במדריך זה אעשה לכם סדר בכל עניין האחריות, הובלה והתקנה של היבואן הרשמי לטלווזיות LG בישראל.
הבהרות
- עדכון אחרון: 06/2024
- המדריך נכתב כהמלצה שלי לרכישה בטוחה ולחוויה הטובה ביותר, המידע המעדכון ביותר נשמר אצל היבואן ויש לדבר איתם לברור מלא.
- מדריך זה מובא בשיתוף עם היבואן הרשמי של LG ישראל – קבוצת ח.י.
- המדריך מיועד רק ללקוחות שרכשו את המוצר LG מהיבואן הרשמי ח.י.
- מומלץ לוודא ולהתעדכן באחריות מול היבואן ח.י. לפני הרכישה.
יבואן רשמי
קבוצת ח.י היבואנים הרשמיים של מוצרי LG בישראל – מסכי טלוויזיה, מקרני קול, מערכות קולנוע ביתי ומסכים דיגיטליים ללקוחות פרטיים ולתעשייה.
השירות של קבוצת ח.י לטלוויזיות LG:
- שירות הובלה מקצועי.
- מתקינים וטכנאים מוסמכים, רובם עובדי קבוצת ח.י. ולא חברות חיצוניות, ולכן מעניקים שירות בסטנדרט הגבוה של קבוצת ח.י.
- מרכז שירות ותמיכה (צ’אט, פניה דרך האתר או בטלפון).
- שירות בדיקה ותיקונים עד הבית (ברוב המקרים).
- מעבדה מקצועית וחלקים מקוריים של LG.
- הטלוויזיה מותאמת לישראל, הכוללת תמיכה מלאה בעברית ומגוון רב של אפלקיציות ישראליות ומהעולם.
- שירות התקנה (בתוספת תשלום) כולל:
- התקנה מקצועית של הטלוויזיה לפי בחירת הלקוח – על מתקן צמוד קיר או התקנה שולחנית (רגלית) או מתקן הזזה מפרקי (תשלום נוסף).
- הפעלת הטלוויזיה ובדיקת השלט הרחוק.
- חיבור הטלוויזיה לרשת ובדיקת תקינות הטלוויזיה.
- הסבר על השימוש בטלוויזיה.
- אפשרות להרחבת האחריות.
- אפשרות למוצרים משלימים.
איפה קונים?
על מנת להבטיח שאתם רוכשים את הטלוויזיה מהיבואן הרשמי, יש לרכוש את הטלוויזיה בחנויות ובאתרים של המשווקים המורשים ולוודא עם החנות שהטלוויזיה שלכם היא עם אחריות של היבואן הרשמי קבוצת ח.י.
לחצו כאן לרשימת המשווקים המורשים מאתר קבוצת ח.י.
❗ שימו לב: יש אתרים ברשת שמצגים טלוויזיות LG של היבואן הרשמי ויבואן מקביל באותו העמוד מכירה, ולכן צריך לבדוק טוב שאתם אכן רוכשים יבואן הרשמי קבוצת ח.י. ולא משהו אחר.
הובלה והתקנה
לאור מספר מקרים שהתקבלו בקבוצת הפייסבוק שלנו (ראו נושא “#אחריות“) על לקוחות שניסו להוביל או/ו להתקין את הטלוויזיה ובסופו של דבר גמרו עם טלוויזיה שבורה וללא אפשרות לתיקון, אני כותב ומדגיש שברכישת טלוויזיה חדשה, בין אם זה דרך חנות באינטרנט או בחנות פיזית, יש לוודא ולבקש שההובלה וההתקנה יהיו דרך היבואן קבוצת ח.י – לא של החנות ולא לנסות להוביל ולהתקין בעצמכם!
קניתם מוצר יקר ואיכותי של LG, אל תחסכו על הובלה והתקנה של יבואן רשמי, ע”י מתקינים מנוסים ושירותיים, ועם אחריות על ההתקנה עצמה.
