עדכון אחרון: 01/05/2020
למדריך לדגמי 2021 עברו לכאן.
מדריך זה נועד לשיפור הסאונד בטלוויזיה שלכם, המדריך לא תקף על רמקולים חיצוניים או מערכות סטריאו, אלא רק לרמקול הפנימי שבטלוויזיה.
הערה: ישנם אפשרויות במדריך שלא תמצאו אצלכם בטלוויזיה כי הם שייכים לדגם אחר, אז תתעלמו מהם.
המלצה להגדרת קול לטלוויזיות LG:
- עברו למסך הגדרות (לחיצה ממושכת על כפתור גלגל השיניים בשלט הרחוק).
- בחרו באפשרות “צליל”, להלן ההגדרות המומלצות:
- יציאת שמע: רמקול פנימי בטלוויזיה
- בדגמי OLED 2018 יש להפעיל את האפשרות: “Dolby Atmos“.
- בדגמי 2020 יש להיכנס למסך “הגדרות נוספות” (מתוך מסך הגדרות “צליל”) ולבחור בסוג התקנת טלוויזיה: מעמד או מותקן על הקיר (אפשר לשחק ולשמוע מה טוב יותר)
- מצב “צליל חכם” או “בקרת שמע מסתגלת”: כיבוי
- הגדרות מצב שמע:
- מצב צליל: רגיל (משתמש)
שימו לב, בדגמי 2019 ההמלצה היא לשים את זה על מצב צליל: “צליל AI” שיכול לנהל בעצמו את איכות הסאונד לפי התוכן. תנסו ואם זה לא נעים אז אפשר להמשיך במדריך במצב “רגיל”. - הגדרת סאונד היקפי – מתאימה להפעלה לצפייה בסרטים טכנולוגיה המאפשרת לכם לקבל תחושה של סאונד המגיע מאזורים שונים בחדר.
שם האפשרות בכל דגם שונה:- ULTRA Stadium Surround: – דגמי 2017
- Dolby Surround – דגמי OLED 2018
- DTS Virtual:X – דגמי 2018 UHD
- Ultra Surround – דגמי 2019 ומעלה
שימו לב שלפעמים הגדרה זו לא נשמעת טוב בחדשות או באולפן.
- אקולייזר – כוונו את הסאונד בדיוק איך שאתם אוהבים, להלן המלצה לפי דגמי הטלוויזיות:
- מצב צליל: רגיל (משתמש)
-
-
- אקולייזר: הפעלה (דגמי OLED):
- 100Hz: 6
- 300Hz: 3
- 1kHz: 0
- 3kHz: 3
- 10kHz: 7
- אקולייזר: הפעלה (דגמי Nano Cell):
- 100Hz: 10
- 300Hz: 3
- 1kHz: 0
- 3kHz: 3
- 10kHz: 6
- אקולייזר: הפעלה (דגמי UHD):
- 100Hz: 8
- 300Hz: 4
- 1kHz: 0
- 3kHz: 4
- 10kHz: 8
- אקולייזר: הפעלה (דגמי OLED):
- Magic Sound Tuning: מצב בס
- מצב עוצמת שמע:
- עוצמת קול אוטומטית: כיבוי
- מידת ההגברה של עוצמת קול: בינוני
-
פתרון תקלות:
- במידה ויש תקלה בסאונד כמו דיבור חלש לעומת מוזיקת הרקע וכדו’ אז יש לבטל את האפשרויות: הגדרת סאונד היקפי, Ultra Surround, DTS Virtual:X או כל מצב סראונד אחר, ויש להשתמש רק במצב צליל: “רגיל“.
- בדגמי 2020 יש לוודא יש להיכנס למסך ההגדרות -> צליל -> הגדרות נוספות -> יש לוודא שהגדרת הבאות מכוונות כמו שצריך:
- הגדרת שמע DTV: אוטומטי
- סוג התקנת טלוויזיה: מעמד או מותקן על הקיר (אפשר לשחק ולשמוע מה טוב יותר)
- מצב עוצמת שמע: כיבוי
- אם זה לא פתר את הבעיה אז יש לעבור לתפריט “צליל” תחת מסך ההגדרות של הטלוויזיה וללחוץ על כפתור “איפוס“.
- במידה והבעיה ממשיכה יש לבדוק את מקור השידור, יכול להיות שהאפליקציה בה אתם משתמשים או מקור חיצוני כמו ממיר או סטרימר גורמים לבעיה, יש לנסות לצפות בסרטון באפליקציה הפנימית של הטלוויזיה YouTube ולבדוק תקינות שם. אם גם שם המצב לא תקין אז יש להזמין את השירות לבדיקה.