טלוויזיות LG OLED דגמי 2024 יקבלו מצב Dolby Vision Filmmaker

שמור במועדפים

השנה טלוויזיות ה-OLED החדשות של LG תהיה הראשונה שתגיע עם מצב תמונה: Dolby Vision Filmmaker, כל זה באישור UHD Alliance קבוצת תעשייה עם חברים מקהילות מוצרי האלקטרוניקה והייצור בהוליווד.

זהו הגדרת תמונה סטנדרטית מראש לטלוויזיות שפותחה על ידי UHD בתגובה ליוצרי סרטים שאינם מרוצים מהאופן שבו הסרטים שלהם נראו ברוב הטלוויזיות, עם צבע לא מדויק ו”החלקה” של תנועה אגרסיבית. מרטין סקורסזה, דניס וילנוב וטום קרוז הם כולם תומכים גדולים ב-Filmmaker Mode, שניתן למצוא במיטב הטלוויזיות של מותגים הגדולים בעולם כמו LG.

כשהטלוויזיה מזהה סיגנל של Filmmaker תופיע הודעה על המסך והמערכת תוריד את רמות הבהירות כדי להפחית את אובדן פרטי ההדגשה בתמונות, וגם את טמפרטורת צבע התמונה ל-“חם” (צהוב) מראש המאפשרת לצבעים לשקף בצורה מדויקת יותר את מה שהוצג במקור. ממש כמו באולם קולנוע. זה גם מכבה את החלקת התנועה ומפחית את כל אפקט שיפור התמונה המשמש לחידוד מלאכותי של מראה התמונות.

חשוב לציין שכבר היום ניתן בטלוויזיות LG ליהנות מ-Filmmaker Mode HDR באפליקציות כמו אמזון פריים.

החידוש בדגמי 2024 יהיה שיש תמיכה גם לתוכן של Dolby Vision.

למרות שמצב Filmmaker Mode תרם להעלאת המודעות לאיכות תמונת הטלוויזיה בקרב חובבי קולנוע ביתי, הייתה לו מגבלה אחת רצינית למדי: לא ניתן להשתמש בו לצפייה בסרטים עם Dolby Vision HDR, בדגמי OLED 2024 העניין נפתר וכאשר הטלוויזיה מזהה סרט או תוכנית טלוויזיה עם Dolby Vision HDR, מצב Filmmaker יועבר למצב תמונה Dolby Vision עם קביעות מוגדרות מראש כהות או רגילות (או קביעת IQ מראש שמתכווננת אוטומטית בהתאם לתנאי התאורה בחדר שלכם).

הבעיה העיקרית בטלוויזיה שמייצרת את המעבר הזה היא שהגדרות קבועות מראש של Dolby Vision Normal ו-IQ מבצעות בדרך כלל החלקת תנועה – הסיבה העיקרית לכך שמצב Filmmaker פותח מלכתחילה. הצופים יכולים להיכנס להגדרות התמונה של הטלוויזיה ולמצוא אפשרות לכבות את החלקת התנועה, אבל מצב הסרטים נועד גם לפשט את התהליך של קבלת תמונה טובה יותר ותואמת למה שהתכוון הבמאי.

כנראה שנראה את האפשרות של מצב תמונה Dolby Vision Filmmaker Mode בשרותי הסטרימינג של נטפליקס, אמזון ודיסני פלוס שתומכים ב-Dolby Vision HDR.

אני מצפה לבדוק את מצב Dolby Vision Filmmaker בטלוויזיות ה-OLED 2024 של LG כשהן יגיעו ואז גם אכין מדריך בנושא.

דילוג לתוכן