המתקינים המקצועיים ידעו למקם את הטלוויזיה בצורה אופטימלית שתתאים לכם לצפייה לחבר את הטלוויזיה בצורה הנכונה וכמובן שתקבלו אחריות על ההתקנה.
ההתקנה כוללת את פתיחת המוצר, התקנת הטלוויזיה על מתקן צמוד קיר או על מתקן מעמד שולחני, בדיקת תקינות הטלוויזיה על המתקן בבית והסבר על שימוש בטלוויזיה. כל זה ע”י מתקין מוסמך של ח.י היבואן הרשמי!
ניתן בתוספת תשלום לקבל מתקן הזזה (זרוע מפרקית) המותאם לגודל הטלוויזיה והקיר.
הכינו מראש
מה צריך להכין לפני הגעת הטכנאים?
אם ההתקנה היא על שולחן אז לוודא שהוא יציב, חזק ומספיק גדול לשים עליו את הטלוויזיה.
אם ההתקנה על קיר יש לפנות את הטלוויזיה הישנה ולוודא שיש שקע חשמל קרוב לטלוויזיה.
במקרה שאתם רוצים כבלים חבויים בקיר, אז תצטרכו להכין מראש נקודת שקע חשמל ותעלת כבלים ע”י חשמלאי מוסמך.
חשוב! כל התקנה מורכבת צריך להודיע לשירות הלקוחות של היבואן לפני הגעת המתקינים.
כמו לדוגמה, אם אתם צריכים להעביר כבל חשמל דרך חור קוברה, כך שצריך לנתק את הקונקטור מהמסך עצמו והשחלת הכבל בתעלה.
הכניסות HDMI, USB, LAN הם בצד הטלוויזיה כך שיהיה גישה קלה אליהם.
(הם נמצאים בצד השמאלי של המסך, אם אתה מול המסך)
מחירון:
- הובלה והתקנה 249 ש”ח
מומלץ ביותר! ראש שקט עם אחריות על ההובלה וההתקנה על הטלוויזיה החדשה שלכם.
קבוצת ח.י. היא החברה היחידה בתחום הטלוויזיות שנותנת שירות הובלה + התקנה בביקור אחד, בניגוד לחברות אחרות בהן ההובלה בנפרד וההתקנה בנפרד, מה שדורש מכם להיות פעמיים בבית. - רק הובלה 149 ש”ח
הובלה עד למקום שבחרתם. בדרך כלל לאחר ההובלה המתקין פותח ומפעיל את המסך לראות שהכל תקין. הסיכון הוא בהתקנה, המסך עדין מאוד וכל שבר שיגרם למסך הוא עליכם! - רק התקנה 99 ש”ח
הכי מסוכן! כי ההובלה עליכם וזה אומר שכל שבר במסך בזמן ההובלה היא עליכם או במילים אחרות, הלך הכסף! - הרחבת אחריות
המחיר נקבע לפי הדגם וגודל המסך ע”י המתקין או דרך מרכז השירות של היבואן קבוצת ח.י.
ניתן לרכוש אחריות מורחבת לעוד 3 שנים בדגמי הפרימיום (OLED, QNED, NANO). מידע נוסף תוכלו לקרוא בהמשך המדריך…
המלצה שלי: הובלה והתקנה אל תחסכו בזה!
כל דבר אחר מסכן את המוצר שלכם, כי לא תהיה לכם אחריות על ההתקנה מהיבואן המקרה של שבר או בעיה בזמן ההובלה או ההתקנה כשתעשו את זה לבד או דרך בעל מקצוע או מהחנות. רק דרך היבואן.
מתקן/זרוע לטלוויזיה
התקנה מהיבואן כוללת מתקן צמוד קיר או התקנה שולחנית על הרגליות.
