותסרקו ערוצי כבלים דרך הטלוויזיה שלכם, תקבלו את כל רשימת הערוצים של הוט, אבל ברגע שתבחרו לצפייה באחד מהם  הטלוויזיה תבקש ממכם להכניס את כרטיס ה-CI על מנת לפענח את הקידוד של הוט. לצערי חברת הוט לא מספקת כרטיסים כאלה ולכן אין תמיכה בזה בארץ.
    ברגע שיוכנס כרטיס כזה לטלוויזיה תפתח תפריט חדשה במסך ההגדרות לניהול הכרטיס ומידע.
  12. האם ניתן לקבוע שאפליקציה מסוימת תפעל כשמדליקים את הטלוויזיה?
    אין אפשרות להפעיל אפליקציה באופן אוטומטי כאשר מפעילים את הטלוויזיה,
    הסיבה היא שזה יכול לגרום לבעיית לופ (loop) בטלוויזיה במקרה שהאפליקציה עם קוד תקול ובגלל שהטלוויזיה חייבת להיות נטולת באגים אפשרות זו לא קיימת.
    אלטרנטיבות:

    1. ניתן לקבוע הפעלה מהירה על ידי לחיצה על אחד מהמספרים בשלט, למידע נוסף כנסו לכאן.
    2. שימוש בשלט Logitech חכם, וללמד את השלט סדר פעולות (ראו סעיף הבא).
  13. איך אפשר להגדיר אפליקציה שתעלה בעת הפעלת תרחיש מסוים בשלט Logitech?
    1. יש לסדר (פעם אחת להשאיר קבוע) את סרגל האפליקציות במסך הבית בטלוויזיה.
    2. לאחר מכן דרך תפריט הגדרות בתוכנה בוחרים ב-Activities -> יש לבחור באפשרות: Customize this Activity
    3. במסך הזה תגדירו את סדר הפעולות לאחר הפעלת הטלוויזיה,
      לדוגמא: אצלי הסלקום טי וי הוא האייקון הראשון אז אני פשוט הגדרתי שהשלט “ילחץ” על מקש “Home” ולאחר מכן על מקש “OK” (להפעלה).
      כמובן שבמידה והאפליקציה שברצונכם להפעיל נמצאת במיקום אחר (בצד הימני) אז אפשר להגדיר “Right” כמספר הפעמים שצריך עד להגיע לאפליקציה הרצויה.
      רצוי להשתמש ב-Delay לאחר הפעלת הטלוויזיה (Power On) של 2 שניות לפחות ורק אז להתחיל את פעולת הרצת האפליקציה.
  14. איך לבדוק סאונד של Dolby Atmos בטלוויזיות LG?
    בדגמי 2017 ומעלה יש תמיכה בסאונד דיגיטלי של Dolby Atmos.
    ניתן לבצע בדיקת ל-Dolby Atmos בטלוויזיה ע”י קבצי דמו הכוללים פורמט סאונד של Atmos, את הקבצים תוכלו לנגן בעזרת נגן המדיה שבטלוויזיה שתומך גם בפרופיל פורמט סאונד של E-AC-3+Atmos Lossy.
    את הסאונד תוכלו לשמוע בעת ניגון הקבצים דרך הרמקולים בטלוויזיה או דרך הסאונד בר או לרסיבר אשר תומכים בטכנולוגיה.
    להלן הוראות ניגון קבצי Atmos בטלוויזיה:

    • הורידו את קבצי הדמו מהאתר thedigitaltheater, והעתיקו אותם לדיסק און קי.
      לאחר מכן חברו את הדיסק און קי לטלוויזיה, משם בחרו באפליקציה “תמונות ווידאו”, בחרו בדיסק און קי והריצו את סרטונים הדמו.

      הערה: במידה ואתם משתמשים בריסבר עם תמיכה ב-Atmos שמחובר לטלוויזיה ב-HDMI ARC, יש לוודא שהרסיבר שלכם מכוון לתצורת רמוקלים של Atmos, שזה לפחות 5.1.2 רמוקלים. לדיון בנושא לחצו לכאן.

  15. דגמים לפי שנים:
    שנה גרסת מערכת הפעלה אותיות בתחילת הדגם
    2014 webOS 1.0 UB
    2015 webOS 2.0 UF
    2016 webOS 3.0 UJ
    2017 webOS 3.5 UH
    2018 webOS 4.0 UK
    2019 webOS 4.5 UM
    2020 webOS 5.0 UN
    2021 webOS 6.0 UP
  16. איך לנתק כונן חיצוני או זיכרון בטלוויזיה LG?
    כמו במחשב כאן בטלוויזיה לא מומלצת לנתק את הכונן הקשיח או הזיכרון DiskOnKey מחיבור ה-USB במשיכה בלבד, אלא קודם להוציא אותו באופן בטיחותי דרך מערכת ההפעלה ובכך למנוע איבוד של חומר.

