סקירה טלוויזיה LG OLED G1

שמור במועדפים


01/09/2021

חברת LG גאה להציג השנה (2021) את פאנל EVO דור שני לטלוויזיות OLED, לתאורה חזקה יותר ב-20%, דיוק גבוה יותר בצבעים ושיפור איכות התמונה.

מחפשים מידע מלא על כל דגמי 2021? כנסו לכאן

סקירה על מסך LG OLED G1 בגודל 77 אינץ’

לאורך השנים היו מספר שיפורים בטלוויזיות OLED, להלן כמה מהם:

  • 2016 – קפיצת המדרגה הראשונה של טלוויזיות LG בטלוויזיות OLED הגיעה בשנת 2016 עם שיפור בפאנל לאיכות תמונה הרבה יותר טובה מהדגמים הקודמים.
  • 2017 – לאחר מכן בשנת 2017 הייתה קפיצת מדרגה בתאורה, המסכים שהגיעו היו בהירים יותר וכך גם התמונה השתפרה.
  • 2019 – מעבד מתקדם ביותר למניעת רעשי תמונה והחלקת תמונה טובה יותר אבל ללא ספק שקפיצת המדרגה הגדולה הייתה בשיפור משמעותי במנגנוני ההגנה למניעת צריבה במסכים עם מנגנון איתור לוגו או אובייקט סטטי והורדת התאורה שלו, עם פאנל משופר יותר למניעת צריבות וזה בהחלט הוכיח את עצמו גם בדגמי 2020.
  • 2021 – קפיצת המדרגה לפאנל EVO – דור 2 למסכי ה-OLED המאפשר שיכבה נוספת לבהירות גבוה יותר, צבעים מדויקים יותר ומעבד להחלקת תנועה משופר.

צבעים מרהיבים – צולם עם חלון סלון פתוח (צד ימין)

ההבדל בין C1 ל-G1

  • עיצוב: בין השינויים שאפשר למצוא זה כמובן את העיצוב של המסך, ה-G1 מתאים לצמוד קיר (כמו תמונה) או מעמד על רגלים.
    G1 עובי המסך (ס”מ): 2
    C1 עובי המסך (ס”מ): 4.7
  • סאונד – בדגם G1 מקבלים סאונד טוב יותר 60W ב-4.2 רמקולים, לעומת C1 שמגיע עם 40W עם 2.2 רמקולים בלבד.
  • תאורה – הבדל הכי משמעותי זה תוספת של 20% בהירות לדגמי evo, המציג תמונה עם צבעים מדוקיים יותר ויותר פרטים בתמונה חשוכה.
    לא תראו הבדל גדול בין המסכים כשהתמונה המוצגת היא בהירה, איפה כן תראו היתרון וענק? בסצנות חשוכות, לדוגמה בסידרה אוזרק שרובה מצולמת בחושך.

    מתוך הסדרה אוזרק מנטפליקס

EVO

שינויים מבניים הוכנסו בפאנל ה-OLED בדגם גלריה G1 evo כדי להגביר את יעילות ההארה, לחדות גבוהה יותר ותמונה נקייה, מפורטת וטבעית.
טכנולוגיה החדשה EVO של LG היא לא רק שדרוג ברמת הפאנל אלא גם עיבוד תמונה מתקדם, נוספה שכבה נוספת וחומר פולט אור חזק יותר, פילטר הצבעים שופר למניעת איבוד של אור אשר יתנו לצופה 20% יותר בהירות מהדגמים של שנה שעברה.

יותר בהירות אומר שתקבלו קונטרסט חזק יותר עם צבעים מרהיבים, חדים ומדויקים יותר.
הבדל גדול בסצנות חשוכות בסדרות, שם רואים ממש הבדל.
בזכות שיפור ההארה אנחנו מקבלים צבעים פשוט מדהימים ותמונה חדה יותר.

הפעלת ראשונה

חווית אשף ההתקנה של LG מאוד נוחה וידידותית למשתמש, מיד לאחר החיבור לאינטרנט נכנסתי לחנות היישומים (דרך סרגל הכלים) נרשמתי עם חשבון ה-LG שלי והורדתי את האפליקציות שאני משתמש בהם ובצעתי כיוון תמונה לפי המדריך הזה.

הפעלת הטלוויזיה מהירה מאוד, תוך 5 שניות סרגל האפליקציות עולה ותוכלו מיד להפעיל את האפליקציה הרצויה, ללא צורך בכניסה לעמוד הבית.

שיפור בתמונה:

את מדידת האור עשיתי ב-10% חלון פתוח במסך וב-HDR קבלתי 870 nis במצב תמונה “צבעים חיים” ו-792 nis מכויל במצב תמונה “קולנוע”, שזה בהחלט שיפור בהארה, ביחד עם המעבד החדש מעבד AI אלפא 9 דור 4 רואים שיפור משמועתי באיכות התמונה בעיקר בחדות התמונה, בצפייה בתוכנית “החיים בצבע” המשודרת ב-Dolby Vision, החדות פשוט הדהימה אותי מאוד!
שיפורים נוספים אפשר למצוא בניתוח הסביבה ומיפוי הטון של גווני הסביבה ב-HDR 10 Pro שבצפייה בסרטוני HDR YouTube רואים תמונה מרהיבה, חדה עם צבעים מדויקת, וכמו כן שופרו רעשי תמונה (נבדק גם ב-Dolby Vision), החלקת תמונה מעולה, ומנגנון ה-APL פחות אגרסיבי.

