טלוויזיות OLED דגמי 2018 של LG

שמור במועדפים

דגמי OLED 2017

כמה מילים על דגמי 2017:
בשנת 2017 הייתה קפיצת מדרגה באיכות התמונה ובהירות התמונה מהדור הקודם.
אחד השיפורים המאוד משמעותיים בדגמי 2017 ו-2018 הוא עוצמת הארה – אפשר להבחין בשיפור משמעותי בתאורת המסך (בערך 20% יותר) בכך ש-LG הפחיתה את פעולת ה-ABL (הגבלת תאורה אחורית), מה שנותן שיפור בצבעים ואיכות גבוהה לפרטי התמונה, בנוסף שיפרו גם צפייה בתוכן SDR תמונה חדה וחלקה יותר עם פחות רעשים, מיפוי נכון יותר של הצבעים בתמונה, טכנולוגיית Active HDR לשיפור צפייה בתוכן HDR, צפייה בתוכן HDR 10 באפליקציות כמו בסרטונים ב-YouTube, תמיכה ב-HDR HLG טכנולוגיה המשמשת לשידורים טלוויזיונים באיכות HDR, הוספת פילטר להקטנת השתקפות אור על המסך, תמיכה בסאונד Dolby Atmos, וכמובן את מערכת ההפעלה webOS 3.5 עם ממשק מהיר יותר, תמיכה בעברית טובה יותר לדוגמא באפליקציית נטפליקס עם ממשק בעברית מלאה, אפשרויות חדשות כמו הפעלה מהירה של אפליקציה ע”י הגדרת מקש בשלט הרחוק ועוד…
כל זה ביחד יצרו את המסך עם תמונה מרהיבה וללא ספק קפיצת מדרגה ממסכי OLED בשנים הקודמות.


דגמי OLED 2018

לכל החידושים שקבלנו בדגמי 2017 התווספו מספר טכנולוגיות משמעותיות לשיפור איכות התמונה.
בדגמי 2018 ביצעו שיפורים כמעט בכל התכונות שהוצגו בדגמי 2017 ויותר, זאת בזכות המעבד החדש Alpha 9!

מה חדש?

  • מעבד חדש A9 מהיר מאוד המאפשר תמיכה ב-HFR בתוכן 4K HDR.
  • ממשק משתמש מהיר מאוד.
  • איכות תמונה חלקה וחדה יותר גם בתוכן SDR.
  • שיפור איכות תמונה בשידורי הכבלים, יס, סלקום טי וי, פרטנר וכדו’.
  • שיפור בהחלקת תמונה.
  • ניגודיות טובה יותר.
  • הפחתחת ארטיפקטים בתמונה.
  • הפחתחת רעשי תמונה.
  • שיעור השיפוע של הצבעים שופר.
  • שיפור בצבעי התמונה ליותר טבעים בזכות מערכת מיפוי צבעים בזמן אמת.
  • שיפור בקצב הפריימים במשחקים.
  • שיפור איכות HDR במשחקים.
  • שיפור בהשתקפות המסך.

מערכת ההפעלה וממשק המשתמש:
מערכת ההפעלה WebOS 4 מתמקדת על סביבת הבית החכם (מידע נוסף תקראו בהמשך הפוסט).
העיצוב של הממשק נשאר אותו הדבר, כי הרי למה לגעת במשהו שעובד מושלם, ממשק מאוד קל וידידותי למשתמש.
בזכות המעבד החדש שופרו ביצועי מהירות ממשק המשתמש, הכל קורה באופן מידי, בנוסף הפעלת הטלוויזיה לוקחת רק 2-3 שניות בלבד.
בנוסף שופר ניהול הזיכרון והמולטי טאסקינג שהופכים את הטלוויזיה מהטובים שקיימים, אשר מאפשרים למשתמש חוויה מושלמת של מעבר בין אפליקציות לכמעט ללא זמן המתנה, וטעינה מהירה של האפליקציות וההגדרות מסך.

שיפור עומק אובייקט
בעזרת המעבד החדש Alpha 9 הטלוויזיה יכולה לנתח את הטקסטורות והקצוות של התמונה ולפריד את האובייקט הראשי מהרקע ובך לתת לו חדות ועומק ולחשוף פרטים מוסתרים של מה שאתם צופים.