    1. עברו למסך יציאות/חיבורים על ידי לחיצה בשלט כפתור היציאות – 
    2. בתפריט הצדדי שנפתח יש לבחור באפשרות: ״כל הכניסות״.
    3. מצד הימני של המסך (״קלטים״) יש לבחור את שם כונן הקשיח וללחוץ עליו.
    4. לאחר שתלחצו עליו יופיע לך כפתור ״הוצא״ יש ללחוץ עליו להסרת הכונן הקשיח באופן בטיחותי.
    5. יש לנתק פיזי את הכונן או הזיכרון מהטלוויזיה.
  17. איך מבטלים את שומר מהמסך?
    שומר המסך נועד לשמור ולהגן על המסך מפני צריבות ובלאי, שומר המסך נכנס לפעולה לאחר זמן מוגדר מראש כאשר מוצגת תמונה סטטית על המסך (תלוי גם באפליקציה) או שאין פעולה אקטיבית במסך.
    אין אפשרות לבטל את שומר המסך במסכי OLED וניתן לבטל אותו רק במסכי LED/LCD.
    ביטול שומר המסך אינו מומלץ אבל אם יש צורך בזה ניתן לבטל אותו דרך מסך ההגדרות:

    1. כניסה לתפריט הגדרות (לחיצה ממושכת על כפתור גלגל שיניים בשלט רחוק).
    2. עברו לתפריט “כללי”.
    3. לחצו על האפשרות “שומר מסך” – באפשרות זו ניתן לכבות ולהפעיל את שומר המסך.
  18. כיבוי המסך והשארת הקול ברקע
    במידה שאתם רוצים שהמסך יהיה כבוי אבל להמשיך להאזין למוסיקה בטלוויזיה תוכלו לבצע החשכת מסך על ידי הפעולות הבאות:

    • בדגמי 2020 ומעלה:
      1. תוכלו להוסיף לסרגל ההגדרות את הכפתור “כיבוי מסך” ואז בקלות תוכלו ללחוץ עליו מכל מקום.
      2. לחצו על כפתור ההגדרות בשלט (גלגל השיניים).
      3. בחרו בסרגל אפשרויות את האפשרות: “מצב עריכה”.
      4. בחרו בהוספת +
      5. בחרו מהרשימה “כיבוי מסך”.
    • בדגמי 2018 ומטה:
      1. הפעלו את האפליקציה הרצויה שברצונכם שתמשיך לעבוד ברקע.
      2. לחצו על כפתור הבית (Home)
      3. לחצו על האייקון של נגן המוסיקה אשר נמצא בצד הימין העליון של המסך.
      4. כשהנגן פועל (תראו אותו בצד הימין למטה), לחצו על החץ למעלה.
      5. בחרו בתפריט שנפתח את האפשרות “המסך כבוי”.
        אפשרות זו תכבה רק את המסך ותשאיר את הסאונד/הקול
      6. ליציאה מהמצב מסך כבוי יש ללחוץ על כל כפתור בשלט הרחוק.
    • בדגמי 2019 ומעלה:
      1. הפעלו את האפליקציה הרצויה שברצונכם שתמשיך לעבוד ברקע.
      2. יש לעבור למסך הגדרות.
      3. יש לעבור להגדרות תמונה.
      4. יש לבחור באפשרות ״חיסכון באנרגיה״.
      5. יש לבחור ״כיבוי מסך״
        אפשרות זו תכבה רק את המסך ותשאיר את הסאונד/הקול.
      6. ליציאה מהמצב מסך כבוי יש ללחוץ על כל כפתור בשלט הרחוק.
  19. איך מאפסים את הטלוויזיה להגדרות התחלתיות? דגמי 2016-2020
    אפשרות זו תמחק את כל האפליקציות, הגדרות התמונה והתוכן, ותחזיר את הטלוויזיה למצב ברירת מחדל של היצרן.

    1. עברו למסך הגדרות: לחיצה ממושכת על כפתור ההגדרות בשלט הרחוק (גלגל שיניים).
    2. בחרו האפשרות: “כללי”.
    3. בחרו באפשרות: “איפוס להגדרות התחלתיות”.
  20. איך מאפסים את הטלוויזיה להגדרות התחלתיות? דגמי 2021
    אפשרות זו תמחק את כל האפליקציות, הגדרות התמונה והתוכן, ותחזיר את הטלוויזיה למצב ברירת מחדל של היצרן.