כמו כן, ניתן לרכוש בתוספת תשלום מהמתקין זרוע מתכווננת (הזזה), המתאימה לגודל וסוג הקיר. המחיר של המתקן תלוי בדגם ובגודל הטלוויזיה.
האם אני יכול לרכוש זרוע ממקום אחר?
כן, התקנת הזרוע תתבצע בתוספת תשלום (בסביבות ה-350 ש”ח תלוי בגודל של הטלוויזיה).
שימו לב לתנאים הבאים: הזרוע חייבת להיות מתואמת לגודל הטלוויזיה, סוג הקיר, לתקן VESA של הדגם הספציפי שרכשתם ועם תו תקן של מכון התקנים הישראלי!
שימו לב שמחיר ההתקנה יכול להשתנות בהתאם לסוג ההתקנה (לדוגמה בנישה מיוחדת זה יעלה יותר).
שירות ואחריות
- ברכישת מסך בדגמי: OLED Z, G4, M4 מקבלים אחריות של 3 שנים פלוס שנתיים נוספות אחריות על הפאנל.
כלומר הפאנל יקבל 5 שנים, מהיבואן הרשמי קבוצת ח.י.
חשוב לציין שאחרי השנה השלישית והכניסה לשנתיים נוספות אחריות רק על הפאנל, היבואן יבקשו תשלום על העבודה אבל לא על החלק עצמו. - ברכישת מסך OLED מקבלים אחריות של 3 שנים, עם אפשרות להרחבה האחריות לעוד 3 שנים בתשלום נוסף בעת ההתקנה. מאוד מומלץ!
- ברכישת מסך רגיל מסדרת UHD או NANO CELL או QNED מקבלים שנת אחריות אחת וניתנת אפשרות הרחבה לשנתיים נוספות במחיר של 99 ש”ח בלבד (לדעתי חובה!)
- על השלט הרחוק יש שנת אחריות אחת.
- ניתן לבצע הרחבת אחריות לכל מסך דרך השירות של היבואן ח.י. כל עוד האחריות המקורית בתוקף.
(שימו לב: יש לוודא את זה מול השירות של היבואן)
אחריות 5 שנים לטלוויזיות היקרות
בדגמי LG OLED G4 ו-LG OLED M4 מקבלים אחריות של 3 שנים פלוס שנתיים נוספות אחריות על הפאנל. כלומר הפאנל יקבל 5 שנים, מהיבואן הרשמי קבוצת ח.י.
מה הכוונה בשנתיים נוספות רק על הפאנל?
האחריות על הפאנל נותנת אחריות רק לעלות של הפאנל. את הביקור של הטכנאי הלקוח צריך לשלם.
בנוסף אם יש תקלה שאינה קשורה לפאנל כמו ספק כוח וכו’ אז כמובן גם את זה שהלקוח צריך לשלם תשלום מלא – חלק + ביקור טכנאי ועבודה.
אבל אם אם עושים הרחבת אחריות אז לא משנה מה התקלה יש כיסוי ולא משלמים על ביקור הטכנאי.
צריבה ופיקסלים במסכי OLED
- כל מקרה נבדק לגופו ומקבל מענה.
- האחריות כוללת בעיות צריבה – במקרה של צריבה העניין נבדק ע”י טכנאי של קבוצת ח.י. ובדרך כלל במקרה של צריבה, אחריות היבואן מכסה את התקלה (למעט במקרים של שימוש בלתי סביר בטלוויזיה), ומחליפים את פאנל הטלוויזיה בבית הלקוח.
- החלפת מסך במקרה של פיקסל אחד זוהר שמפריע לעין בצפייה, בדרך כלל פיקסל זוהר מחליף צבעים.
- החלפת מסך במקרה של 5 ומעלה פיקסלים כיבויים.
(לפי התקן ISO 13406-2 CLASS 2)
פיקסלים במסכי LED
- כל מקרה נבדק לגופו ומקבל מענה.