מספר רב של פריימים לשנייה – HFR
ה-HFR זה העתיד של הצפייה בסרטים, עד היום צולמו הסרטים ב-24 פריימים (תמונות) לשניה, היום יש כבר תוכן ב-60 פריימים לשניה ובדגמי OLED 2018 עם המעבד החדש Alpha 9 יש תמיכה ב-High Frame Rates עד 120 פריימים לשניה בתוכן של עד 4K HDR כך שנוכל לקבל תמונה חלקה וחדה ללא רעידות וטשטוש, תמונה ברורה אפילו במהלך תנועות מהירות, הכי קרובה למציאות עם פרטים שבמצלמה עם 24 פריימים שניה פשוט לא הצליחה לקלוט ולבצע כמו הילוך איטי מושלם.

צבע מושלם על שחור מושלם
בעזרת מעבד חדש Alpha 9 ופאנל OLED שמציג שחורים מושלמים, המסך מצליח ליצור תמונה מדהימה ומדויקת עם טווח צבעים רחב.

שיעור שיפוע הצבעים (Gradients)
שיעור השיפוע של הצבעים שופר ונותן צפיה בתמונה חלקה יותר.

סימולציה להמחשת ההבדל (ניתן להגדיל):
  

שיפור בהפחתת רעשי תמונה (ISO)
הפחתת רעשי תמונה חשובים בדרך כלל בצפייה בתוכן נמוך כמו שידורי ערוצים הברודקאסט (עידן+, הוט, יס, סלקום טי וי וכדו’) או DVD.
אז לא רק, בדגמי 2018 אפשר גם לראות שיפור בתוכן HDR Dolby Vision בסיצנות חשוכות ובהירות, רעשי התמונה הופחתו משמעותית ותמונה חלקה יותר.

דוגמא להמחשת ההבדל (ניתן להגדיל):

HDR 10 Pro
מה זה HDR? טכנולוגיית HDR משפרת לטלוויזיה את הטווח הדינמי הרחב, לתמונה עם צבעים אמיתיים יותר
בדגמי 2018 יש מנגנון חדש: מיפוי גוונים דינמי (Dynamic Tone Mapping) – בזכות המעבד החדש במסכי OLED דגמי 2018 ניתן לבצע מיפוי גוונים דינמי שמפעיל בטלוויזיה מיפוי דינמי בזמן אמת לצבעים ולרמת האור של כל פריים.
לדוגמא במקומות שיש חשש שהתמונה נשרפת בגלל חשיפת יתר (כמו שמים ועננים) המערכת תתאים את עוצמת ההארה כך שהתמונה תהיה ברורה וחדה, וכשאין חשש לחשיפת יתר של אור, המערכת תגביר את התאורה ובכך נקבל תמונה צבעונית יותר. אפשרות זאת מתאימה גם במצב תמונה Game מה שמאפשר ליהנות מאיכות תמונה בהירה ואיכותית גם במשחקי קונסולה.
דוגמא נוספת, בסצנות חשוכות – הבלטה והגברת עוצמת התאורה בפרטים הקטנים וללא הוספת רעשים בתמונה ובכך נקבל תמונה מוארת, צבעונית יותר, ברורה וללא רעשים, שזה חידוש מאוד חשוב.

Advanced HDR Technicolor
לדגמי 2018 בצפייה בתוכן HDR 10 התווסף מצב תמונה חדש Technicolor שבו תקבלו צבעים מדוייקים למה שיוצר התוכן רצה שתראו ובכך לראות תמונה מדוייקת ויותר קרובה למציאות.

* להגדרות תמונה מומלצות לטלווזיות OLED 2017/2018 כנסו לכאן.

עוצמת הארה:
בדגמי מסכים 2017 ו-2018 הגדילו את התאורה של המסך בערך ב-20% יותר, מה שמאיר את האובייקטים שבתמונה ונותן  להם צבעים חיים ובוהקים, בעיקר ב-HDR בהירות משמעותית ואיכות גבוהה לפרטי התמונה.

הסבר על ABL – הגבלת בהירות אוטומטית:
הגבלת בהירות אוטומטית ABL (ר”ת של Automatic Backlight Limiter) היא תכונה המעמעמת את התאורה בטלוויזיה, פעולה זו מפועלת כדי למנוע נזק כאשר הטלוויזיה במצב ממש בהיר על פני כמות גדולה של שטח. תכונה זו קיימת בחלק גדול מהטלוויזיות המציגות תמונה בהירה במיוחד ובמסכי OLED. למידע נוסף של ABL לחצו כאן.

