פאנל הטלוויזיה MLA OLED של 2024 יגיע ל-3000 ניטים

שמור במועדפים

LG Display הודיעה כי הדור השני של פאנל הטלוויזיה MLA OLED (Micro Lens Array) יושק השנה דגמי 2024 עם בהירות שיא של עד 3000 ניטים.

טכנולוגיה MLA OLED דור 2

טכנולוגיית ה-MLA של LG Display משתמשת בעדשות מיקרו זעירות כדי לחלץ יותר מהאור הנוצר מהפאנל, מה שמוביל ליעילות משופרת. לדוגמה, יש סה”כ 42.4 מיליארד עדשות מיקרו בפאנל הטלוויזיה בגודל 77 אינץ’ 2024 MLA OLED.

הטכנולוגיה כוללת דפוס של עדשות אופטימליות בקנה מידה מיקרומטר, את האלגוריתם המשודרג לשיפור הבהירות ‘META Multi Booster’ ואת האלגוריתם לשיפור פרטי הבהירות בטווח המלא ‘Detail Enhancer’, שכולן משתלבות כדי להשיג בהירות מרבית חדשה של 3,000 ניטים, מה שמאפשר לפאנל ה-OLED להציג צבעים מדויקים ובהירות לכל סביבת צפייה”, הסבירו LG Display.

מאז שטכנולוגיית טלוויזיות ה-OLED הופיעה לראשונה ב-2007, יצרנים שאינם מוכרים טלוויזיות OLED מיהרו לציין שבהשוואה לטלוויזיות LED ו-QLED/QNED, צגי OLED פשוט לא יכולים להיות בהירים מספיק כדי שניתן יהיה לצפות בהם בסביבות מוארות. עניין זה כבר מדגמי 2023 LG OLED G3 עבר מהעולם וב-LG ממשיכים עם הקידמה והיום בתערוכת CES 2024 נראה כי LG Display (חטיבת LG שמעצבת ומייצרת לוחות טלוויזיות OLED) סגרה את הפינה הזאת אחת ולתמיד עם הכרזתה שיצרה דור חדש של צגי OLED בגודל גדול שיכול להשיג 3,000 ניטים של בהירות שיא.

זאת תוצאה של המשך הפיתוח של טכנולוגיית META, המשלבת שכבה דקה במיוחד של עדשות בקנה מידה מיקרומטר (מערך עדשות מיקרו או MLA) עם שני אלגוריתמי תצוגה מותאמים אישית שמנהלים את הבהירות והפרטים בתמונה, והםא יוצאים עם גירסה חדשה: META Technology 2.0.

“כאשר בהירות שיא היא מרכיב מכריע באיכות תמונה גבוהה יותר, ‘META Technology 2.0’ כולל תמונות בהירות יותר ב-42% מאשר צגי OLED קונבנציונליים כדי להשיג בהירות שיא של 3,000 ניטים. שכן בהירות שיא גבוהה יותר מבטיחה חווית צפייה חיה יותר בדומה למה העין האנושית קולטת, זה מסמן את רמת הבהירות הגבוהה ביותר של כל פאנל OLED בגודל גדול עד כה”, הכריזה LG Display.

LG Display הוסיפה כי 2024 MLA OLED “משיג בהירות צבע משופרת של עד 1,500 ניטים, 114% בהירים יותר מ-OLEDs רגילים” וכי קיים אלגוריתם ‘משפר פרטים’ שיעזור במיוחד להוציא את הפרטים הכהים ביותר.
MLA OLED מציע גם יתרונות נוספים כמו זוויות צפייה רחבות עוד יותר וציפוי פאנל תצוגה חדש עבור פחות השתקפויות.

הטענה היא שזה מועיל במיוחד בעת צפייה בתכני HDR, ובכך להראות איזורים בתמונה בהירים יותר ואיזורים כהים להיראות כהים יותר לתמונה מציאותית. ואם כבר מדברים על אזורים כהים יותר, LG Displays אומר גם ש- META 2.0 מנצל את השליטה ברמת הפיקסלים של OLED כדי להבטיח ביטוי צבע עקבי ומדויק ללא קשר לרמות הבהירות. וגם כמובן לראות את הפרטים הקטנים בסיצנה חשוכה ללא בעיה ובדיוק רב למציאות או למה שרצה הבמאי להראות לצופה.

פאנל הדור השני של MLA OLED יהיה זמין בגודל 55, 65, 77 ו-83 אינץ’.
LG Electronics כבר הכריזה על דגמי G4 ו-M4 שישלבו את הפאנל בעוד פנסוניק הכריזה על ה-55 ו-65 אינץ’ Z95A.

דילוג לתוכן