טלוויזיות LG עם התקן הרשמי לטלוויזיות 8K ULTRA HD

שמור במועדפים

הטלוויזיות החדשות של LG הן הראשונות בעולם המציגות יכולות מעבר לדרישות המוגדרות על ידי התאחדות הטכנולוגיה הצרכנית (CTA) למסכי 8K Ultra HD. טלוויזיות 8K  של LG מציגות פי ארבעה פרטים בהשוואה לטלוויזיות 4K, ופי 16 יותר מטלוויזיות HDTV.

לטלוויזיה 8K יש פי ארבעה ממספר הפיקסלים מאשר בטלוויזיות 4K UHD, הבעיה עד היום הייתה חוסר עקביות בספירת הפיקסלים ואיך שהצופה רואה בפועל את הרזולוציה אשר מדויק ויצר בלבול בספירת הפיקסלים ומה באמת הוא 8K ומה לא, מה שגורם בפועל לאיכות תמונה נמוכה יותר (טשטוש בתמונה ובטקסט).
מסיבה זו, ארגון התקנים התעשייתי, הוועדה הבינלאומית למדידת צגים ICDM הקימו מערך בינלאומי של הנחיות למדידת רזולוציה.

המפרט הרשמי למכשירי 8K Ultra HD והלוגו המלווה אותם, פותחו על ידי התאגדות CTA, שמרכזה בארה”ב, על מנת לספק הגדרות ברורות לקמעונאים ולצרנים, שיסייעו בזיהוי טוב יותר של מוצרים העומדים בדרישות התצוגה של 8K Ultra HD. הטלוויזיות של LG, מדגמי Real 8K, שיושקו בתערוכת CES 2020, הם המכשירים הראשונים המספקים ביצועים מעבר לדרישות המפרט של CTA, לרבות הנתונים הנוגעים לרזולוציה, קלט דיגיטלי, טווח דינאמי גבוה, שידורג תמונה, עומק סיביות ומתודולגיית המדידה.

CTA מבססת את מפרט ה- 8K שלה על פי ביצועים שהוגדרו על ידי הוועדה הבינלאומית למדידת צגים ICDM  (International Committee for Display Metrology)*. הנחיות המדידה מבוססות על מודולציה של רמת הניגודיות (CM – Contrast Modulation), וקובעות כי הרזולוציה של התמונה חייבת לעמוד בסף מינימום של 50%, ולכלול לפחות 33 מיליון פיקסלים פעילים, על מנת להיות מוגדרת כתמונה ב- 8K UHD. גופי תקינה אחרים, דוגמת מכון התקנים הבינ”ל, International Organization for Standardization, משתמשים גם הם במודולציה של ניגודיות התמונה כמדד לאיכות התמונה.

דגמי LG OLED SIGNATURE  ו- LG NanoCell לשנת 2020 ברזלוציית 8K אמיתית מספקים חוויית צפיה איכותית ונאמנה למקור

החל מינואר 2020, תישא כל טלוויזיה של LG התומכת ב- 8K את לוגו 8K UHD של CTA. הדגמים החדשים ממנפים את מעמדה המוביל של LG, כיצרן היחיד המציע טלוויזיות באיכות 8K אמיתית בשתי קטגוריות: OLED – בדגמי SIGNATURE OLED 8K, ו- LCD – בדגמי 8K NanoCell TV. כל המכשירים מספקים ביצועי CM בטווח של 90%, בעוד דגמים מסוימים אחרים המיוצרים בתעשייה נותרים בטווח הדו-ספרתי הנמוך.

מבחני ביצועים בלתי תלויים, שהתבצעו על ידי ארגון הבדיקות הכלל-עולמי Intertek, אימתו את הנתונים לפיהם מציעות טלוויזיות 75 אינץ’ LG NanoCell 8K ביצועי CM העולים על הנדרש בתקן שנקבע ע”י ICDM: הצג הפגין עבודה ב- 90% דיוק CM במדידה אופקית, ו- 91% במדידה אנכית (הכל בהשוואה ל- 50% בלבד הנדרשים על פי התקן). גוף בדיקות בינלאומי מוביל אחר, VDE (Verband Deutscher Elektrotechniker), דיווח גם הוא על תוצאות CM כמעט זהות.

לדברי Nam Ho-jun, סגן נשיא בכיר למו”פ בחברת מוצרי הבידור הביתיים של LG, CTA” היא האותוריטה המובילה בתחום הטכנולוגיה הצרכנית – והשימוש אותו עושה LG בלוגו 8K UHD של CTA מעביר מסר ברור לצרכנים, לפיו דגמי Real 8K TV יספקו את חוויית הצפיה לה הם מצפים. אנו צופים כי טלוויזיות ה- 8K של LG בדגמי 2020 יגדירו תקן חדש לתעשיית הטלוויזיה.”

* על מנת לשאת את לוגו 8K Ultra HD של CTA, המסך צריך, בין השאר, להציג מודולציה של ניגודיות ברמה של לפחות 50%, הנמדד ברשת של 1×1, כמוגדרת בגרסה 10.3c, פרק 7.8 בתקן International Display Measurement Standard  המפורסם על ידי International Committee for Display Metrology.


מידע נוסף תוכלו לקרוא כאן.

דילוג לתוכן