מנגנון מניעת הצריבה:
גם כאן יש שיפור, התווספה אפשרות להגן על המסך מפני צריבה של לוגואים, המנגנון מזהה באופן אוטומטי בזמן צפייה את הלוגו או למעשה כל אובייקט סטטי (שלא זז) על המסך וינמיך לו את התאורה לפי העוצמה שהגדרתם.
המנגנון עובד יפה והלוגו יורד מבהירותו, אבל מצב שני המנגנון לפעמים גם מנמיך את התאורה לתרגום (לא הפריע לי).
על מנת להגן על המסך מומלץ להפעיל את המנגנון על המקסימום (תחת “הגדרות לוח OLED” -> אפשרות: “כוונון בהירות לוגו” -> “גבוהה”).
נקודה לשיפור: אני מקווה שמנגנון זה באמת פותר את העניין של צריבת הלוגואים, אבל ידוע שיש לוגואים בוהקים אדומים שלדעתי גם אם המנגנון בעוצמתו הכי גבוהה זה לא מספיק והייתי שמח לראות אפשרות להעלים את הלוגו יותר, הכוונה שאם כבר הטלוויזיה חכמה לזהות איפה הלוגו או האובייקט הסטטי נמצא על המסך אז למה לא לתת למשתמש אפשרות גם להעלים אותו או לפחות להפחית יותר את התאורה עליו.

Motion Pro
מנגנון התנועה (TruMotion) עוזר לנו לראות תמונה חלקה (ולא קופצנית) בוידיאו שהוא 24-30 פריימים לשניה.
בדגמי 2018 יש שיפור משמעותי בהחלקת התמונה, תמונה חלקה גם כאשר האובייקט זז מהר וללא תופעת “אופרת הסבון” – הילה או ארטיפקטים ליד/מסביב לאובייקט שזז מהר.
בנוסף לדגמי 2018 התווספה טכנולוגיה חדשה – Motion Pro שנועדה לתת תמונה חלקה ומושלמת לוידיאו ב-60fps פריימים לשניה ומעלה, בין כל שני פריימים המסך מכניס פריים שחור ובכך נותן למשתמש חדות גבוהה. לאפקט זה יש מחיר והוא הפחתה של תאורת המסך. אפשרות זו מומלצת לגיימרים בקונסולות משחקים.

השלט הרחוק Magic Remote Control:
בדגמים החדשים בוצע שיפור קל בעיצוב ונוספו הכפתורים נטפליקס ואמזון לשלט הרחוק.
בנוסף גם אפשר להגדיר גישה מהירה לאפליקציות ע”י הגדרת קישור אפליקציה לאחד המספרים בשלט (1-9).
לחיצה ממושכת על כפתור המיקרופון תפעיל את העוזרת של גוגל בדגמי 2018 ובדגמי 2017 את חיפוש התוכן בטלוויזיה.

Google Assistant:
במערכת ההפעלה החדשה WebOS 4 שמו דגם גדול על הבית החכם, מערכת ההפעלה מגיעה עם העוזרת של גוגל ואפשר לחבר את הטלוויזיה ל-Smart Home Hub שיהיה ניתן לשלוט על הבית החכם דרך הטלוויזיה והפוך.
בעזרת העוזרת החכמה של גוגל ניתן לתת פקודות לטלוויזיה כגון להגביר את עוצמת השמע, להפעיל אפליקציה מסויימת, לעבור למצב תמונה, לשאול שאלות ולקבל תשובות, לצפות במזג האוויר וחדשות, לחפש תוכן באינטרנט, לשלוט על הבית החכם ועוד.
לצערי כל הטוב הזה עדיין לא עובד בישראל, נכון לאוגוסט 2018 יש תמיכה בחמש שפות בלבד ולצערי עברית לא אחת מהם.

מה כן נוכל לעשות בעברית? בשפה העברית תוכלו ע”י הקול לחפש בקלות סרטונים ב-YouTube ותוכן כללי באינטרנט. לחצו לחיצה ממושכת על כפתור המיקרופון בשלט הרחוק להגיד את מה שברצונכם לחפש.
שימו לב שאם תעבירו את השפה של העוזרת לאנגלית תוכלו ליהנות (באנגלית בלבד) מכמה פקודות לטלוויזיה כגון שינוי הגדרות הטלוויזיה ע”י הקול (עוצמת הקול, שינוי מצב תמונה ועוד) וכמובן לחפש תוכן ב-YouTube ובאינטרנט, במצב הזה החיפוש יהיה באנגלית בלבד. שימו לב שגם כאן זה עדיין מוגבל לישראל בלבד ולכן לא יהיו לכם שירותי מזג אוויר וכדו’.


המידע והשוואה מתייחסים לטלוויזיות LG OLED שנבדקו: C8 דגמי 2018, B7 דגמי 2017 ו-B6 דגמי 2016.

 

דילוג לתוכן