- החלפת מסך רק במקרה של 3 פיקסלים זוהרים/תקועים שמפריעים לעין בצפייה.
על מה אין אחריות
אין אחריות על שבר וקורוזיה.
על מנת להימנע מקורוזיה, ההתקנה צריכה להיות בתוך הבית ולא מחוץ לבית (כמו מרפסת), כמו כן אסור להתקין את הטלוויזיה קרוב מתחת או ליד מזגן. למידע נוסף יש לקרוא את הוראות ההתקנה של היצרן.
הרחבת האחריות בדגמי פרימיום
היבואן מאפשר ללקוחות המעוניינים לרכוש בנפרד הרחבת האחריות בנוסף לאחריות הקיימת שקיבלתם עם רכישת המסך.
לדגמי OLED, QNED ו-NANO ניתן לבצע אחריות מורחבת בעת התקנת הטלוויזיה ע”י המתקין של היבואן ח.י. או ע”י שירות הלקוחות. העלות משתנה בהתאם לגודל וסוג המסך שיש ללקוח.
הרחבת האחריות היא לשלוש שנים נוספות (סה”כ 6 שנים) ומקנה לכם שקט לכל בעיה במסך הטלוויזיה (לא כולל שבר/קורוזיה).
💡 הערות:
- ההצעה של המתקין במעמד ההתקנה בבית הלקוח היא תמיד הזולה ביותר.
- היבואן קבוצת ח.י. מאפשרים לבצע הרחבת אחריות לכל מסך, כל עוד האחריות המקורית בתוקף.
יש לוודא את זה מול שירות הלקוחות.
❗ שימו לב: כאשר האחריות המקורית מסתיימת אין אפשרות לבצע הרחבת אחריות. (יש לוודא את זה מול השירות של היבואן)
ביטול הרחבת האחריות בדגמי פרימיום
אם התחרטתם, ניתן לבטל את הרחבת האחריות ולקבל זיכוי במשך 14 יום מביצוע העסקה.
כמו כן, במידה ורכשתם הרחבת אחריות לעוד 3 שנים ובמהלך ה-3 שנים הראשונות המסך שלכם נשבר, היבואן הרשמי יזכה אתכם על תשלום הרחבת האחריות.
חשוב לציין שהזיכוי הוא רק על הרחבת האחריות ולא על אביזרים נוספים שרכשתם כמו מתקן זרוע לטלוויזיה וכדו’.
בירור תוקף אחריות
באתר היבואן תוכלו לבדוק את מצב האחריות על הטלוויזיה שלכם לפי מספר סידורי.
תוקף האחריות
האחריות על פי תעודת אחריות תהיה בתוקף כל עוד צמודה למוצר תווית הזיהוי המקורית המודבקת עליו.
עם הסרת תווית הזיהוי או השחתתה בדרך אחרת, תפקע באופן מיידי תוקפה של האחריות על המוצר.
תמונה להמחשה – מוצר פגום שנמכר ללא אחריות
המסך נשבר
אין אחריות על שבר ולא על קורוזיה, במקרה של שבר אין אחריות על המסך ואין הרבה מה לעשות וגם לא שווה לתקן מסך שהפאנל שלו שבור כי פאנל למעשה הוא 90% מהמסך ועולה כמו מסך חדש.
יש לבדוק אולי יש לכם ביטוח דירה ושם בדרך כלל יש ביטוח על שבר לטלוויזיות עד גודל 65″. שווה לבדוק מול חברת הביטוח במידה ויש.
אין לי אחריות ויש לי צריבה
במידה ואין לכם אחריות על מסך ה-OLED והוא נצרב, אני ממליץ לכם ליצור קשר עם השירות לקבל הצעת מחיר להחלפת פאנל במחיר שאולי יתאים לכם. למיודע נוסף לחצו על המדריך צריבה.
החלפת פאנל
סרטון המחשה של החלפת פאנל בטלוויזיה בחו”ל.