    1. עברו למסך הגדרות: לחיצה ממושכת על כפתור ההגדרות בשלט הרחוק (גלגל שיניים).
    2. בחרו האפשרות: “כללי”.
    3. בחרו האפשרות: “מערכת”.
    4. בחרו באפשרות: “איפוס להגדרות התחלתיות”.
  21. כניסה למסך התראות:
    מדי פעם הטלוויזיה שולחת התראות/הודעות על גבי המסך, תוכלו לחזור ולצפות בהם בשנית ע”י הפעולות הבאות:

    1. יש לעבור למסך ההגדרות (כל ההגדרות)
    2. יש לבחור באפשרות: “כללי”.
    3. יש לבחור באפשרות: “אודות טלוויזיה זו”.
    4. יש לבחור באפשרות: “התראות”.
      במסך זה תוכלו לצפות בהתראות האחרונות, לעבור אליהם ולמחוק אותם.
  22. איך לבטל את הצגת סרגל האפליקציות לאחר הפעלת הטלוויזיה דגמי 2016-2020:
    1. יש לעבור למסך ההגדרות בטלוויזיה.
    2. יש לעבור למסך כללי -> הגדרות הבית
    3. יש לבטל את “הפעלה אוטומטית של דף הבית”
  23. איך לבטל את הצגת סרגל האפליקציות לאחר הפעלת הטלוויזיה דגמי 2021:
    1. יש לעבור למסך ההגדרות בטלוויזיה.
    2. יש לעבור למסך כללי -> מערכת -> הגדרות נוספות -> הגדרות הבית
    3. יש לבטל את “הפעלה אוטומטית של דף הבית”
  24. קריסת מסך הבית בדגמי 2021:
    לאחר לחיצה על מקש הבית בשלט הרחוק המסך נפתח וישר נסגר.
    לתיקון הבעיה יש לעבור למסך ההגדרות -> תמיכה -> פרטיות ותנאים -> הסכמים למשתמש ואז להסיר את הבחירה: “פרסומות מבוססות-עניין”.
  25. מה ההבדל בין 120Hz או 60Hz?
    ככל שתדר התמונה גדול יותר, כך התמונה חלקה יותר בתנועה עם פחות הבהוב. זה גם אומר בד”כ שהמסך יותר איכותי, ובמשחקי קונסולה ומחשב התגובה תהיה מהירה יותר.
    זה מנגנון שהגיע במקור ממסכי LCD – שם הייתה בעיית מריחת תנועה בדורות הראשונים.
    אגב, בקולנוע מקרינים 24 תמונות בשנייה ואם תעקבו אחרי תמונה זזה (למשל בתנועת PAN הצידה) תראו שיש קפיצות קטנות בתנועה, אבל אנחנו התרגלנו לצפות כך וזה לא מפריע.
    הערה: בישראל זה 100Hz | 60Hz בגלל תצורת החשמל בארץ. החשמל בישראל הוא 50Hz ולכן תדר התצוגה יגיעה בכפולות 50Hz.
  26. רמת שחור – הסבר:
    • נמוך/מגבל – זה הסטנדרט של הטווח הדינמי לשידורי טלוויזיה.
    • גבוה/מלא – זה לצרכים של מחשב PC שיש לו RGB Full.
  27. איפוס סיסמה שאבדה:
    להלן השלבים לאפס את הסיסמה:

    1. יש להיכנס למסך ההגדרות (ללחוץ על כפתור ההגדרות בשלט הרחוק).
    2. יש לעבור למסך “כללי” -> “בטיחות”.
    3. יש ללחוץ על רצף הכפתורים בשלט הרחוק הבאים:
      לחצו על כפתור הערוצים למעלה (+) פעמיים
      לחצו על כפתור הערוצים למטה (-) פעם אחת
      לחצו על כפתור הערוצים למעלה (+) פעם אחת.
    4. כעת יוצג החלון הראשי להזנת הסיסמה.
    5. הזינו את המספר: “0313” לאיפוס הסיסמה.
  28. איך לנקות את הטלוויזיה?
    שימו לב, כל חומר כימי יכול להרוס את המסך!

    1. לפני הניקוי יש לנתק את הטלוויזיה מהחשמל ולהמתין רבע שעה.
    2. יש לקחת מטלית רכה ויבשה, ובעדינות לנגב את המסך בזהירות, אין להפעיל לחץ על הצג בזמן הנקוי.

דילוג לתוכן