ללא ספק זאת התמונה הכי מושלמת שהייתה על מסכי ה-OLED, תמונה בהירה עם צבעים מרהיבים ומדויקים! חווית הצפייה ללא ספק מושלמת.

רואים שיפור גם בשידורים רגילים SDR/HD, באיכות התמונה שזה אומר חדות, החלקת תמונה וצבעים מדויקים יותר.

להגדרות תמונה מומלצות לטלוויזיה G1 evo כנסו כאן.

עיצוב והתקנה:

עיצוב דק לאורך כל הטלוויזיה, לעומת דגם ה-C1 אין לטלוויזיה G1 בטן קטנה מאחורה המאפשר להצמיד את המסך לקיר כמו תמונה או להתקין אותה על מעמד.

את הטלוויזיה ניתן להתקין על הקיר, מתקן צמוד קיר מקורי של LG מגיע עם הטלוויזיה או על מעמד.

בהתקנת צמוד קיר רצוי להעביר את הכבלים בתוך הקיר:

התקנה על מעמד:

שיפור בסאונד:

שופר הבס ושודרג הסאונד עם 4.2 ערוצים, עוצמת קול 60W קבועה אוטומטית והעברת סאונד הטלוויזיה לסאונדבר. להגדרות קול מומלצות כנסו לכאן.

השלט החכם:

השלט החכם החדש קטן וקל ויותר והרבה יותר נוח ביד מהדגמים הקודמים. מקשי הקיצור כוללים את נטפליקס ואמזון אבל השאר הם שירותים שאינם נתמכים בישראל באופן רשמי ולכן הם בשלב זה לא פעילים. למידע נוסף עברו לכאן.


שלט מג’יק – דגם 2021 בצד ימין לעומת דגם 2020

מערכת ההפעלה:

מערכת ההפעלה החדשה webOS 6.0 שודרגה והממשק שונה וגם הגדרות הטלוויזיה.
מסך הבית כולל סרגל מידע ומזג אוויר נוכחי, סרגל אפליקציות (כל היישומים בטלוויזיה), וסרגל חיבורים שמאוד נוח ממנו להגיע לכניסות הטלוויזיה HDMI, לשרת ה-NAS שלכם, לכונן ה-USB ועוד… למידע נוסף לחצו כאן.

הטלוויזיה מבינה עברית:

לראשונה השנה, webOS 6.0 תומכת בדיבור טבעי בעברית, וניתן לשוחח עם הטלוויזיה, לקבל מידע על צפיות אחרונות, סרטים מומלצים, מזג אוויר, לשאול את הטלוויזיה שאלות כמו מי השחקן בסרט, באילו סרטים נוספים שיחק ועוד. בנוסף, יהיה ניתן לבצע פעולות קוליות כמו כיבוי המסך והגברת עוצמת הקול.

סייר המג’יק

סייר המג’יק הוא פיצ’ר שימושי בטלוויזיות LG דגמי 2021 אשר מאפשר ללחוץ לחיצה ארוכה על איפה שהסמן משנה את הצבע שלו. למידע המלא עברו לכאן.

הדפדפן:

למרות שלדפדפן הגלישה הפנימי בטלוויזיה אין את הכוח כמו של טלפון נייד או מחשב, וגם ידוע שהרבה מהאתרים (בטח שהישראלים) אינם כתובים בקוד שתומך בטלוויזיות חכמות, עדיין, דפדפן האינטרנט בדגמי 2021 מפתיע ובגדול! הוא עבר שיפור במהירות, ממשק קל ונוח יותר, תמיכה בקודים מתקדמים ותמיכה בווידאו/סטרימינג.

הדפדפן כולל חוסם פרסומות, תצוגת טלוויזיה (מאפשר מסך חצוי – לראות את הדפדפן וכניסת HDMI או עידן פלוס במקביל), סימניות (שמירת אתרים שלכם), שינוי גודל האתר, גלישה פרטית ועוד…

עידן+:

עיצוב הממשק של עידן פלוס שופר והוא בהרבה יותר קל לשימוש וגם מהיר יותר.

ניתן לבצע חיפוש אוטומטי או ידני:

ניתן לגלוש בדפדפן האינטרנט וגם לצפות בטלוויזיה במצב מסך מפוצל או חלון צף:

למידע נוסף ומדריך הגדרת עידן פלוס בטלוויזיה תכנסו לכאן.

באור יום:

איך רואים בטלוויזיה מול חלון סלון פתוח עם תאורה? גם פה מצליחה הטלוויזיה G1 לתת תמונה יפה, חדה ולא מאבדת מהאיכות, יש גם שיפור בשקיפות המסך שכפי שניתן לראות התמונה מעולה:

סיכום:

לסיכום, מעבר לשדרוג הממשק החדש והגדרות הטלוויזיה המתקדמות, מסך LG OLED G1 ללא ספק הוא מלך טלוויזיות ה-OLED, התמונה פשוט מושלמת ביותר שהייתה עד היום!

דילוג לתוכן